Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Forum rules
-
- Scramble Master
- Posts: 12577
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Hello
Ik hoorde dat CDA bezig is met een van hun toestellen te verhuren aan een Aziatische airline voor een paar maanden deze winter.
Iemand meer info?
Alvast bedankt
Mvg,
Ik hoorde dat CDA bezig is met een van hun toestellen te verhuren aan een Aziatische airline voor een paar maanden deze winter.
Iemand meer info?
Alvast bedankt
Mvg,
All my posted timings are local !
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Klopt. Zodra het vast staat zal ik meer info kunnen geven.Royaljordanian wrote:Hello
Ik hoorde dat CDA bezig is met een van hun toestellen te verhuren aan een Aziatische airline voor een paar maanden deze winter.
Iemand meer info?
Alvast bedankt
Mvg,
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... ievoudigenCorendon wil vloot verdrievoudigen
onze redactie
LIJNDEN - Touroperator Corendon wil de vloot verdrievoudigen naar minimaal zes toestellen. "Een eigen airline betekent extra risico, dus moet je genoeg vlees op de botten hebben voor mindere tijden", meldt CEO Steven van der Heijden aan de Telegraaf. Extra vliegtuigen biedt voor werkzoekende piloten weer iets meer kansen op de Nederlandse arbeidsmarkt.
De voormalige TUI-Nederland topman, die is ingestapt als minderheidsaandeelhouder bij Corendon, is van mening dat het vliegbedrijf van Corendon hiermee productiever en flexibeler kan vliegen.
Het aantal Nederlandse en Belgische vakantiegangers dat bij Corendon boekt, moet komende vijf jaar ook verdubbelen naar een miljoen, is verder zijn doelstelling. Deze groei gaat ten koste van concurrenten aangezien de vakantiemarkt op dit moment een krimpmarkt is.
Corendon, de touroperator en airline, vervoert zelf haar klanten naar bestemmingen rond de Middellandse Zee. Plannen om zelf verre bestemmingen aan te doen zijn er niet. Van der Heijden noemt verre vliegreizen voor Corendon zelfmoord. Wel zegt Van der Heijden dat de samenwerking met KLM op Curaçao redelijk loopt. Bij KLM kan Corendon garantiestoelen voor een scherpe prijs afnemen. "We kijken welke exotische bestemmingen daar nog meer voor in aanmerking zouden komen. Het is ook een kwestie van risico’s durven nemen, omdat wij een touroperator van grote aantallen zijn om lage prijzen te realiseren", meldt hij verder aan de krant.
Uitdaging was te groot
Luchtvaartnieuws sprak in september al met Van der Heijden, die toen vertelde dat hij niet op eigen initiatief is weggegaan bij TUI. Zijn vorige werkgever koos voor een compleet nieuwe organisatie. België en Nederland werden samengevoegd en er kwam een andere leiding van die twee-eenheid. Van der Heijden meldde tijdens dat interview: "Ik heb serieus gekeken naar diverse andere jobs in totaal andere sectoren. Maar uiteindelijk heb ik toch overtuigd weer voor de reiswereld gekozen. Toen de grondlegger van Corendon, Atilay Uslu, zich zelf meldde, was de keuze ook niet moeilijk meer. Ik zei hem nog wel voor het eerste gesprek: goed, we gaan praten maar dan ga ik je uitleggen waarom ik het niet ga doen. Maar ik kreeg een ander verhaal te horen dan ik dacht en toen was het snel gedaan met mijn verzet. De uitdaging was te groot."
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Dus misschien grotere vliegtuigen dan Boeing 737 voor Corendon Dutch Airlines?
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Nee, dat staat er niet. Aangezien long haul geen optie is zal het waarschijnlijk niet om grotere toestellen gaan. Verwacht zelf dat het de bedoeling is om 4 extra B737-800's.Berven wrote:Dus misschien grotere vliegtuigen dan Boeing 737 voor Corendon Dutch Airlines?
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Okay, dat kan ook. Waar halen ze die extra toestellen vandaan? Misschien bij leasemaatschappijen?Sky wrote:Nee, dat staat er niet. Aangezien long haul geen optie is zal het waarschijnlijk niet om grotere toestellen gaan. Verwacht zelf dat het de bedoeling is om 4 extra B737-800's.Berven wrote:Dus misschien grotere vliegtuigen dan Boeing 737 voor Corendon Dutch Airlines?
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Of leasemaatschapijen of zelf kopen. Andere keuzes zijn er niet. 2e valt af, blijft eerste over
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Er zijn wat kisten van Spicejet retour gegaan.
Op BUD staan drie leuke -900s....
Op BUD staan drie leuke -900s....
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Bedoel je Boeing 737-900ER's?cHabu wrote:Er zijn wat kisten van Spicejet retour gegaan.
Op BUD staan drie leuke -900s....
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Ik heb een week geleden gehoord dat ze zelf een vliegtuig gaan ontwikkelen welke precíes hun markt dekt, revolutionair!Berven wrote:Okay, dat kan ook. Waar halen ze die extra toestellen vandaan? Misschien bij leasemaatschappijen?Sky wrote:Nee, dat staat er niet. Aangezien long haul geen optie is zal het waarschijnlijk niet om grotere toestellen gaan. Verwacht zelf dat het de bedoeling is om 4 extra B737-800's.Berven wrote:Dus misschien grotere vliegtuigen dan Boeing 737 voor Corendon Dutch Airlines?
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
De PH-CDF gaat voor een wetlease naar Thailand. Daar gaat het toestel 3,5 maand vliegen voor City Airways.
04JAN14
CND9091 07:00LT AMS-IKA-DMK
[ Post made via Mobile Device ]
04JAN14
CND9091 07:00LT AMS-IKA-DMK
[ Post made via Mobile Device ]
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Slim van Corendon om een kist daar in de winter neer te zetten. Klopt het dat het met cockpit en 2 cabine personeel is, purser en cabin attendant + 2 cabine van City airways?
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Interessante keus om via Teheran te gaan...
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Als je die kant op gaat vlieg je daar recht overheen, lijkt me dus een ideale plek. Geografisch gezien dan..SpotterNL wrote:Interessante keus om via Teheran te gaan...
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Verder goedkope handling and goedkope fuel.