De taxi chauffeurs op IKA willen vaak wel een paar euros wisselen.
Zeg maar net genoeg voor een ritje naar de stad.
Verder mis ik de tip om in Tehran te gaan eten in Durband, ligt tegen de bergen aan de noord kant van de stad.
Super gezellig s avonds ! Langzaam over het kleine pad naar boven lopen langs alle restaurantjes.
Verder ALTIJD voorzichtig zijn met vliegtuigjes kijken !!
Het mag en kan daar gewoon niet.
Meerdere keren bij de politie gezeten, wel altijd vriendelijk ,maar door de taal barriere wel altijd spannend.
De meeste nummertjes en fotos pak je tijdens de bus ritten van de terminal naar het vliegtuig en tijdens het taxieen.
Shiraz raamplekje rechts ! Mehrabad plekje links.
Geen fototas meenemen maar kleine rugzak met camera spullen.
Luchtvaart museum op THR mochten toeristen geen grote fototoestellen mee hebben toen ik er in 2012 was.
IRAN IS FANTASTISCH
Iran Air B747SP charter
Forum rules
Re: Iran Air B747SP charter
De organisatie heeft ook twee vluchten met een An74 geregeld, deze waren bij te boeken.
Nu zijn er niet veel An74 die civiel en pax zijn. Enige die ik kan vinden is de EP-PUC van Pouya Air. Lijkt me dat die het gaat worden want verwacht niet dat ze ons in een Revolutionary Guard Air Force An74 van de overheid zetten. Al zou dat niet gek staan in m'n logboek
Nu zijn er niet veel An74 die civiel en pax zijn. Enige die ik kan vinden is de EP-PUC van Pouya Air. Lijkt me dat die het gaat worden want verwacht niet dat ze ons in een Revolutionary Guard Air Force An74 van de overheid zetten. Al zou dat niet gek staan in m'n logboek
Eric
- Caravelle
- Scramble Junior
- Posts: 144
- Joined: 25 Apr 2007, 22:22
- Type of spotter: mooi weer spotter Schiphol
- Subscriber Scramble: Caravelle
- Location: Kudelstaart
Re: Iran Air B747SP charter
Beste Streep,
Bedoel je dat je met je grote camera met zoomlens bij de politie op bezoek was ?
Nam je gewoon in de bus van de terminal naar het vliegtuig foto's met je camera ?
Dus ook in het vliegtuig ?
Of had je een kleine pocket camera mee ?
Heb je op Mehrabad airport bij de rotonde gestaan en kan je gewoon rond het vliegveld lopen ?
Misschien val ik in herhaling maar wil echt graag weten wat de mogelijkheden zijn.
Foto's tijdens boarden ? Een foto op de trap langs de romp met staart ?
Vanuit een terminal een foto nemen ?
In ieder geval weer bedankt voor alle tips.
groet,
Andre'
Bedoel je dat je met je grote camera met zoomlens bij de politie op bezoek was ?
Nam je gewoon in de bus van de terminal naar het vliegtuig foto's met je camera ?
Dus ook in het vliegtuig ?
Of had je een kleine pocket camera mee ?
Heb je op Mehrabad airport bij de rotonde gestaan en kan je gewoon rond het vliegveld lopen ?
Misschien val ik in herhaling maar wil echt graag weten wat de mogelijkheden zijn.
Foto's tijdens boarden ? Een foto op de trap langs de romp met staart ?
Vanuit een terminal een foto nemen ?
In ieder geval weer bedankt voor alle tips.
groet,
Andre'
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Iran Air B747SP charter
Dat iz wel een super gave kist om mee tevliegen !
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: Iran Air B747SP charter
Heb in Mashad bij de politie gezeten, vanwege fotos uit de Saha 707. Alles doorzocht, incl fotos op alle geheugen kaarten in mijn tas. Verder geen probleem, het leek of de terugvlucht naar Tehran op me heeft gewacht. Werd met auto gebracht, en terug op rij 1 geplaatst, wel bij het raam .
Bij mehrabad bij de politie gezeten omdat ik van Terminal naar terminal liep. Zonder verrekijker. Na 15 min ondervraging netjes afgezet waar ik zijn moest door agenten.
Vanuit bus met pocket camera of beter telefoon.
Veel ook met blote oog te doen.
Vanuit meeste terminals ook airside niets te zien.
Shiraz vanuit vliegtuig heel veel gezien.
IKA, mijn laatste MD11 vlucht, in het donder geland.
Enkele nrs met het blote oog tijdens het taxieen.
Wel bij de rotonde bij THR geweest, ivm met 2 politie bezoekjes incl waarschuwing, hier niet zitten kijken.
Altijd gewoon de domme toerist spelen.
Rustig en vriendelijk blijven, dat doen zij ook.
Zelfs security en politie blijft vriendelijk.
Wij in het westen kunnen nog veel van ze leren !
Zij moeten alleen nog even leren dat vliegtuigjes fotograferen een prima hobby is.
[ Post made via Mobile Device ]
Bij mehrabad bij de politie gezeten omdat ik van Terminal naar terminal liep. Zonder verrekijker. Na 15 min ondervraging netjes afgezet waar ik zijn moest door agenten.
Vanuit bus met pocket camera of beter telefoon.
Veel ook met blote oog te doen.
Vanuit meeste terminals ook airside niets te zien.
Shiraz vanuit vliegtuig heel veel gezien.
IKA, mijn laatste MD11 vlucht, in het donder geland.
Enkele nrs met het blote oog tijdens het taxieen.
Wel bij de rotonde bij THR geweest, ivm met 2 politie bezoekjes incl waarschuwing, hier niet zitten kijken.
Altijd gewoon de domme toerist spelen.
Rustig en vriendelijk blijven, dat doen zij ook.
Zelfs security en politie blijft vriendelijk.
Wij in het westen kunnen nog veel van ze leren !
Zij moeten alleen nog even leren dat vliegtuigjes fotograferen een prima hobby is.
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Iran Air B747SP charter
Het was bijna te mooi om waar te zijn maar we mochten instappen in Revolutionary Guard Air Force An74 met serial 15-2251. Na een flinke busrit, waar beide gvmt 707s (1001/1002) op de plaat gezet konden en wat Fokker 27s van de Air Force mochten we bij die AN74 niet meer fotograven. Maar probeer dat maar eens met een zooi luchtvaart gekken op een platform met Militaire IL76s, An74s en wat fighters. Geweldige ervaring in een geweldig land.E-R-I-C wrote:De organisatie heeft ook twee vluchten met een An74 geregeld, deze waren bij te boeken.
Nu zijn er niet veel An74 die civiel en pax zijn. Enige die ik kan vinden is de EP-PUC van Pouya Air. Lijkt me dat die het gaat worden want verwacht niet dat ze ons in een Revolutionary Guard Air Force An74 van de overheid zetten. Al zou dat niet gek staan in m'n logboek
Foto's volgen.
[ Post made via Mobile Device ]
Eric
Re: Iran Air B747SP charter
Klinkt goed! Laat je ons (met foto's) nog weten hoe je hele reis was?E-R-I-C wrote: Het was bijna te mooi om waar te zijn maar we mochten instappen in Revolutionary Guard Air Force An74 met serial 15-2251. Na een flinke busrit, waar beide gvmt 707s (1001/1002) op de plaat gezet konden en wat Fokker 27s van de Air Force mochten we bij die AN74 niet meer fotograven. Maar probeer dat maar eens met een zooi luchtvaart gekken op een platform met Militaire IL76s, An74s en wat fighters. Geweldige ervaring in een geweldig land.
Foto's volgen.
[ Post made via Mobile Device ]
- Caravelle
- Scramble Junior
- Posts: 144
- Joined: 25 Apr 2007, 22:22
- Type of spotter: mooi weer spotter Schiphol
- Subscriber Scramble: Caravelle
- Location: Kudelstaart
Re: Iran Air B747SP charter
Jazeker, het was een geweldige ervaring. Wat Miami vroeger was is Tehran Mehrabad tegenwoordig. Wat een golden oldies staan daar stored en vliegend. Wel jammer dat ik de laatste dag door security werd opgepakt. Dit betekende 5 uur verlies (lees een langdurig verhoor)van mijn kostbare tijd en het missen van een binnenlands retourtje met de Iran Air B747-200. Reden om nog eens terug te gaan want Iran heeft mij positief laten verrassen. Na mijn MD-11 farewell flight op 11-11 werd dit nog eens dunnetjes overgedaan met de B747-SP een week later op 23-11. Grappig detail, dit toestel zal voorlopig gewoon op de lijndienst van Iran Air blijven vliegen. Er zijn zelfs plannen de SAHA Air B707 ook tot een farewell flight te verleiden. Count me in. Leuk en tevens hoogtepunt deze trip om weer eens de B727 te mogen vliegen met dank aan Iran Aseman. Dit is denk ik wel de laatste mogelijkheid om dit type te scoren.