KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zullen vast geen nieuwe airbusjes zijn
Zijn die 789 geen vervangers voor de 74m?
[ Post made via Mobile Device ]
Zijn die 789 geen vervangers voor de 74m?
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gedeeltelijk wel natuurlijk, de A330-300's zijn kakelvers. De 7879 is voor zowel de MD-11, als mede de 747m's. De A330 leases zijn allemaal vrij kort, dan praat je over +- 5 jarige contracten. Dit geeft KL de ruimte om flexibel te zijn de komende jaren.Zullen vast geen nieuwe airbusjes zijn
Zijn die 789 geen vervangers voor de 74m?
de A330/787 komen de MD-11 vervangen (voornamelijk A330), de 787 voor de 747M, en wanneer de A350 komt zal dit vermoedelijk voor de 777's/een deel van de A330 floot zijn.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Plootje, waar haal jij je info vandaan? Officieel is gepubliceerd dat je 787 order voor de 11 bij klm en de a340 bij af is. Ik heb nergens gelezen dat de 787 voor de 74m is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Hoeveel 787 komen zijn er nu in bestelling voor KLM (dus niet voor AF)? Ik bedoel dus lease en koop. Worden de geleaste in 2015 geleverd en de gekochte in 2016?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Een kleine correctie op het artikel, het betreft alle 5 Fokker 100's ipv 3 toestellen.
Er komen in februari, maart en april 3 x Airbus A330-300's bij. Klopt mijn gedachte dan, gezien onderstaand artikel, dat er daarna nog 5 bij komen of komen er nog 8 bij (de airbussen die in februari, maart en april komen, zouden namelijk ter vervanging zijn van de in afgelopen oktober uitgefaseerde 4 x Martinair 767's)? Zijn die 5 (of 8 ) oude Air France A330-200's toestellen of zijn dat (nieuwe) geleaste A330-200's of 300's?
Er komen in februari, maart en april 3 x Airbus A330-300's bij. Klopt mijn gedachte dan, gezien onderstaand artikel, dat er daarna nog 5 bij komen of komen er nog 8 bij (de airbussen die in februari, maart en april komen, zouden namelijk ter vervanging zijn van de in afgelopen oktober uitgefaseerde 4 x Martinair 767's)? Zijn die 5 (of 8 ) oude Air France A330-200's toestellen of zijn dat (nieuwe) geleaste A330-200's of 300's?
Piet Luijken wrote:Van haarlems dagblad website
Zo gaan dit jaar de laatste drie Fokkers 100 er uit omdat ze vervangen worden door Embraer toestellen. Al eerder was dat gedaan met de Fokker 50. Wel blijven er nog 25 Fokker 70 in gebruik.
De MD11-vloot van tien toestellen wordt versneld aan de grond gezet en is voor eind 2014 vervangen door acht Airbussen. Voor de MD-11, met de bekende derde motor in de staart, zijn vrijwel geen onderdelen meer te verkrijgen en het onderhoud loopt fors op. Op termijn worden deze toestellen vervangen door de Dreamliner van Boeing, maar tussentijds door Airbussen.
Toch vreemd allemaal, want in de 2015 komen de eerste van tien geleaste b787s.
En in de 2016 de eerste van de order van 25 b787s.
Volgens geruchten heeft AF wel wat airbussen over, tevens heeft de KLM gekeken naar het prototype KC-45 ter overname.
Ik ben benieuwd.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vraag me af hoe het met de ringvaartafspraak is dat er maximaal 16 kisten zijn zondrr horizontale crewrest. De 332 en 333 tezamen 12 x 332 + 4x 333 is dan namelijk al 16.......
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Weet iemand al een delivery date?
nemaco wrote:De testregistratie van de te leveren eerste KLM Airbus A330-300, PH-AKA, is bekend: F-WWYP. Is de exacte leveringsdatum in februari 2012 al bekend? Is iemand al een foto tegengekomen vanuit Toulouse?
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3960
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Kan t effe niet vinden maar ik heb gelezen dat de overdracht eind feb is en de vlucht naar amsterdam op 1 of 2 maart.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Airliners.net says roll-out, wachten op de eerste foto
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
heb je een link?
Starbucks wrote:Airliners.net says roll-out, wachten op de eerste foto
- Starbucks
- Scramble Senior
- Posts: 495
- Joined: 10 Mar 2008, 20:27
- Type of spotter: Female (Cabin) Crew
- Subscriber Scramble: Starbucks
- Location: Hillegom, Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Jawelnemaco wrote:heb je een link?
Starbucks wrote:Airliners.net says roll-out, wachten op de eerste foto
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5366713/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dat zou heel erg goed kunnen, de eerste vlucht van PH-AKA staat gepland op maandag 5 maart, KL587 van Amsterdam naar Lagos
Piet Luijken wrote:Kan t effe niet vinden maar ik heb gelezen dat de overdracht eind feb is en de vlucht naar amsterdam op 1 of 2 maart.
[ Post made via Mobile Device ]
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3960
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Rumours say this summer four MD-11s will be phased out: two will be shredded, two will be kept as reserve and for spares.
At this moment, the cabin staff flying on the MD11 have been asked to switch to the A330.
At this moment, the cabin staff flying on the MD11 have been asked to switch to the A330.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
What is your source?Piet Luijken wrote:Rumours say this summer four MD-11s will be phased out: two will be shredded, two will be kept as reserve and for spares.
At this moment, the cabin staff flying on the MD11 have been asked to switch to the A330.