Ok, bedankt!joost wrote:Ik meen dat ze die al op Brussel radar krijgen.. vwb aankomend verkeer dan.Gietje wrote:Weet iemand misschien ook op welke frequentie de vliegtuigen hier hun baan aangewezen krijgen?
EDIT, ik zit even te luisteren.. zo te horen krijgen ze baan toegewezen op 118.250 en 120.100
Vraagje over Brussels - National Zaventem (EBBR)
Forum rules
![]() |
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3436
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: Vraagje over Brussels - National Zaventem (EBBR)
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5541
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Vraagje over Brussels - National Zaventem (EBBR)
Zou ik misschien daarom melden, dat je je scanner in je binnenzak moet houden en een oortje moet gebruiken...Michel wrote:Aangezien scanners in Belgie verboden zijn, ga ik uit van beide.bonzo wrote:Goede middag,cHabu wrote:Scanner meenemen en die in je binnenzak 'verborgen' houden.
Vergeet niet een oortje mee te nemen.
Zet je scanner op approach, dan hoor je vanzelf wie welke baan pakt.
en als ze je er toch mee betrappen wat hangt er dan beven je hoofd een bon of scanner kwijt of bijde.
gr. Bonzo (Jeroen v. Norden)
[ Post made via Mobile Device ]
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Re: Vraagje over Brussels - National Zaventem (EBBR)
Ik heb een zomer seizoen vanaf Brussel gevlogen met een 737 en ben in die tijd 1x geland op 07L.
Wat vaak wordt gedaan bij NO wind, is landen op de 02 en vertrek vanaf 07R.
Wat vaak wordt gedaan bij NO wind, is landen op de 02 en vertrek vanaf 07R.
-
- Scramble Junior
- Posts: 197
- Joined: 10 Feb 2008, 22:16
- Type of spotter: F2 civil
- Location: Amersfoort, Netherlands
Re: Vraagje over Brussels - National Zaventem (EBBR)
Inderdaad; in mijn ogen zo'n beetje de beste baancombinatie.737-767 wrote: Wat vaak wordt gedaan bij NO wind, is landen op de 02 en vertrek vanaf 07R.
Je kan dan de 'kruising" fotograferen ,waarbij je dus de arrivals op 02 en de departures op 07R kan pakken.
met de auto vanuit Steenokkerzeel onder de tunnel door (rwy 07R/25L).
Dan eerste weg rechts en doorrijden tot het eind. hier parkeren.
dan loop je door het hek en verder door de zandheuvels op. Vandaar heb je een geweldig uitzicht over het veld, inclusief de 'kruising' van fe 02 en 07R/25L.
wel 300mm noodzakelijk, maar die heb je wel;)
terugrijden is momenteel wat spannender, aangezien de tunnel slechts éénrichtingsverkeer is vanwege werkzaamheden.
Dus je kan momenteel niet terug, door de tunnel.
In dat geval ga je vóór de tunnel rechtsaf, langs het azielzoekerscentrum. je passeert de securitysluis en rijd parallel langs de startbaan naar het eind. Hier linksaf en dwars door Steenokkerzeel weer naar de oude weg.
Succes.
Ben hier 3 dagen geleden ook geweest en niks geen last gehad van politie of wie dan ook.
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
- Xanadu_A343
- Scramble Senior
- Posts: 467
- Joined: 07 Nov 2010, 20:58
- Subscriber Scramble: Xanadu_A343
Re: Vraagje over Brussels - National Zaventem (EBBR)
Voor meer info over de spotplekken op Brussel kan je ook op de volgende website kijken:
http://www.flightlevel.be/spotting/brus ... _guide.php
De plek die Freek beschrijft (spot D) is inderdaad mooi bij de baancombinatie 02/07R. Ook mooi is spot E, vooral 's ochtends vroeg als de grote jongens binnenkomen. Een ladder is niet noodzakelijk, maar wel handig. En natuurlijk spot C voor takeoffs, al kan je dan beter iets verder doorlopen naar de heuvel bij het nieuwe asielzoekercentrum.
Op http://www.luchtzak.be worden vaak bijzondere kisten gepost, al is het wat beperkter dan hier op scramble. Je kan daar misschien wel vragen of ze je een completer lijstje willen geven.
Voor een betrouwbare weersvoorspelling:
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656 ... m&period=2
Helaas geven ze zaterdag nu variabele wind af, windkracht 2. Het is dan afwachten of ze wel de 02/07R combinatie gebruiken. Zelfs bij een zwakke NO wind worden vaak 25L/R gebruikt.
http://www.flightlevel.be/spotting/brus ... _guide.php
De plek die Freek beschrijft (spot D) is inderdaad mooi bij de baancombinatie 02/07R. Ook mooi is spot E, vooral 's ochtends vroeg als de grote jongens binnenkomen. Een ladder is niet noodzakelijk, maar wel handig. En natuurlijk spot C voor takeoffs, al kan je dan beter iets verder doorlopen naar de heuvel bij het nieuwe asielzoekercentrum.
Op http://www.luchtzak.be worden vaak bijzondere kisten gepost, al is het wat beperkter dan hier op scramble. Je kan daar misschien wel vragen of ze je een completer lijstje willen geven.
Voor een betrouwbare weersvoorspelling:
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656 ... m&period=2
Helaas geven ze zaterdag nu variabele wind af, windkracht 2. Het is dan afwachten of ze wel de 02/07R combinatie gebruiken. Zelfs bij een zwakke NO wind worden vaak 25L/R gebruikt.
- jeroenvn
- Scramble Die-Hard
- Posts: 774
- Joined: 20 Feb 2007, 22:32
- Type of spotter: Civil spotter
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
- Contact:
Re: Vraagje over Brussels - National Zaventem (EBBR)
Goede avond,
Nogmaals bedankt voor de info die julie hebben gegeven en het was landen op de 25L,R en op de 25R starten
De foto's zet ik maandag ook online op mij en deze site.
Gr. Bonzo (Jeroen v. Norden)
[ Post made via Mobile Device ]
Nogmaals bedankt voor de info die julie hebben gegeven en het was landen op de 25L,R en op de 25R starten
De foto's zet ik maandag ook online op mij en deze site.
Gr. Bonzo (Jeroen v. Norden)
[ Post made via Mobile Device ]
other photos:
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08