KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Interessant. Hoe zit het met de 787 leveringen?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Was ook meteen mijn gedachte.
Als ook de leveringen van de 77W en de uitfasering van de 332. Ze gaan toch niet meer productiedraaien....
[ Post made via Mobile Device ]
Als ook de leveringen van de 77W en de uitfasering van de 332. Ze gaan toch niet meer productiedraaien....
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het gaat lekker:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2362 ... et___.html
Disclaimer, het komt wel van Paul Eldering, niet van de DFT redactie.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2362 ... et___.html
Disclaimer, het komt wel van Paul Eldering, niet van de DFT redactie.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik kan me nog een eerdere discussie herinneren waarin 'ons' fijntjes werd verteld dat we blij mochten zijn dat de KLM is samen gegaan met Air France
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Tsja. Als ze dat toen niet hadden gedaan hadden we nu zowiezo geen Klm meer gehad...
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En dat hele cash pooling gedoe is uitermate gebruikelijk in de zakelijke wereld. Waarom er dan bij KLM weer zo moeilijk over gedaan wordt is mij weer een raadsel. Alhoewel, nee, geen raadsel: een vals Neederlandsch sentiment dat steeds vaker de kop op steekt.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vermoed dat jij dat niet helemaal goed ziet. Op het moment dat AF het 'geleende' KLM geld uitgeeft, dan kan KLM dit niet uitgeven aan bijvoorbeeld nieuwe stoelen of een tweede simulator voor de 787. Deze twee voorbeelden heeft AF al tegen gehouden de afgelopen maanden. Dat is geen goede zaak voor KLM. Bovendien heeft AF een negatievere cashflow dan KLM. Mocht AF dreigen failliet te gaan, dan trekt AF KLM mee naar beneden indien AF de kas van KLM bedient.
pjotrtje wrote:En dat hele cash pooling gedoe is uitermate gebruikelijk in de zakelijke wereld. Waarom er dan bij KLM weer zo moeilijk over gedaan wordt is mij weer een raadsel. Alhoewel, nee, geen raadsel: een vals Neederlandsch sentiment dat steeds vaker de kop op steekt.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En aangezien zowel AF als KLM bestuurd worden door de AFKL holding, kan die holding zelf bepalen waar geld ingezet wordt. Eigenlijk is het een vreemde zaak dat KLM nu gaat bepalen waar geld besteed wordt. Niet verbazingwekkend uiteraard, maar wel een zwaktebod van de AFKL holding. Als dat bestuur gewoon zijn poot stijf houdt, dan is er weinig dat KLM of de Nederlandse overheid kan doen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het ermee eens zou zijn als het geld van KLM wordt afgenomen om AF daarmee te spekken...
Erwin
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het ermee eens zou zijn als het geld van KLM wordt afgenomen om AF daarmee te spekken...
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
AF heeft maar 49% van de aandelen van KLM en 51% is in Nederlandse handen. Wellicht dat dit een goede reden is geweest om de kas in eigen beheer te houden bij KLM.
ehusmann wrote:En aangezien zowel AF als KLM bestuurd worden door de AFKL holding, kan die holding zelf bepalen waar geld ingezet wordt. Eigenlijk is het een vreemde zaak dat KLM nu gaat bepalen waar geld besteed wordt. Niet verbazingwekkend uiteraard, maar wel een zwaktebod van de AFKL holding. Als dat bestuur gewoon zijn poot stijf houdt, dan is er weinig dat KLM of de Nederlandse overheid kan doen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het ermee eens zou zijn als het geld van KLM wordt afgenomen om AF daarmee te spekken...
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoewel de getallen kloppen, is het niet zo dat die volledige 51% ook stemrecht heeft. Daarmee is de 49% van AFKL een controlerend aandeel en heeft AFKL volledige zeggenschap.
Erwin
Erwin
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Sorry, maar dit is echt kul en te simplistisch: we hebben het niet over een portemonnee van opa, of de envelop met geld dat je moeder gespaard had, in het kastje naast haar bed, die gevonden wordt na haar overlijden. Alsof op dit moment AF failliet kan gaan zonder KLM 'mee te trekken'. (In het meest positieve geval wordt KLM dan inderdaad gered, om daarna overgenomen te moeten worden door een andere partij (LH? BA?) omdat ze, net zoals 10 jaar geleden, zelf niet de financiële positie heeft om zelf goede leningen voor nieuwe kisten te kunnen afsluiten.)nemaco wrote:Ik vermoed dat jij dat niet helemaal goed ziet. Op het moment dat AF het 'geleende' KLM geld uitgeeft, dan kan KLM dit niet uitgeven aan bijvoorbeeld nieuwe stoelen of een tweede simulator voor de 787. Deze twee voorbeelden heeft AF al tegen gehouden de afgelopen maanden. Dat is geen goede zaak voor KLM. Bovendien heeft AF een negatievere cashflow dan KLM. Mocht AF dreigen failliet te gaan, dan trekt AF KLM mee naar beneden indien AF de kas van KLM bedient.
Sterker nog, zonder cash pooling heeft de totale AF-KLM Group een hogere rentelast waarmee het eventuele totale bankroet van de groep alleen maar dichterbij komt.
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Master
- Posts: 12577
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hello
Zopas vertrokken vanop de 22
ATD 1008LT KL9865 737 PHBGX to NWI
Iemand die weet wat hiervan de bedoeling is? Nieuwe kleuren?
Alvast bedankt
Mvg,
Zopas vertrokken vanop de 22
ATD 1008LT KL9865 737 PHBGX to NWI
Iemand die weet wat hiervan de bedoeling is? Nieuwe kleuren?
Alvast bedankt
Mvg,
All my posted timings are local !
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nieuwe Economy-class (stoelen) om/inbouw...Royaljordanian wrote:Hello
Zopas vertrokken vanop de 22
ATD 1008LT KL9865 737 PHBGX to NWI
Iemand die weet wat hiervan de bedoeling is? Nieuwe kleuren?
Alvast bedankt
Mvg,
- Fiets
- Scramble Senior
- Posts: 277
- Joined: 09 Dec 2008, 10:37
- Type of spotter: S5F2
- Subscriber Scramble: HR
- Location: Schiphol/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit betreft het 'Density' programma. Het betreft het modificeren van de voorste galley waardoor er totaal zo'n 10 stoelen meer in kunnen.MAS017 wrote:Nieuwe Economy-class (stoelen) om/inbouw...Royaljordanian wrote:Hello
Zopas vertrokken vanop de 22
ATD 1008LT KL9865 737 PHBGX to NWI
Iemand die weet wat hiervan de bedoeling is? Nieuwe kleuren?
Alvast bedankt
Mvg,
Rgds/Henk
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Aloha,
Gisteren begreep ik dat er géén herzien schema is. De BFM bijv. gaat nog steeds november/december richting onderdelenboer... Go get 'em while you can.
Gisteren begreep ik dat er géén herzien schema is. De BFM bijv. gaat nog steeds november/december richting onderdelenboer... Go get 'em while you can.
nemaco wrote:Vorige week is bekend geworden dat de uitfasering van de 747 is uitgesteld om drie redenen, de aanhoudend lage brandstofprijzen, een sterkere groei dan verwacht en de slechte kaspositie van KLM waardoor de aanschaf van aanvullende nieuwe toestellen onvoordelig zou zijn. Aangezien 7 toestellen (6 x all pax en 1 x combi) geleased zijn en 15 toestellen (1 x all pax en 14 x combi) in eigendom zijn, is er voor gekozen een aantal combi's langer in dienst te houden gezien de lage kosten van het in dienst houden van deze toestellen. Het aangepaste uitfaseringsschema zal ik later deze week plaatsen.
nemaco wrote:Phase out:
BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB – 01NOV2017
== All is well, as long as we keep spinning ==