KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kortom het ontwerp is nog steeds niet kapot te krijgen
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En laat de KLM er nou overal mee naar toe vliegen, behalve Zuid Amerika. Verder als de Caribs komen ze er niet mee.ErikFB wrote:Echter voor de diensten op Zuid-Amerika is en blijft het natuurlijk de meest ideale kist.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vliegt Omni als Charter want die opereert ze ook nog in pax uitvoering.ehusmann wrote:Wat betreft de laatste pax operator heb je in elk geval gelijk (op een paar verdwaalde charters na). Als KLM een beetje opschiet met het uit dienst nemen dan is de laatste scheduled pax MD-11 verdwenen voor de laatste scheduled pax DC-10 verdwenen is. Twee Biman bakken pruttelen namelijk nog steeds door....
Erwin
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
is quito dan ook al uit de md-11 dinsten gehaald ? Maar goed de md-11 is een kist voor de wat dunnere lijnen en dan ga je wel naar verbruik, opbrengst en leeftijd kijken. Zou mij overigens niet verbazen als DC-10 operators gaan kijken naar een relatief goed onderhouden frame als de 11's van de KLM.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Als het goed is vliegen er inderdaad ook nog een paar DC-10en in charter operaties, maar die streep ik dus weg tegen die paar MD-11en. Het ging om scheduled service. Alle charters zijn niet of nauwelijks te boeken voor de gewone passagier slash freak.
Erwin
Erwin
-
- Scramble Addict
- Posts: 1103
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoi,
ik heb even gekeken naar welke bestemmingen de KLM nog met de MD-11 vliegt.
Dat zijn:
Aruba
Atlanta
Bonaire
Curacao
Delhi
Los Angeles
Montreal
Grt,
Miguel
Bron: schiphol.nl
ik heb even gekeken naar welke bestemmingen de KLM nog met de MD-11 vliegt.
Dat zijn:
Aruba
Atlanta
Bonaire
Curacao
Delhi
Los Angeles
Montreal
Grt,
Miguel
Bron: schiphol.nl
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zit al geruime tijd op de 777-300ErikFB wrote:is quito dan ook al uit de md-11 dinsten gehaald ? Maar goed de md-11 is een kist voor de wat dunnere lijnen en dan ga je wel naar verbruik, opbrengst en leeftijd kijken. Zou mij overigens niet verbazen als DC-10 operators gaan kijken naar een relatief goed onderhouden frame als de 11's van de KLM.
[ Post made via Mobile Device ]
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
+Miguel van der Loos wrote:Hoi,
ik heb even gekeken naar welke bestemmingen de KLM nog met de MD-11 vliegt.
Dat zijn:
Aruba
Atlanta
Bonaire
Curacao
Delhi
Los Angeles
Montreal
Grt,
Miguel
Bron: schiphol.nl
Havana
Teheran
En nog een Canadese bestemming. Weet ff niet welke.
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De MD-11 vliegt ook op Panama City
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat de inzetbaarheid van de MD11 boven een nieuwer zuiniger type in Zuid-Amerika niet alleen opgaat voor de pax uitvoering. Heb me laten vertellen dat de MD11F op sommige velden in Zuid-Amerika beter geschikt is dan bijvoorbeeld de 777F. Maar misschien kan iemand van Martinair dit beter uitleggen. Het verhaa ging over performance.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Heb afgelopen jaar stage gelopen bij MP L/C en wat ik over algemeen hoorden was dat men liever zuinigere type kisten willen ipv de MD-11, 777 zou dan een goede vervangingen zijn, de vloot zou dan bestaan uit 777 en 747 ERF en BCF. Helaas heeft de luchtvaartgroep geen geld om komende jaren bij MP aan vloot vervangingen te doen in ieder geval tot 2015. Qua preformance maakt de MD-11 altijd op de rotatie Bog een tankstop op GYE airport omdat Bog te hoog ligt. Alle MD-11s maken een tankstop op Mia of TFS of BQN dan is de vraag of dat met een 777 komt te vervalen en zo niet dan zal dat consequenties hebben voor de payload. Uit ervaring weet ik dat voor cargo ook de onderdelen ook schaars zijn en niet alleen voor de pax kisten. Heb bijv. Mee gemaakt dat een kist de vertraging in gaan omdat er onderdelen nodig waren waarbij het 2 à 3 dagen duurden om het in te vliegen.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat laatste gebeurt ook bij 777's, 767's en 747's
Het hangt er maar net vanaf op wel veld je AOG staat.
Het hangt er maar net vanaf op wel veld je AOG staat.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
- PH-KCH will leave commercial service per 02 July 2012
- PH-KCI will follow mid September 2012.
- PH-KCF will follow end of October 2012.
- fourth MD11 this year is tbd: most likely aroudn Dec12
KCH and KCI will go to Victorville.
Regards,
Roel
- PH-KCI will follow mid September 2012.
- PH-KCF will follow end of October 2012.
- fourth MD11 this year is tbd: most likely aroudn Dec12
KCH and KCI will go to Victorville.
Regards,
Roel
- HV7572KC
- Scramble Die-Hard
- Posts: 586
- Joined: 01 Jan 2005, 16:26
- Subscriber Scramble: HV7572KC
- Location: Sneek
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Omni 10s staan volgens mij sinds korte tijd ook aan de grondB767-300ER wrote:Vliegt Omni als Charter want die opereert ze ook nog in pax uitvoering.ehusmann wrote:Wat betreft de laatste pax operator heb je in elk geval gelijk (op een paar verdwaalde charters na). Als KLM een beetje opschiet met het uit dienst nemen dan is de laatste scheduled pax MD-11 verdwenen voor de laatste scheduled pax DC-10 verdwenen is. Twee Biman bakken pruttelen namelijk nog steeds door....
Erwin
Biman wissselt nog steeds; in januari 2 actief (S2-ACO/ACR) kort terug allemaal AOG, nu toch weer 1 actief (-ACO). ACP staat/stond in D-Check. Geruchten zijn dat per oktober/november 3 747s van Air Atlanta Icelandic gehuurd gaan worden door Biman (naast de 744 die ze al van Air Atlanta hebben voor vluchten naar S-Arabia).
Als dat doorgaat dan zal de KLM MD11 de BG DC10 overleven. Btw; morgen vliegt de Biman Fokker 28 voor het laatst commercieel zoals de planning er een maand terug uitzag.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Freek,nemaco wrote:Is er al een exacte delivery date bekend van PH-BVI volgende maand?
Will arrive at AMS the 20th July, 08.40lt.
Niels
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.