Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Forum rules
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Heb de CS-TQU vandaag op foto gezet op Schiphol in zijn Corendon jasje.
http://www.abpic.co.uk/photo/1402840/
http://www.abpic.co.uk/photo/1402840/
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Op skyliner-aviation staat ook een mooie foto.Nlspot2003 wrote:Heb de CS-TQU vandaag op foto gezet op Schiphol in zijn Corendon jasje.
http://www.abpic.co.uk/photo/1402840/
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Hoi tot waneer blijft de cs tqu voor cnd vliegen??
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
-
- Scramble Addict
- Posts: 1104
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Hoi,jet380 wrote:Hoi tot waneer blijft de cs tqu voor cnd vliegen??
[ Post made via Mobile Device ]
ik denk tot einde zomerseizoen (eind oktober 2013).
Grt.
Miguel
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Op de site van Corendon.nl staat dat ze gaan samenwerken op de Curaçao route met de KLM. Gaat een leuke prijzenslag worden.. Tussen Corendon en Arke.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Zie het verband niet. Dat ze gaan samenwerken (als touroperator (Corendon) met een luchtvaartmaatschappij (KLM)) betekend niet automatisch dat KLM Corendon sponsort...
Je ziet bv neckermann, die ook samenwerkt met AFKLM op dezelfde route maar ook op andere routes in de caraibbean zijn marktaandeel op die bestemmingen niet zo hoog kon houden als ten tijde van Martinair, die als maatschappij veel afhankelijker was van touroperators dan dat de KLM dat is en daarnee lagere stoelprijzennkon rekenen. KLM heeft Corendon niet nodig en zal dus ook geen lagere stoelprijzen gaan rekenen. Op de CUR route zijn de KLM prijzen overigens al lager dior de komst van Arkefly tov andere bestemmingen.
Daarbij komen er vanaf de zijde van touroperator Arke en maatschappij ArkeFly in 2014 nog een paar leuke konijnen uit de hoed. Daarover later meer in het ArkeFly topic...
[ Post made via Mobile Device ]
Je ziet bv neckermann, die ook samenwerkt met AFKLM op dezelfde route maar ook op andere routes in de caraibbean zijn marktaandeel op die bestemmingen niet zo hoog kon houden als ten tijde van Martinair, die als maatschappij veel afhankelijker was van touroperators dan dat de KLM dat is en daarnee lagere stoelprijzennkon rekenen. KLM heeft Corendon niet nodig en zal dus ook geen lagere stoelprijzen gaan rekenen. Op de CUR route zijn de KLM prijzen overigens al lager dior de komst van Arkefly tov andere bestemmingen.
Daarbij komen er vanaf de zijde van touroperator Arke en maatschappij ArkeFly in 2014 nog een paar leuke konijnen uit de hoed. Daarover later meer in het ArkeFly topic...
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Samenwerken met Corendon, ik zie niet helemaal in hoe.
Corendon kan Curaçao vakanties aanbieden, echter zal deze ook wat willen verdienen en dus zullen de tickets duurder zijn dan bij KLM zelf.
Daarbij komt dat Arke/Kras het overgrote deel van de kamers in Curaao bezet, we zullen zien!
Zolang de prijzen naar beneden gaan ben ik een blij man!
Corendon kan Curaçao vakanties aanbieden, echter zal deze ook wat willen verdienen en dus zullen de tickets duurder zijn dan bij KLM zelf.
Daarbij komt dat Arke/Kras het overgrote deel van de kamers in Curaao bezet, we zullen zien!
Zolang de prijzen naar beneden gaan ben ik een blij man!
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Ik neem aan dat je als je als reiziger bij Corendon boekt, dat je lang niet altijd ook daadwerkelijk met Corendon zelf vliegt. Coredon kan gerust een pakketreis aanbieden, maar dan is de luchtvaart maatschappij in dit geval KLM. Zie hier verder niet zoveel bijzonders in.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Ik dus ook niet....
Behakve dat TUI een mega groot aandeel heeft in de beschikbare logeerruimte aldaar.
Zolang je de pax niet zelf vliegt, zal het nooit goedkoop zijn cq worden. of KlM moet aan sponsoring gaan doen.
Behakve dat TUI een mega groot aandeel heeft in de beschikbare logeerruimte aldaar.
Zolang je de pax niet zelf vliegt, zal het nooit goedkoop zijn cq worden. of KlM moet aan sponsoring gaan doen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Dat bedoel ik ook, alleen KLm bied het ticket aan via de website, Corendon maakt er een pakket van, en wil ook wat verdienen dus betaal je toch meer dan rechtstreeks via KLM?SPL wrote:Ik neem aan dat je als je als reiziger bij Corendon boekt, dat je lang niet altijd ook daadwerkelijk met Corendon zelf vliegt. Coredon kan gerust een pakketreis aanbieden, maar dan is de luchtvaart maatschappij in dit geval KLM. Zie hier verder niet zoveel bijzonders in.
Groeten Martijn
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Tickets van KLM hoeven niet duur te zijn en zeker als je volume kan afspreken dan is er veel te regelen (lees zeer lage prijs). Vergeet niet dat er onderhands heel andere tarieven worden gehanteerd dan dat je kan zien. Je kan dus niet beoordelen of de kosten per stoel voor Corendon hoger zullen zijn dan dat TUI heeft.B767-300ER wrote:ehakve dat TUI een mega groot aandeel heeft in de beschikbare logeerruimte aldaar.
Zolang je de pax niet zelf vliegt, zal het nooit goedkoop zijn cq worden. of KlM moet aan sponsoring gaan doen.
Overigens, volgens mij valt het wel mee met het aantal hotels dat TUI in eigendom heeft op CUR. Volgens mij wordt CUR nog steeds gedomineerd door Amerikaanse eigenaars en andere hotelketens.
Niet per definitie en waarschijnlijk niet. Corendon betaald veel minder voor een stoel dan dat jij zou betalen aan de KLM aangezien Corendon volumekorting krijgt. Daarnaast zijn er veel onofficiële ticketprijzen zie jij nooit zal zien op internet of in een krant (deze worden alleen ondehands verkocht).Dat bedoel ik ook, alleen KLm bied het ticket aan via de website, Corendon maakt er een pakket van, en wil ook wat verdienen dus betaal je toch meer dan rechtstreeks via KLM?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Yupz, dat begrijp ik ja. Alleen TUI Holidays vliegt alle (naja bijna alle) pax zelf via TUI Airlines, en dat zal ten allen tijde goedkoper zijn dan wat de KLM gaat rekenen.LJ wrote:
Tickets van KLM hoeven niet duur te zijn en zeker als je volume kan afspreken dan is er veel te regelen (lees zeer lage prijs). Vergeet niet dat er onderhands heel andere tarieven worden gehanteerd dan dat je kan zien. Je kan dus niet beoordelen of de kosten per stoel voor Corendon hoger zullen zijn dan dat TUI heeft.
Ondanks dat de KLM volumekorting maakt, zullen ze toch winst willen maken op deze verkochte stoelen aan Corendon. Dit in tegenstelling tot TUI Airlines Nederland, welke alleen maar is opgericht om de kosten per stoelkilometer zo laag als mogelijk te houden voor TUI pakketreizen.
TUI Holidays (zo noem ik de touroperator maar even) vervoert alles zelf, en de kosten daarvan worden gedragen door de organisatie van TUI zelf. TUI Airlines berekent aan Arke en HI zuiver de kostprijs door. TUI Airlines heeft als vervoerder naar Arke en HI ( in dat opzicht) geen winstoogmerk, waar KLM dat wel heeft voor touroperators voor pakketreizen. Het geldt wordt bij TUI verdiend op de (pakket)reizen, niet op de vliegtickets.
Bij een pakketreis van Corendon willen zowel de KLM als Corendon een gedeelte van de winst opstrijken.
Bij een pakketreis van TUI gaat de winst nagenoeg volledig naar de reisorganisatie en niet naar de Airline, die is opgericht om puur kostendekkend te opereren en zodoende per stoelkilometer minder te betalen dan dat de pax van hun pakketten met KLM, Transavia en (in het verleden) Martinair worden vervoerd..
Zoals er ooit werd gezegd door SvdH:
Zolang het totale verlies van TUI Airlines niet groter is als wat men extra had moeten betalen als men de pax elders (HV, KL en MP) had ondergebracht, betekend dat een beter netto resultaat voor de totale TUI groep.
Ik heb nergens beweerd dat TUI eigendom is van hotels op CUR. Alhoewel de eerste Arke hotels er eerdaags wel zullen openen.LJ wrote: Overigens, volgens mij valt het wel mee met het aantal hotels dat TUI in eigendom heeft op CUR. Volgens mij wordt CUR nog steeds gedomineerd door Amerikaanse eigenaars en andere hotelketens.
En zitten de Amerikanen niet voornamelijk op Aruba?
Dat bedoel ik ook, alleen KLm bied het ticket aan via de website, Corendon maakt er een pakket van, en wil ook wat verdienen dus betaal je toch meer dan rechtstreeks via KLM?
Logisch, maar feit blijft, KLM gaat de stoelen niet onder kostprijs verkopen aan Corendon, ook niet met volumekorting.LJ wrote: Niet per definitie en waarschijnlijk niet. Corendon betaald veel minder voor een stoel dan dat jij zou betalen aan de KLM aangezien Corendon volumekorting krijgt. Daarnaast zijn er veel onofficiële ticketprijzen zie jij nooit zal zien op internet of in een krant (deze worden alleen ondehands verkocht).
KLM zal er, links of rechtsom, ook winst op willen maken.
En dan betaalt Corendon als touroperator aan de KLM kostprijs stoel plus winstmarge KLM. Waar TUI Holidays alleen maar kostprijs betaald....
Het eerste zal dus altijd meer zijn (Als dat niet zo is klopt er iets niet aan het businessmodel/werkmethode van TUI Airlines....)
Verder, concurrentie is alleen maar beter voor de consument, dus in dat opzicht zeg ik welkom...
Aan de andere kant, had Corendon ook niet aangekondigd naar PBM te gaan vliegen?
Ik kan die tickets nog steeds niet boeken
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Uhm, je gaat zo wel erg kort door de bocht, dat weet je? En dan voornamelijk het stukje over TUI Holidays....B767-300ER wrote: Logisch, maar feit blijft, KLM gaat de stoelen niet onder kostprijs verkopen aan Corendon, ook niet met volumekorting.
KLM zal er, links of rechtsom, ook winst op willen maken.
En dan betaalt Corendon als touroperator aan de KLM kostprijs stoel plus winstmarge KLM. Waar TUI Holidays alleen maar kostprijs betaald....
Het eerste zal dus altijd meer zijn (Als dat niet zo is klopt er iets niet aan het businessmodel/werkmethode van TUI Airlines....)
Erwin
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Erwin,
Kennelijk heb jij een andere visie. Hoeveel betaald TUI Holidays (Arke en HI, zo noemde ik deze even tezamen) dan volgens jou aan TUI Airlines (ArkeFly).
Niels
Kennelijk heb jij een andere visie. Hoeveel betaald TUI Holidays (Arke en HI, zo noemde ik deze even tezamen) dan volgens jou aan TUI Airlines (ArkeFly).
Niels
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Corendon Dutch Airlines speculeer/discussie corner
Je zegt dat de Airline kostendekkend is dus zal er per stoel geen winst gemaakt worden, die zit in het verblijf aldaar. Corendon zal waarschijnlijk een bepaalde marge hebben op het ticket én op het verblijf.
Het zou me niets verbazen dat de marge bij Corendon lager is dan dat van TUI maar dat hoeft niet te betekenen dat ze boven de prijs van TUI zitten. Om voet aan de grond te krijgen neem je genoegen met een lagere winst, of misschien zelfs break even, om je klanten binnen te halen. Wanneer dat doel is bereikt gaat de winst normaliter weer omhoog door betere deals etc. Gebeurt dat niet, dan zullen ze waarschijnlijk weer net zo snel afhaken.
Het zou me niets verbazen dat de marge bij Corendon lager is dan dat van TUI maar dat hoeft niet te betekenen dat ze boven de prijs van TUI zitten. Om voet aan de grond te krijgen neem je genoegen met een lagere winst, of misschien zelfs break even, om je klanten binnen te halen. Wanneer dat doel is bereikt gaat de winst normaliter weer omhoog door betere deals etc. Gebeurt dat niet, dan zullen ze waarschijnlijk weer net zo snel afhaken.