Als eerste; doe wat je zelf wilt, niet wat anderen willen. Het is jouw hobby, geniet er van op jouw manier.
Ik kan mij helemaal vinden in de opvattingen van ''7xi''.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
(zie aldaar)
Vaak genoeg maak ik een post-process cut-out van een plaat en daarna nog een, om te zien welke de beste/ mooiste/leukste, meest sprekende) is, om niet zelden vervolgens mijn schouders op te halen, geen afvalkeuze te maken en ze allebei mooi genoeg te vinden om eenvoudig en snel beide te bewaren en apart te taggen. (maar wel in de wetenschap dat zelfs als ik iets weggooit ik altijd nog eens op nieuw kan inzoomen en knippen. (zolang ik de grootste (en of het org) bewaard hebt.)
In je eerste voorbeeld zou ik als het moest, kiezen voor 'B' en ik leg uit waarom: Daar zie je de achtergrond het beste, shelters! de inkijk en de tweedst-buitenste shelter doet HET voor mij, het geeft diepte aan de foto, laat mooi de entourage zien en je hebt (hier bij gevolg vrij veel) ruimte om het vliegtuig ergens heen te laten gaan. Iets meer gras erin, minder lucht.
het 'randje-randje' fotograferen van vliegtuigen is iets dat je veel tegenkomt (ook op fotobeurzen e.d.), maar is eigenlijk nooit mijn ding geweest. Een vliegtuig / heli moet 'ergens heen gaan' of 'ergens vandaan komen'.
Als het jouw ding kan worden of al is, denk ook (weer) eens aan de 'gulden snede' (zie wiki).
Ik volg liever mijn gevoel voor schoonheid, dan conventies en geschreven en ongeschreven regels.
en posten op fotwebsites? no way josé.