First JSF to the Netherlands at Leeuwarden Open Days 2016
Forum rules
![]() ![]() |
- Wijgert IJlst
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Wijgert IJlst
Re: First JSF to the Netherlands at Leeuwarden Open Days 201
Omdat je iets wat de intentie of het plan is, ook niet 1,5 jaar van te voren gaat aankondigen als nieuws.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Kind Regards / Groeten,
Wijgert IJlst
Wijgert IJlst
en het gewicht is ook de reden die genoemd wordt voor de aanpassingen;ehusmann wrote:Dus ja, de F-35 is inderdaad zwaarder dan zowel de F-15 als de F-18
http://www.bndestem.nl/regio/brabant/aa ... -1.4733903
Het is nieuws omdat het door de minister zelf werd aangekondigd (ik denk persoonlijk als zoethoudertje voor de omwonenden van zowel Volkel als Leeuwarden)Wijgert IJlst wrote:Omdat je iets wat de intentie of het plan is, ook niet 1,5 jaar van te voren gaat aankondigen als nieuws.
Tuurlijk wel. Toen het kabinet voor het eerst de intentie uitsprak om de JSF aan te gaan schaffen was de beslissing nog jaren weg, maar stond het wel op alle voorpagina's. Volgens jouw beredenering is dat dus ook geen nieuws?Wijgert IJlst wrote:Omdat je iets wat de intentie of het plan is, ook niet 1,5 jaar van te voren gaat aankondigen als nieuws.
Erwin
- Canberra TT.18
- Scramble Addict
- Type of spotter: S4
Ook hier regionale nieuwssite:
http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/1900 ... -in-volkel
Blijkbaar heeft alleen Telegraaf het nieuws landelijjk opgepikt
Pieter
http://veghel.kliknieuws.nl/nieuws/1900 ... -in-volkel
Blijkbaar heeft alleen Telegraaf het nieuws landelijjk opgepikt
Pieter
- Alpha Kilo One
- Scramble Master
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Jein 😉
Overigens: een JSF veroorzaakt een geluidsbelasting van 107 dB in de landing ???
Lijkt me echt nogal veel.. Of mis ik iets?
"Nix bliev wie it es"
Een beetje een mix up van cijfers, denk ik. De noise levels staan ook hier. Overigens was de Telegraaf zeker niet de enige; andere media (onder wie RTL) hadden het nieuws maandag al, naar aanleiding van een ANP-bericht.
Answers will be questioned.....
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
De F-35B misschien, maar ga ff op Eglin in de landing staan, daar vliegen beide types door elkaar en het is echt totale onzin dat het (veel) luider zou zijn dan een F-16.Alpha Kilo One wrote:Overigens: een JSF veroorzaakt een geluidsbelasting van 107 dB in de landing ???
Een F-35B die half hoverend aankomt is echter een héél ander verhaal
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Zeg dat ff tegen het programma zelf dan; http://www.jsf.mil/news/docs/20141031_F ... ummary.pdfPolecat wrote:De F-35B misschien, maar ga ff op Eglin in de landing staan, daar vliegen beide types door elkaar en het is echt totale onzin dat het (veel) luider zou zijn dan een F-16.
Quote daaruit: "However, the F-35A is generally louder for all conditions when compared to the F-16 with the earlier PW220 engine."
Groeten,
Stefan
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
Ik weet het ja, en bij de start is het ook wel een ander verhaal... Maar dan zal dat verschil tijdens de landingsfase het minst opvallend zijn van alle vluchtfases, want ongezien konden wij het verschil in volume niet waarnemen..
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Oh, geen totale onzin dus?Polecat wrote:Ik weet het ja, en bij de start is het ook wel een ander verhaal...

Iedereen vlucht naar perceptie en beleving als het gaat om het geluid. Feit is (denk ik) toch, dat 'ie, volgens de normaal te doen gebruikelijke metingen, meer geluid maakt.Polecat wrote:Maar dan zal dat verschil tijdens de landingsfase het minst opvallend zijn van alle vluchtfases, want ongezien konden wij het verschil in volume niet waarnemen..

Als we nu niet zo spastisch zouden doen en allemaal toegeven dat 'ie meer geluid maakt dan kunnen we door naar vlieguren, aantal starts en landingen, profielen, take-off behaviour, simulatoruren, etc. En dan blijkt dat er maar heel weinig momenten zullen zijn waarop je het verschil kunt ervaren (of meten).
Je kunt rustig zeggen dat de F-35 luider is; dat is een vastgesteld feit waar perceptie niks aan verandert. Enige nuance: de metingen zijn verricht op Edwards, in drogere lucht en boven een andere bodemsamenstelling. Beiden kunnen van invloed zijn, en daarom zijn aanvullende tests nodig om te kijken hoe het geluid zich in Nederland ontwikkelt. Mede daarom komt er volgend jaar eentje deze kant op.
Answers will be questioned.....