27/12 (as transmitted on Lelystad radio 123.6750MHz & Dutch Mil FIS 132.3500 MHz)
15.45LT: PHSEW R22 Wikselaar Satelite Trading BV, VFR from Lelystad to Harskamp. At 16.11LT switching frequency while arriving at Harskamp.
PHATT Schweizer 269C Heli Holland Holding BV, onderweg naar Nordhorn(D)
Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
Moderator: ebauer
Forum rules
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12098
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
OE-FCL
OE-FCS
[ Post made via Mobile Device ]
OE-FCS
[ Post made via Mobile Device ]
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
Gepland voor morgen:
____/0825 E50P PH-PST ____/PHPST ____/LSGS ____/1200 DA42 OE-FCS ____/OEFCS ____/LOWL 1300/____ E50P PH-PST PHPST/____ LSGS/____Yorden
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
Morgen (30/12):
____/1310 C525 PH-FIS ____/PHFIS ____/LSGS 1425/____ H25B CS-DRA NJE980P/____ EIDW/____ 1820/____ C525 PH-FIS PHFIS/____ EHAM/____Yorden
- jeroenvn
- Scramble Die-Hard
- Posts: 774
- Joined: 20 Feb 2007, 22:32
- Type of spotter: Civil spotter
- Subscriber Scramble: Nee
- Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
- Contact:
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
M-OOSE - Piper
staat op de apron.
[ Post made via Mobile Device ]
staat op de apron.
[ Post made via Mobile Device ]
other photos:
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
http://www.flickr.com/photos/87805620@N08
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12098
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
266 M-OOSE 01 July 2010 Piper Aircraft, Inc. PA-46-500TP (Malibu) 4697425 43E83B Global Domain Names Limitedbonzo wrote:M-OOSE - Piper
staat op de apron.
[ Post made via Mobile Device ]
Fernleigh House, Palace Road,
Douglas, Isle of Man, IM2 4LB,
British Isles
Bron > http://www.gov.im/ded/Aircraft/registeredaircraft2.xml
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- AviaView
- Scramble Master
- Posts: 2595
- Joined: 21 Sep 2008, 16:10
- Subscriber Scramble: Jeroen
- Contact:
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
CS-DRA left EHLE 15:35LT
- flying_kiwi
- Scramble Master
- Posts: 5451
- Joined: 10 Nov 2004, 14:33
- Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
- Contact:
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
Als NJE5HW naar Hamburg (EDDH).Jeroentjuh wrote:CS-DRA left EHLE 15:35LT
M-OOSE is om 1346LT geland uit EGSR (Earls Colne).
-
- Scramble Addict
- Posts: 1103
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
Re: Lelystad (EHLE/LEY) - 2011 CIV
Cloudhopper wrote:Vliegveld Lelystad wordt de eerste Europese thuisbasis voor commerciële ruimtereizen. Dat maakte de International Space Transport Association (ISTA) vrijdag in het Aviodrome bekend. In juni 2015 zal het waarschijnlijk mogelijk zijn om in Nederland zulke vluchten te maken. Wel moet de landingsbaan van vliegveld Lelystad eerst nog verlengd worden. Voor een baan van drie kilometer is nog geen vergunning. De woordvoerder van provincie Flevoland zegt dat het nog een hele procedure is voordat de ruimtevluchten echt kunnen plaatsvinden in 2015. Er moet met bewoners worden gepraat en geluidsoverlast worden gemeten. Ook het bestemmingsplan van Lelystad moet worden gewijzigd.
Meer info: http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/24076
Johan
Er is weer een update over deze plannen. Het streven om in 2015 commerciele ruimtereizen te verwezenlijken wordt niet gehaald. Hoe verrassend !!
Ik wist vanaf het begin al dat het er nooit van zou komen, en die berg van 2000 m. bij Lelystad komt er ook niet! Zal Schiphol blij mee zijn met de ARTIP holding daar vlakbij. Over de turbulentie maar te zwijgen die je daar zal krijgen bij de berg, maar dat is weer een andere discussie. Laten ze eerst maar het geld besteden aan het Aviodrome i.p.v miljoenen euro's te spenderen aan luchtkastelen.
Hier is het gehele artikel.
http://www.nu.nl/wetenschap/2712498/rui ... r-weg.html
Grt,
Miguel