...but someone REALLY needs to brush up his/her aircraft recognition skills...
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... 926533.ece
DDA Dutch Dakota Association to sell two aircraft...
Forum rules
Forum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums. |
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22319
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: DDA Dutch Dakota Association to sell two aircraft...
DC-2 en DC-4 is gemiddeld DC-3 = Dakota.
Maar ik had begrepen dat ergens voor de eeuwwisseling er een deal heeft plaatsgevonden dat de DC-2 waar het hier over gaat (en dat is dus niet NC39165) naar de Aviodome was gegaan, omdat de DDA toen al doorhad dat restauratie naar vliegende staat onhaalbaar was (mede omdat er ineens een luchtwaardig exemplaar in het Nederlands luchtruim opdook, maar vooral door de nasleep van de crash met de PH-DDA). Daarom was die bonk roest ook al vanaf het begin in Lelystad aanwezig, en niet pas na de door KLM en Schiphol doorgedramde fusie.
Maar ik had begrepen dat ergens voor de eeuwwisseling er een deal heeft plaatsgevonden dat de DC-2 waar het hier over gaat (en dat is dus niet NC39165) naar de Aviodome was gegaan, omdat de DDA toen al doorhad dat restauratie naar vliegende staat onhaalbaar was (mede omdat er ineens een luchtwaardig exemplaar in het Nederlands luchtruim opdook, maar vooral door de nasleep van de crash met de PH-DDA). Daarom was die bonk roest ook al vanaf het begin in Lelystad aanwezig, en niet pas na de door KLM en Schiphol doorgedramde fusie.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009