Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Beste Niels,
Al die rechtszaken schijnen meer nadelen dan voordelen voor het overgrote deel van MP vliegers te geven. Ze hebben baanzekerheid door hun neus geboord zien worden omdat er wat rechtszaken zijn aangespannen en daardoor overeenkomsten ongedaan zijn gemaakt. Hoe langer die rechtszaken duren hoe langer de onzekerheid blijft. Hoop dat ze de rechtbank vermijden en weer de weg naar de onderhandelingstafel vinden.
Al die rechtszaken schijnen meer nadelen dan voordelen voor het overgrote deel van MP vliegers te geven. Ze hebben baanzekerheid door hun neus geboord zien worden omdat er wat rechtszaken zijn aangespannen en daardoor overeenkomsten ongedaan zijn gemaakt. Hoe langer die rechtszaken duren hoe langer de onzekerheid blijft. Hoop dat ze de rechtbank vermijden en weer de weg naar de onderhandelingstafel vinden.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Daar bedoel ik mee dat er blijkbaar niet over alles is nagedacht, anders waren er nu niet zoveel problemen en rechtzaken geweest.B767-300ER wrote:Wie bedoel je, Chris?cHabu wrote:Er zullen nu vast een hoop mensen spijt hebben van het 'samenvoegen' van Martinair met KLM.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat er over álles is nagedacht, alleen heeft niet iedereen vrede met het bereikte resultaat... Mijn ervaring met dit soort zaken is dat in het voortraject altijd wordt uitgegaan van een aantal scenario's, inclusief de kans op elk scenario.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Het zijn enkel de vliegers en de VNV die er last van hebben. KLM zelf heeft er vooral geen last van.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik snap je punt. Maar die baanzekerheid is er mijns inziens indirect wel. Geen rechter die een ontslagvergunning verleend aan een airline die aan de andere kant vliegers bij de vleet loopt aan te nemen.mac wrote:Beste Niels,
Al die rechtszaken schijnen meer nadelen dan voordelen voor het overgrote deel van MP vliegers te geven. Ze hebben baanzekerheid door hun neus geboord zien worden omdat er wat rechtszaken zijn aangespannen en daardoor overeenkomsten ongedaan zijn gemaakt. Hoe langer die rechtszaken duren hoe langer de onzekerheid blijft. Hoop dat ze de rechtbank vermijden en weer de weg naar de onderhandelingstafel vinden.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat klopt. Maar stel dat de KLM de Mac inclusief vliegtuigen, vliegers etc (alles wat niet KLM is) verkoopt aan een niet Europese partij, bij inlijving zijn het geen KLM groep vliegers en kan de kopende partij doen en laten met die vliegers wat ze willen, zeker als de mp operatie geintergreerd wordt op het niet Europese aoc. En dan ben je als mp vlieger ineens niet meer zo zeker van werk, zelfde salaris en condities etc. Kijk wat er bij Cargolux gebeurd is met die chinese deal.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Persoonlijk denk ik dat er geen 1 (buitenlandse) partij geïnteresseerd is in een maatschappij waarbij de gemiddelde leeftijd van de machines zon 21 jaar oud is en al jaren geen zwarte cijfers meer schrijft.....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MP gaat niet in de verkoop want dan heeft de KLM er weer een concurrent bij terwijl het doel juist was om deze te elimineren.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
wingview wrote:MP gaat niet in de verkoop want dan heeft de KLM er weer een concurrent bij terwijl het doel juist was om deze te elimineren.
Kuch... :
http://theloadstar.co.uk/af-klm-cargo-p ... nair-sale/
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
En dan met name het laatste stukje, wat veel zegt:
"With any non-EU company – most likely to be interested in European AOC and traffic rights – unable to take full control, it has come as no surprise that there appears to be no buyer lined up.
One senior airline executive said: “It will all depend on the price and conditions.
“The Martinair organisation is entirely integrated within Air France KLM, so a buyer essentially will only get half a company. It hasn’t much value anymore, in my view. It will be a difficult sell.”
"With any non-EU company – most likely to be interested in European AOC and traffic rights – unable to take full control, it has come as no surprise that there appears to be no buyer lined up.
One senior airline executive said: “It will all depend on the price and conditions.
“The Martinair organisation is entirely integrated within Air France KLM, so a buyer essentially will only get half a company. It hasn’t much value anymore, in my view. It will be a difficult sell.”
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kortom, geen verkoop of geen landingsrechten op SPL voor een X aantal jaren.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
wingview wrote:Kortom, geen verkoop of geen landingsrechten op SPL voor een X aantal jaren.
??
Die rechten zijn toch juist part of the deal? Als ik het goed lees staat er juist dat KL toezegt niet zélf met freighters te gaan vliegen.
Maar idd, gezien de uitgeklede staat waarin MP zich bevindt zal er niet veel belangstelling zijn. De kip met de gouden eieren, MP Cargo Sales, is tenslotte allang geslacht na de assimilatie met KL-Cargo.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zo las ik het inderdaad ook.
Maar ach. Wie wil er in hemelsnaam 11 kisten met een gemiddelde leeftijd van 16 jaar die zo inefficient zijn dat er onmogelijk geld mee te verdienen valt....
[ Post made via Mobile Device ]
Maar ach. Wie wil er in hemelsnaam 11 kisten met een gemiddelde leeftijd van 16 jaar die zo inefficient zijn dat er onmogelijk geld mee te verdienen valt....
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Kennelijk hebben de fransen nu het idee opgevat om de complete vrachtdivisie naar CDG over te plaatsen:
http://fd.nl/ondernemen/453712-1407/air ... erplaatsen
http://fd.nl/ondernemen/453712-1407/air ... erplaatsen
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Tja, dan kom ik op een pop-up met een registratieverzoek om het te kunnen lezen.76-er wrote:Kennelijk hebben de fransen nu het idee opgevat om de complete vrachtdivisie naar CDG over te plaatsen:
http://fd.nl/ondernemen/453712-1407/air ... erplaatsen
Dan is het vast niet belangrijk genoeg
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !