The AMS Schiphol Performance Review 2011 is now available on the SPL Website:
Here you will read that in 2011:
- The fastest growth in movements was on AMS <-> UAE and AMS <-> Israel.
- The biggest loss of movements was to/from Japan
- In Europe, Manchester & Copenhagen saw the biggest increase in movements.
- The B737-700, B777-300 and Emb135 delivered the most growth in AMS movements.
- While the B737-400 & 300 saw the biggest reductions.
- Alitalia was the airline with most growth in movements.
- While MALEV saw the biggest decline.
- Hungary was the fastest growing European destination.
- While Israel was the fastest growing intercontinental destination.
- Manchester was the fasterst growing European city.
- While Tel Aviv was the fastest growing intercontinental city.
- Beijing saw fewer passengers and less freight than in 2010.
- While Atlanta saw 33% more pax. than 2010.
For full details see:
http://trafficreview2011.schipholmagazi ... eview.html
Schiphol in 2011
Moderator: gatso76
Forum rules
![]() ![]() |
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
Re: Schiphol in 2011
Embraer 135? Die zie je hier steeds minder dus vraag me af waar die info vandaan komt. Zal wel een tikfout zijn.- The B737-700, B777-300 and Emb135 delivered the most growth in AMS movements.
- adz
- Scramble Addict
- Posts: 2315
- Joined: 01 Dec 2003, 21:23
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Delft
Re: Schiphol in 2011
Legacys zijn in principe ook EMB-135s, misschien die dan?
En als dat er in 2010 bijv 40 waren en in 2011 73, zit je zo aan die 84% groei voor dat type.
Beetje nutteloze statistiek binnen dat rapport als het om zulke kleine aantallen zou gaan, maar ach... Ik zit hier ook maar wat te speculeren.
[ Post made via Mobile Device ]
En als dat er in 2010 bijv 40 waren en in 2011 73, zit je zo aan die 84% groei voor dat type.
Beetje nutteloze statistiek binnen dat rapport als het om zulke kleine aantallen zou gaan, maar ach... Ik zit hier ook maar wat te speculeren.
[ Post made via Mobile Device ]
- Rene Klok
- Scramble Senior
- Posts: 487
- Joined: 04 May 2006, 10:49
- Subscriber Scramble: Ja
- Location: In a galaxy far far away
Re: Schiphol in 2011
Quite an effort if your country is the fastest growing destination but your airline shows the biggest decline in pax movements.XYZ wrote:The AMS Schiphol Performance Review 2011 is now available on the SPL Website:
Here you will read that in 2011:
- While MALEV saw the biggest decline.
- Hungary was the fastest growing European destination.
http://trafficreview2011.schipholmagazi ... eview.html
No surprise then that Malev went bust.
-
- Scramble Senior
- Posts: 473
- Joined: 24 Jul 2008, 15:46
- Type of spotter: Everything I consider to be a plane
Re: Schiphol in 2011
Zo, dat is lekker kort door de bocht. Zal het er ook niet mee te maken hebben dat Malev en KLM hun code-share hadden beeindigd en KLM zelf weer op BUD ging vliegen?Rene Klok wrote:Quite an effort if your country is the fastest growing destination but your airline shows the biggest decline in pax movements.
No surprise then that Malev went bust.
- Rene Klok
- Scramble Senior
- Posts: 487
- Joined: 04 May 2006, 10:49
- Subscriber Scramble: Ja
- Location: In a galaxy far far away
Re: Schiphol in 2011
Kort door de bocht is de snelste route naar je doel......SGB wrote:Zo, dat is lekker kort door de bocht. Zal het er ook niet mee te maken hebben dat Malev en KLM hun code-share hadden beeindigd en KLM zelf weer op BUD ging vliegen?

Blijft toch vreemd dat je ook op eigen kracht niet je thuismarkt schijnt te kunnen bedienen. Misschien niet in z'n geheel te wijten aan de organisatie Malev. Ik neem aan dat de Hongaarse economische situatie, Malev ook geen goed heeft gedaan.
Ik wilde eigenlijk enkel maar wijzen op de schijnbare contradictie tussen twee statistische feiten.
-
- Scramble Senior
- Posts: 473
- Joined: 24 Jul 2008, 15:46
- Type of spotter: Everything I consider to be a plane
Re: Schiphol in 2011
Begrijp je punt, maar juist daarom zijn statistische feiten in principe altijd al zeer onbetrouwbaar, zeker zonder verdere achtergrond gegevens. In deze dus dat MA is 2010 alle passagiers tussen AMS en BUD vervoerde, en in 2011 dit moest delen met KL, en dus ook de KLM transfer passagiers verloor. De route BUD-AMS kon met alleen hun eigen (transfer)passagiers echter best winstgevend zijn. De hele ondergand van MA is een complex en lang verhaal.Ik wilde eigenlijk enkel maar wijzen op de schijnbare contradictie tussen twee statistische feiten.
- Rene Klok
- Scramble Senior
- Posts: 487
- Joined: 04 May 2006, 10:49
- Subscriber Scramble: Ja
- Location: In a galaxy far far away
Re: Schiphol in 2011
Een ondergang van een bedrijf is bijna zonder uitzondering een complex verhaal.
Bedankt voor de achtergrond info over de BUD-AMS route.
Bedankt voor de achtergrond info over de BUD-AMS route.