Helaas mogen er geen Combi-vliegtuigen gebouwd worden van de FAA, vanwege aanslagen van 11 september 2002 in New York. Dit is volgens mij de verbod ingesteld voor de veiligheid van de vracht en maar ook dat er iets mee kan gebeuren zodat er verdachts meegenomen wordt. Zo kan iemand makkelijk in de vrachtruimte van een Boeing 747 of MD-11 komen dat er bommen klaar worden gemaakt zodat er niemand het merkt, dit is voor de luchtvaart grote gevaar geworden. Er zijn dan ook te weinig Combi's gebouwd in de laatste decennia van jaren zodat de markt ook nog te klein is.B767-300ER wrote:Dat is voor de caribbean inderdaad de ideale vervanger.
Hoor trouwens geruchten dat Boeing bezig is ism KLM voor het ontwerpen van een 747-8 Combi. Iemand die dat kan bevestigen? Kan er niets over terugvinden op het net.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En de reden dat Alaska een aantal jaar geleden nog een 737-400 combi heeft gebouwd? Naar mijn weten ging het om het tussenschot, als men die zou aanpassen dan mocht het geloof ik wel.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij heeft een combi niets te maken met 11 september. Maar meer met de veiligheid regeletjes aan boord qua safety. En dus regelgeving?
Of ben ik nu abuis?
Groeten Martijn
Of ben ik nu abuis?
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat heeft inderdaad helemaal niets te maken met 9/11 (2001!). Al was het maar omdat daar helemaal geen combi's werden gekaapt.
Als er al een crash de aanleiding toe is geweest dan is het van een SAA B747-200 combi in 1987. Ik ken het hele rapport ook niet, maar door een brand in het vrachtruim is dat ding neergestort. Dat heeft ertoe geleid dat de FAA strengere regels heeft ingevoerd die nieuwe combi freighters in feite onrendabel maken. Ik kan me niet voorstellen dat Boeing dan ook met de KLM in gesprek zou zijn over een 748 combi. Maar wie ben ik.
Erwin
Leesvoer: http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guida ... 025-22.pdf
(pagina 103, punt c)
Als er al een crash de aanleiding toe is geweest dan is het van een SAA B747-200 combi in 1987. Ik ken het hele rapport ook niet, maar door een brand in het vrachtruim is dat ding neergestort. Dat heeft ertoe geleid dat de FAA strengere regels heeft ingevoerd die nieuwe combi freighters in feite onrendabel maken. Ik kan me niet voorstellen dat Boeing dan ook met de KLM in gesprek zou zijn over een 748 combi. Maar wie ben ik.
Erwin
Leesvoer: http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Guida ... 025-22.pdf
(pagina 103, punt c)
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan kunnen we dat dus naar het rijk der fabelen verbannen
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ok, heeft te maken met de gevaarlijke vracht dat de luchtvaartmaatschappijen kunnen vervoeren in een Combi-toestel?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nee, het heeft te maken met de brand(on)veiligheid. Op een freighter laat je de drukcabine grotendeels leeglopen, een optie die je begrijpelijkerwijze op een pax of combi-toestel niet hebt. Door zoveel mogelijk zuurstof weg te halen probeer je de brand te smoren. Niet dat dat helpt, maar da's weer een heel ander verhaal. Actieve brandonderdrukking heb je alleen benedendeks.
Mocht je even niets te doen hebben Berv:
http://www.boeing.com/commercial/aeroma ... 2011_q2/3/
Mocht je even niets te doen hebben Berv:
http://www.boeing.com/commercial/aeroma ... 2011_q2/3/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is dat voor onzin, die vliegers voorin zitten in dezelfde buis en hebben die druk nodig om gezond aan de andere kant aan te komen.76-er wrote:Nee, het heeft te maken met de brand(on)veiligheid. Op een freighter laat je de drukcabine grotendeels leeglopen, een optie die je begrijpelijkerwijze op een pax of combi-toestel niet hebt. Door zoveel mogelijk zuurstof weg te halen probeer je de brand te smoren. Niet dat dat helpt, maar da's weer een heel ander verhaal. Actieve brandonderdrukking heb je alleen benedendeks.
Mocht je even niets te doen hebben Berv:
http://www.boeing.com/commercial/aeroma ... 2011_q2/3/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Daar hebben we een aparte zuurstofvoorraad voor..
En die is wel iets groter dan de pakweg 20 minuten die je als passagier hebt.
En helemaal gaat de druk er ook weer niet af, de cabinehoogte gaat naar 20.000 voet.
Geeft je hopelijk wat meer tijd een geschikt stukje asfalt te zoeken.
Terzijde, je gaat daarboven niet dood door het gebrek aan luchtdruk, maar het gebrek aan zuurstof.
En die is wel iets groter dan de pakweg 20 minuten die je als passagier hebt.
En helemaal gaat de druk er ook weer niet af, de cabinehoogte gaat naar 20.000 voet.
Geeft je hopelijk wat meer tijd een geschikt stukje asfalt te zoeken.
Terzijde, je gaat daarboven niet dood door het gebrek aan luchtdruk, maar het gebrek aan zuurstof.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uiteraard. Ik las het verkeerd, ging natuurlijk over in geval van een brand als supression method.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
'Goed' Frans nieuws, er wordt waarschijnlijk binnenkort een Air France Cargo 777 gestationeerd op Schiphol.
Meer info volgt later.
Meer info volgt later.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik vind dat niet echt goed nieuws als ik eerlijk ben
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Terwijl er 2 BCFn werkloos in Frankfurt staan, wachtend op hun lot.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Blijkbaar staat die 777 ook werkeloos, en kost per vervoerde kilo stukken minder. Groepsbelang dus, jammer voor die 747s, dat wel.76-er wrote:Terwijl er 2 BCFn werkloos in Frankfurt staan, wachtend op hun lot.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
B767-300ER wrote:Dat is voor de caribbean inderdaad de ideale vervanger.
Hoor trouwens geruchten dat Boeing bezig is ism KLM voor het ontwerpen van een 747-8 Combi. Iemand die dat kan bevestigen? Kan er niets over terugvinden op het net.
76-er wrote:Helaas mogen er geen Combi-vliegtuigen gebouwd worden van de FAA, vanwege aanslagen van 11 september 2002 in New York
Alweer deze mythe over de certificatie van combi vliegtuigen.ehusmann wrote:Als er al een crash de aanleiding toe is geweest dan is het van een SAA B747-200 combi in 1987
- Momenteel kunnen combi's gewoon worden aangeboden voor certificatie bij de FAA.
- Recentelijk is nog een B757combi gecertificeerd, zie : http://www.precisionconversions.com/com ... 00pcc.html
- De richtlijnen zijn inderdaad verzwaard , mede naar aanleiding van de crash van een SAA 747-200combi in 1987.
- Voor deze crash was geen halon knockdown systeem op het main cargo deck noodzakelijk.
- Enkele jaren na deze crash zijn alle KLM 747-206/306 en -406 combi's gemodificeerd met dit systeem. Alleen de 7 pallet configuratie is toendertijd gecertificeerd, aangezien de 13 pallet configuratie weinig en alleen door KLM werd gebruikt.
- Bij her-certificatie van nieuwe combi vliegtuigen zijn de eisen betreffende de scheidingswand tussen het passagiersgedeelte en het maindeck cargo gedeelte verder verzwaard.
- Waarschijnlijk zal daarom ombouw van combi configuratie naar full pax configuratie moeilijker worden (= Langer duren)
- In de praktijk hoeft dit geen probleem te zijn daar een configuratie verandering niet vaak voorkomt in de praktijk en indien noodzakelijk, kan samenvallen met een C-check.
- KLM heeft inderdaad in het recente verleden contact gehad met Boeing over een eventuele aankoop van meerdere 747-8 combi's. Echter het minimum getal voor certificatie was ongeveer 20, een te groot aantal voor KLM.
- Misschien zijn de onderhandelingen heropend, aangezien de 747-8I/F momenteel niet goed verkoopt en de productiecapaciteit wordt teruggebracht van 2 p/mnd naar 1,75 P/mnd.
Echter, gedurende de huidige economische misere blijft het 747 combi concept nog steeds een "winner" voor KLM , tesamen met de relatief grote lower deck cargo load van de B777,s.
Dit is de mede reden voor het "grounden" van de relatief oneconomische 744BCF vliegtuigen.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.