Waarom zeg je het dan.fan31 wrote:weet ik ook wel..
NEWS - Summer Schedule 2012
Moderator: gatso76
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
omdat smartwings al vaker op amsterdam vloog stond er ook 738 maar de ene keer was dat travel service en de andere keer smartwings met 737-500.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Bedankt voor de opheldering, ik snapte er al weinig meer van
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Makadocias
- Scramble Junior
- Posts: 104
- Joined: 13 Sep 2002, 10:33
- Type of spotter: Everything!
- Location: Alkmaar (work @ Schiphol)
- Contact:
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Stond een aantal pagina's terug al
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3444
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
EK met A-380 naar EHAM per 1-8
Net was op het nieuws dat Emirates per 1 augustus met de A-380 op de lijndienst komt ipv met de B-777.
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/re ... r-Schiphol
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/re ... r-Schiphol
Grtz, Jan
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Klopt maar dat betroffen de aangevraagde (nog niets zeggende) slots en nu zal EK het dan officieel bevestigd hebben...Diarto wrote:Stond een aantal pagina's terug al
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Uhm, afgelopen maanden is het bericht al een paar keer bevestigd, officieel en onofficieel en blijkbaar is de jojo nu bij 'wij willen gaan komen' blijven hangen ... de tijd zal het leren.MTOW wrote:Klopt maar dat betroffen de aangevraagde (nog niets zeggende) slots en nu zal EK het dan officieel bevestigd hebben...Diarto wrote:Stond een aantal pagina's terug al
Groeten,
Ron
Ron
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Deze move van EK lijkt mij niets anders dan een voet tussen de deur gaan krijgen binnen het netwerk van KL/AF om zo via de hub SPL de rest van de wereld te gaan "veroveren". Vraagt is wie volgt, aangezien MAS voorlopig alle 380-plannen in de diepvrieskist heeft gezet.
- FlyTheWorld
- Scramble Senior
- Posts: 276
- Joined: 30 Aug 2006, 20:30
- Location: Rijnsburg
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Een voet tussen de deur is het wel. Maar om met een upgrade van 159 stoelen per dag te praten over het veroveren van de wereld via SPL lijkt me wat ver gezocht. Dit veroveren van de wereld gaat eerder via LHR met 4 A380's en een 77W per dag.ErikFB wrote:Deze move van EK lijkt mij niets anders dan een voet tussen de deur gaan krijgen binnen het netwerk van KL/AF om zo via de hub SPL de rest van de wereld te gaan "veroveren". Vraagt is wie volgt, aangezien MAS voorlopig alle 380-plannen in de diepvrieskist heeft gezet.
Desalniettemin, leuk nieuws!
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Elke passagier die met EK vliegt, is er 1 minder met de KLM.
Het aantal KLM opstappers in NL is al laag, en wordt door de komst van Emirates alleen nog maar lager.
Het aantal KLM opstappers in NL is al laag, en wordt door de komst van Emirates alleen nog maar lager.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Je moet niet alleen naar AMS kijken vwb KLM.
Om een voorbeeld te geven; de passagiers die bijv. vanuit Newcastle met KLM via AMS vlogen hebben nu ook de keuze om met Emirates vanaf hun eigen luchthaven te vliegen. Zo zijn er nog meer plaatsen waar tot voor kort alleen regionale feeders als KL/LH/AF etc. werden aangeboden en die nu EK (en QR/EY/TK etc.) op bezoek krijgen.
Om een voorbeeld te geven; de passagiers die bijv. vanuit Newcastle met KLM via AMS vlogen hebben nu ook de keuze om met Emirates vanaf hun eigen luchthaven te vliegen. Zo zijn er nog meer plaatsen waar tot voor kort alleen regionale feeders als KL/LH/AF etc. werden aangeboden en die nu EK (en QR/EY/TK etc.) op bezoek krijgen.
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Een hoop drukte om niks, want het is een luchtvaarteconoom die dit heeft geopperd, terwijl KLM zelf niets loslaat hierover.
De markt is al sinds de intrede van internet en de vele LCC's onderhevig aan grote veranderingen. De grote Europese maatschappijen zijn veelvuldig te laat met het inspringen op de veranderende vraag vanuit de markt en nu wordt dit weer op ons losgelaten als bedreiging van KLM.
Kom op jongens, het gaat om 1 A380 met opstappers, dus laat KLM zich lekker weer focussen op zijn transfer passagiers, want daar was men in ieder geval van oudsher goed in. Vorig jaar vloog ik zelf ook met EK en de Amsterdam vluchten zaten bomvol. Een A380 ipv een tweede B773 van EK is (vooralsnog) minder bedreigend dan men stelt of wanneer ook andere Golfstaten-carriers een vlucht vanaf Schiphol zouden hebben.
KLM mag blij zijn dat Ryanair niet op Schiphol zit, want op de 'regionale' markt heeft KLM reeds een hoop passagiers verloren, omdat veel mensen vanaf hun lokale vliegveld (of net over de grens) genoegen nemen met goedkopere alternatieven om op hun plaats van bestemming te komen. Het feit dat Maastricht, Eindhoven, Antwerpen en Groningen niet meer in het routenetwerk zit zegt veel.
Als ik een vakantie boek, dan kijk ik ook op internet naar de beste prijs/kwaliteit-verhouding en opvallend genoeg zag ik destijds, dat dezelfde eindbestemming met KLM vanaf Brussel € 100 goedkoper was, terwijl ik zelf slechts 10km van Schiphol woon. Ergo: KLM doet dus eigenlijk hetzelfde als Emirates. Case closed.
Kees
De markt is al sinds de intrede van internet en de vele LCC's onderhevig aan grote veranderingen. De grote Europese maatschappijen zijn veelvuldig te laat met het inspringen op de veranderende vraag vanuit de markt en nu wordt dit weer op ons losgelaten als bedreiging van KLM.
Kom op jongens, het gaat om 1 A380 met opstappers, dus laat KLM zich lekker weer focussen op zijn transfer passagiers, want daar was men in ieder geval van oudsher goed in. Vorig jaar vloog ik zelf ook met EK en de Amsterdam vluchten zaten bomvol. Een A380 ipv een tweede B773 van EK is (vooralsnog) minder bedreigend dan men stelt of wanneer ook andere Golfstaten-carriers een vlucht vanaf Schiphol zouden hebben.
KLM mag blij zijn dat Ryanair niet op Schiphol zit, want op de 'regionale' markt heeft KLM reeds een hoop passagiers verloren, omdat veel mensen vanaf hun lokale vliegveld (of net over de grens) genoegen nemen met goedkopere alternatieven om op hun plaats van bestemming te komen. Het feit dat Maastricht, Eindhoven, Antwerpen en Groningen niet meer in het routenetwerk zit zegt veel.
Als ik een vakantie boek, dan kijk ik ook op internet naar de beste prijs/kwaliteit-verhouding en opvallend genoeg zag ik destijds, dat dezelfde eindbestemming met KLM vanaf Brussel € 100 goedkoper was, terwijl ik zelf slechts 10km van Schiphol woon. Ergo: KLM doet dus eigenlijk hetzelfde als Emirates. Case closed.
Kees
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
Lufthansa Cargo schedule Summer 2012:
- LH 8273 AMS dep. 16:30 - arr. FRA 18:45 MD11 Monday
- LH 8275 AMS dep. 10:35 - arr. FRA 12:55 MD11 Wednesday
- LH 8277 AMS dep. 15:00 - arr. FRA 17:10 MD11 Friday
- LH 8279 AMS dep. 18:25 - arr. FRA 20:40 MD11 Sunday
- LH 8273 AMS dep. 16:30 - arr. FRA 18:45 MD11 Monday
- LH 8275 AMS dep. 10:35 - arr. FRA 12:55 MD11 Wednesday
- LH 8277 AMS dep. 15:00 - arr. FRA 17:10 MD11 Friday
- LH 8279 AMS dep. 18:25 - arr. FRA 20:40 MD11 Sunday
- Xanadu_A343
- Scramble Senior
- Posts: 467
- Joined: 07 Nov 2010, 20:58
- Subscriber Scramble: Xanadu_A343
Re: NEWS - Summer Schedule 2012
. Helemaal mee eens.
Ook op Airliners is een discussie gaande naar aanleiding van de A380 van EK op AMS. Hierin komt het altijd terugkerende onderwerp naar voren dat de "oneerlijke" Emriates de Euro airlines veel schade toebrengt d.m.v. onder andere allerlei belastingvoordelen. Of dit wel of niet zo is (ze worden zelf door EK ontkracht) maakt eigenlijk niet uit, want Emirates kan er ook niet veel aan doen dat ze onder gunstige omstandigheden kunnen opereren en DXB op een strategisch goede plek ligt waarvan ze uit veel markten kunnen tappen. Het is en blijft een vrije markt economie waarin de sterkste en meest innovatieve spelers zullen overleven. In de luchtvaartgeschiedenis zijn al heel wat oude/grote maatschappijen omgevallen doordat ze zich niet hebben aangepast aan een veranderde realiteit, en dat zal blijven gebeuren. Of dit in Europa ook zo zal zijn moet nog blijken.
Dat er weinig passagiers in Nederland opstappen bij de KLM, zeker op de long-haul, vind ik niet zo gek gezien de tarieven ten opzichte van andere maatschappijen (en de KLM vanuit de grensregio) soms honderden euro's kunnen schelen. Passagiers kijken vaak vooral naar hun portemonnee en minder snel naar de airline of het type waarmee ze vliegen.
Emirates zal ook niet via de hub Schiphol de wereld willen veroveren, want er zullen weinig passagiers zijn die in Amsterdam overstappen op een EK vlucht en dit gaat niet vanuit 1 bestemming, die rol kan alleen DXB vervullen. Ik denk ook niet dat andere maatschappijen dit van plan zijn, en het niet de bedoeling van MH was met de A380. Deze zou sowieso de 747 vervangen binnen de vloot en door het samenwerkingsverband met de KLM een logische keuze.
Dat EK passagiers zal "wegstelen" bij de KLM is natuurlijk wel zo, maar het betreft nog maar 1 dagelijkse vlucht en ze zijn net zo goed een concurrent voor iedere andere maatschappij die zich op hetzelfde marktsegment mikt en dus ook met de KLM concurreert om passagiers, bijvoorbeeld alle grotere Euro airlines voor de long-haul, SQ MH CX KE en CZ voor Azie en Oceanie en KQ voor Afrika.
Weet iemand misschien wat de bezettingsgraad van EK in Amsterdam is? Ik heb ergens gelezen dat die ergens in de 80% moet liggen. In December zat mijn uitgaande vlucht nagenoeg vol, ook in Business, maar mijn terugvlucht slechts voor een derde.
Ook op Airliners is een discussie gaande naar aanleiding van de A380 van EK op AMS. Hierin komt het altijd terugkerende onderwerp naar voren dat de "oneerlijke" Emriates de Euro airlines veel schade toebrengt d.m.v. onder andere allerlei belastingvoordelen. Of dit wel of niet zo is (ze worden zelf door EK ontkracht) maakt eigenlijk niet uit, want Emirates kan er ook niet veel aan doen dat ze onder gunstige omstandigheden kunnen opereren en DXB op een strategisch goede plek ligt waarvan ze uit veel markten kunnen tappen. Het is en blijft een vrije markt economie waarin de sterkste en meest innovatieve spelers zullen overleven. In de luchtvaartgeschiedenis zijn al heel wat oude/grote maatschappijen omgevallen doordat ze zich niet hebben aangepast aan een veranderde realiteit, en dat zal blijven gebeuren. Of dit in Europa ook zo zal zijn moet nog blijken.
Dat er weinig passagiers in Nederland opstappen bij de KLM, zeker op de long-haul, vind ik niet zo gek gezien de tarieven ten opzichte van andere maatschappijen (en de KLM vanuit de grensregio) soms honderden euro's kunnen schelen. Passagiers kijken vaak vooral naar hun portemonnee en minder snel naar de airline of het type waarmee ze vliegen.
Emirates zal ook niet via de hub Schiphol de wereld willen veroveren, want er zullen weinig passagiers zijn die in Amsterdam overstappen op een EK vlucht en dit gaat niet vanuit 1 bestemming, die rol kan alleen DXB vervullen. Ik denk ook niet dat andere maatschappijen dit van plan zijn, en het niet de bedoeling van MH was met de A380. Deze zou sowieso de 747 vervangen binnen de vloot en door het samenwerkingsverband met de KLM een logische keuze.
Dat EK passagiers zal "wegstelen" bij de KLM is natuurlijk wel zo, maar het betreft nog maar 1 dagelijkse vlucht en ze zijn net zo goed een concurrent voor iedere andere maatschappij die zich op hetzelfde marktsegment mikt en dus ook met de KLM concurreert om passagiers, bijvoorbeeld alle grotere Euro airlines voor de long-haul, SQ MH CX KE en CZ voor Azie en Oceanie en KQ voor Afrika.
Weet iemand misschien wat de bezettingsgraad van EK in Amsterdam is? Ik heb ergens gelezen dat die ergens in de 80% moet liggen. In December zat mijn uitgaande vlucht nagenoeg vol, ook in Business, maar mijn terugvlucht slechts voor een derde.