KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Erik ,
Ik sluit me helemaal aan bij Pjotrtje dat je vraag wel erg retorisch gesteld wordt.
Verder kan ik aangeven dat naast het vervoer van passagiers ook het vervoer van post en vracht voor de KLM best wel belangrijk is.
En daarbij komen we bij een ander antwoord op je vraag ;
.. Airbus .. (A310-203)
757-200/757-300 heeft nogal beperkte vrachtruimte, los laden, gewichtbeperkt en erg arbeidsintensief.
Neem dan een Airbus A310-203 (en vervolgens een B767-306 en A330-203) met standaard uit te wisselen ULD's (was de 763 ook niet ideaal)
Ik sluit me helemaal aan bij Pjotrtje dat je vraag wel erg retorisch gesteld wordt.
Verder kan ik aangeven dat naast het vervoer van passagiers ook het vervoer van post en vracht voor de KLM best wel belangrijk is.
En daarbij komen we bij een ander antwoord op je vraag ;
.. Airbus .. (A310-203)
757-200/757-300 heeft nogal beperkte vrachtruimte, los laden, gewichtbeperkt en erg arbeidsintensief.
Neem dan een Airbus A310-203 (en vervolgens een B767-306 en A330-203) met standaard uit te wisselen ULD's (was de 763 ook niet ideaal)
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 757 is ook nog eens uitgerust met de RR of PW motoren. De KLM vloot heeft die weer niet. Dus duurder qua opereren. De hele longhaulvloot van BA eind jaren 90 de L1011, 747-400, 767 en 757 draaien allemaal op de RB211.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
thx guys dit waren de antwoorden die ik zocht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Buiten wat hiervoor al is gemeld had er ook long haul cockpit crew op gezeten (757/767) en die zijn ook weer duurder. Ga er van uit dat ipv de 739 er 757's waren geweest dan was dit te weinig voor de vloot en dus operationeel te duur. Zowel de A310 als de 767 zijn niet voor niets zo snel uit gefaseerd vanwege het geen tafellaken, geen servet principe. Kortom, niet in te passen in het netwerk en dus duur.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat is incorrect. BA vliegt met twee versies van de 767. De intercontinentale versie en de europese versie. Het aantal stoelen in de intercontinentale versie is altijd lager geweest dan bij KLM. Dat geldt natuurlijk niet voor de eurpoese versie (en al helemaal niet van de binnenlandse versie), maar dat is appels met peren vergelijken. Overigens, de reden dat de KLM geen 757 heeft aangeschaft is erg simpel. KLM heeft nooit behoefte gehad aan zo'n vliegtuig. De 757 is altijd te groot geweest voor de KLM omdat de 757 een vliegtuig is voor max medium haul. De KLM heeft al snel gekozen voor meer frequentie waardoor grote vliegtuigen van de europese dienst gingen (de A310 verdween van het europese toneel, met uitzondering van LHR, toen zij het blokkensysteem introduceerde). Een maatschappij als BA heeft een vliegtuig met de capaciteit van een 757 altijd nodig gehad omdat het op short/medium haul routes opereert waar erg veel vraag is. KLM heeft deze routes niet (AMS-LHR uitgezonderd) en dus geen 757 nodig gehad. Tenslotte, de 757 is nooit ontworpen voor long haul, de 767 (en A310) juist wel.mac wrote:Ik denk dat je ook eens moet kijken hoe BA en KLM hunkisten uitrusten. KLM vloog de 767 met 220 stoelen. BA stopt er een paar extra in. Het gat tussen de 737 en 767 was/is bij BA dan ook groter dan KLM. Wellicht kon daar de 757 mooi tussen bij de Britse vrienden.
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op speciaal verzoek . Iemand enig idee waarom de kl 865 naar seoul ruim 2 uur vertraagd is ??
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op 3 september is PH-BFM gereed gekomen en is dit het tweede toestel met de WBC modificatie. Op dezelfde dag is men begonnen aan PH-BFN met WBC modificatie in combinatie met een Tension Tie.
PH-BFF is vertrokken op 2 september naar Kuala Lumpur voor haar D-check. Ik heb geruchten vernomen dat daar alsnog de WBC modificatie plaatsvindt tijdens de D-check. Ik kon mij ook al niet voorstelen dat ze daar weer de oude WBC stoelen zouden inbouwen. Kan iemand dit 100% bevestigen?
PH-BFF is vertrokken op 2 september naar Kuala Lumpur voor haar D-check. Ik heb geruchten vernomen dat daar alsnog de WBC modificatie plaatsvindt tijdens de D-check. Ik kon mij ook al niet voorstelen dat ze daar weer de oude WBC stoelen zouden inbouwen. Kan iemand dit 100% bevestigen?
nemaco wrote:PH-BFB wordt vermoedelijk gecertificeerd en opgeleverd van haar WBC modificatie op vrijdag vrijdagavond 26 juli en gaat op zaterdagochtend 27 juli de route op.
Het volgende toestel voor de WBC modificatie wordt PH-BFM waar deze week mee gestart zal worden.
Het volgende toestel voor de D-check is PH-BFF die op 2-9-13 zal vertrekken naar Kuala Lumpur. Direct hierna, vermoedelijk op 28-10-13, vliegt PH-BFG die kant op voor haar D-check. Weet iemand of daar in Kuala Lumpur ook de nieuwe WBC zal worden ingebouwd? Lijkt mij wel zo logisch maar misschien dat iemand dat kan bevestigen.
-
- Posts: 2
- Joined: 29 Apr 2009, 19:33
- Type of spotter: new
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heeft iemand een overzicht van de KLM 747's die tot nu toe zijn omgebouwd naar de nieuwe business class?
Thanks, J
Thanks, J
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BFB en PH-BFN
PH-BFN is bijna klaar en PH-BFF staat moemnteel in Kuala Lumpur en wordt vermoedelijk ook met nieuwe C Class afgeleverd.
PH-BFN is bijna klaar en PH-BFF staat moemnteel in Kuala Lumpur en wordt vermoedelijk ook met nieuwe C Class afgeleverd.
vliegertje1980 wrote:Heeft iemand een overzicht van de KLM 747's die tot nu toe zijn omgebouwd naar de nieuwe business class?
Thanks, J
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16541
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik mis de PH-BFM...nemaco wrote:PH-BFB en PH-BFN
PH-BFN is bijna klaar en PH-BFF staat moemnteel in Kuala Lumpur en wordt vermoedelijk ook met nieuwe C Class afgeleverd.
vliegertje1980 wrote:Heeft iemand een overzicht van de KLM 747's die tot nu toe zijn omgebouwd naar de nieuwe business class?
Thanks, J
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik bedoelde in regel 1 inderdaad PH-BFM. Excuus
[ Post made via Mobile Device ]Bennie wrote:Ik mis de PH-BFM...nemaco wrote:PH-BFB en PH-BFN
PH-BFN is bijna klaar en PH-BFF staat moemnteel in Kuala Lumpur en wordt vermoedelijk ook met nieuwe C Class afgeleverd.
vliegertje1980 wrote:Heeft iemand een overzicht van de KLM 747's die tot nu toe zijn omgebouwd naar de nieuwe business class?
Thanks, J
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
WBC modificatie: Gister is BFN gereed gekomen en vandaag is men begonnen aan BFA
Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 28-10-13)
PH-BFA (SPL hangar 14 sinds 18-9-13, gereed 2-10-13)
Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 28-10-13)
PH-BFA (SPL hangar 14 sinds 18-9-13, gereed 2-10-13)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BTB is ook niet meer. Van de week geferried van NWI naar ATH als de SX-ATF, in een 68 seat VIP jet voor Gainjet Aviation.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Voor plaatjes de la interieur: http://www.pilootenvliegtuig.nl/2013/09 ... 7-400-klm/B767-300ER wrote:PH-BTB is ook niet meer. Van de week geferried van NWI naar ATH als de SX-ATF, in een 68 seat VIP jet voor Gainjet Aviation.
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat ziet er gaaf uit zeg !!!phkza wrote:Voor plaatjes de la interieur: http://www.pilootenvliegtuig.nl/2013/09 ... 7-400-klm/B767-300ER wrote:PH-BTB is ook niet meer. Van de week geferried van NWI naar ATH als de SX-ATF, in een 68 seat VIP jet voor Gainjet Aviation.