Een kort vraagje: wat is de meest geschikte lens voor de spottersheuvel op Leeuwarden?
Groet,
Martijn
[ Post made via Mobile Device ]
meest geschikte lens EHLW
Forum rules
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
meest geschikte lens EHLW
DU BIST WAS DU IST!
Re: meest geschikte lens EHLW
In neem aan dat je de spottersheuvel bedoeld bij Marssum?
400 tot 500 echte mm voor een type F16 (schuin van voren en schuin van achteren).
400 tot 500 echte mm voor een type F16 (schuin van voren en schuin van achteren).
Voor echte top plaatjes vanaf de heuvel is de Canon 200-400mm f/4L ......... echt een super geschikt lensje
-
- Scramble Rookie
- Type of spotter: military
- Subscriber Scramble: yes
De nieuwe Pentax 150 - 450 f4.5-5.6 doet het hier vast ook erg goed maar dan hebben de meesten ook een andere body nodig.
- pipichantal
- Scramble Die-Hard
Tele lens
[quote="Hornet69"]In neem aan dat je de spottersheuvel bedoeld bij Marssum?
400 tot 500 echte mm voor een type F16 (schuin van voren en schuin van achteren).[/quote]
Meen je dat nou Hornet69?
De laatste keer dat ik in de landing bij Marssum heb gestaan is enkele jaren geleden (1996). Toen was 200mm redelijk veel zelfs kan ik me nog herinneren.
Die laatste keer werd eea opgemeten voor het nieuwe hek, maar heb nooit gedacht dat het zo veel verder weg zou staan dan het oude hek.
Is 300mm wel voldoende voor precies de zijkant?
Groet, Mark
400 tot 500 echte mm voor een type F16 (schuin van voren en schuin van achteren).[/quote]
Meen je dat nou Hornet69?
De laatste keer dat ik in de landing bij Marssum heb gestaan is enkele jaren geleden (1996). Toen was 200mm redelijk veel zelfs kan ik me nog herinneren.
Die laatste keer werd eea opgemeten voor het nieuwe hek, maar heb nooit gedacht dat het zo veel verder weg zou staan dan het oude hek.
Is 300mm wel voldoende voor precies de zijkant?
Groet, Mark
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- herky
- Scramble Senior
- Type of spotter: photographer/reader
Mark, tussen de 250mm en 300m is voldoende voor de zijkant.
- paul-760
- Scramble Senior
- Type of spotter: Military photography
- Subscriber Scramble: yes
Als ze landen op de 05 heb je inderdaad zo'n 250mm nodig. Deze foto heb ik afgelopen herfst gemaakt vanaf de spottersbult met 250mm.
Taxiën ze van rechts (voorheen 323sq) voor de spottersbult langs naar de kop van de baan, dan moet je terug kunnen naar 150-200mm.
Wil je de kisten platen als ze vanaf de linker kant (322sq) de baan opdraaien (en dat gebeurt vaak), dan heb heb je op de kop van de baan 350-400mm nodig. Deze is met 352mm:
Taxiën ze van rechts (voorheen 323sq) voor de spottersbult langs naar de kop van de baan, dan moet je terug kunnen naar 150-200mm.
Wil je de kisten platen als ze vanaf de linker kant (322sq) de baan opdraaien (en dat gebeurt vaak), dan heb heb je op de kop van de baan 350-400mm nodig. Deze is met 352mm:
www.flickr.com/photos/p760
- Bright Star Aviation
- Scramble Senior
Bedankt voor tips, ik weet nu wat ik thuis kan laten en wat niet.
Groet,
Martijn
Groet,
Martijn
DU BIST WAS DU IST!
Ook ik wil jullie bedanken.
Misschien dat dat ik toch weer eens die kant op ga. Frisian Flag is wel een mooie gelegenheid !
Groet, Mark
Misschien dat dat ik toch weer eens die kant op ga. Frisian Flag is wel een mooie gelegenheid !
Groet, Mark