Lijkt me niet. Kennelijk is de businesscase van de mogelijke nieuwe eigenaar dusdanig belabberd dat de bank winstgevende exploitatie en dus een terugkeer van zijn investering niet verwacht. We moeten dus niet zozeer de bank als wel de mogelijke nieuwe uitbater onder druk zetten om een nieuwe, betere businesscase op te zetten.Glidepath wrote:KUNNEN en MOETEN WE DE RABOBANK ONDER DRUK ZETTEN DOOR VANDAAG MASSAAL TE MAILEN, SMS'en en te BELLEN DAT ZE DE OVERNAME VAN AVIODROME ALSNOG HELPEN MOGELIJK TE MAKEN???
Aviodrome: overname door Libema en verdere ontwikkelingen...
Forum rules
Re: AVIODROME: failliet. Gaat DICHT na vrijdag 23 dec om 1700 u.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: AVIODROME: failliet. Gaat DICHT na vrijdag 23 dec om 1700 u.
Je hebt een punt, maar zet er dan de wel bedrijfsnaam en contactnummers bij.... dan kan de lezer kiezen of beide 'bespelen'pjotrtje wrote:Lijkt me niet. Kennelijk is de businesscase van de mogelijke nieuwe eigenaar dusdanig belabberd dat de bank winstgevende exploitatie en dus een terugkeer van zijn investering niet verwacht. We moeten dus niet zozeer de bank als wel de mogelijke nieuwe uitbater onder druk zetten om een nieuwe, betere businesscase op te zetten.Glidepath wrote:KUNNEN en MOETEN WE DE RABOBANK ONDER DRUK ZETTEN DOOR VANDAAG MASSAAL TE MAILEN, SMS'en en te BELLEN DAT ZE DE OVERNAME VAN AVIODROME ALSNOG HELPEN MOGELIJK TE MAKEN???
dat gezegd...
Ik ken noch het bizz-plan, noch het verdienmodel van deze bank, jij wel? En dat hoeft ook niet.
van deze bank (in de pers als doorslaggevende partij van de afgeketste overname.....) verwacht ik dat ze het meest opniegevoelig is en dit is nou bovendien ook nog eens een bank die zich GROOT maakt voor sponsoring en cultuursteun....
NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS.....alles beter dan sloop...!
KUNNEN en MOETEN WE DE RABOBANK ONDER DRUK ZETTEN DOOR VANDAAG MASSAAL TE MAILEN, SMS'en en te BELLEN DAT ZE DE OVERNAME VAN AVIODROME ALSNOG HELPEN MOGELIJK TE MAKEN???
OF DIT HET MEEST JUISTE NUMMER IS WEET IK NIET, MAAR HET IS IIG DE RABO...Rabo Mobiel Klantenservice 0900-9890..........
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Re: AVIODROME: failliet. Gaat DICHT na vrijdag 23 dec om 1700 u.
Dit is wel het meest onzinnige voorstel dat ik ooit heb gehoord. Maar leef je uit zou ik zeggen. Dat telefoontje van je zal echte helpen...Glidepath wrote: KUNNEN en MOETEN WE DE RABOBANK ONDER DRUK ZETTEN DOOR VANDAAG MASSAAL TE MAILEN, SMS'en en te BELLEN DAT ZE DE OVERNAME VAN AVIODROME ALSNOG HELPEN MOGELIJK TE MAKEN???
Erwin
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
Re: AVIODROME: failliet. Gaat DICHT na vrijdag 23 dec om 1700 u.
ik meen me uit een grijs verleden nog iets te herinneren over een fittie tussen de CEO's van KLM en emirates..
Als ik nou niet op een paar ton hoefde te kijken, en ik was die laatstgenoemde.....
Als ik nou niet op een paar ton hoefde te kijken, en ik was die laatstgenoemde.....
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Re: AVIODROME: failliet. Gaat DICHT na vrijdag 23 dec om 1700 u.
Ik zeg: bel Emirates effe!
== All is well, as long as we keep spinning ==
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: AVIODROME: failliet. Mogelijk al VEILING over 3 maanden.....
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1118 ... buitenland
vr 23 dec 2011, 15:27 | lees voor
Drukke laatste dag bij Aviodrome LELYSTAD -
Luchtvaartthemapark Aviodrome in Lelystad beleeft vrijdag een drukke laatste dag.
Bezoekers vanuit heel het land komen nog één keer naar het park, voordat het vanwege een faillissement de deuren sluit.
Volgens de vrijwilligers die de bezoekers informeren over de klassieke toestellen in het museum, is het zeker vier keer zo druk als op een normale dag rond deze tijd van het jaar.
Het Aviodrome liet donderdag weten de deuren te sluiten, nadat een overnamepoging door de Libéma Groep uit Rosmalen was afgeketst.
Hoewel de vrijwilligers en medewerkers zichtbaar hun best doen om de bezoekers nog enthousiast te verwelkomen, lopen ze naar eigen zeggen met een „heel droevig” gevoel rond.
„We kunnen ons niet voorstellen dat het over is”, laat een van hen weten.
Bij het Aviodrome zijn 56 mensen in dienst. Daarnaast heeft het park een vrijwilligersbestand van 350 vliegtuigliefhebbers.
Onder de bezoekers zijn veel ouders met kinderen, maar ook ouderen die een laatste blik werpen op toestellen waar ze vroeger zelf nog in vlogen.
In het Aviodrome staat de grootste collectie burgervliegtuigen van Nederland.
De afgelopen weken kwamen zelfs bezoekers uit Zwitserland naar Lelystad uit angst dat ze de toestellen nooit meer zouden zien.
Die angst wordt gedeeld door bezoekers en medewerkers van het park. Het Aviodrome hoopt op een doorstart, maar bereidt tegelijkertijd een veiling voor van de gebouwen en de collectie.
Mocht het daar op uitdraaien, dan zal de collectie uit elkaar vallen en is het maar de vraag waar het erfgoed naartoe verdwijnt.
Directeur Alwin Niemeijer noemde dat vrijdag het „slechtst mogelijke scenario.”
Niemeijer houdt hoop op redding en doet een oproep aan iedereen die het Aviodrome een warm hart toedraagt, om het park te steunen.
Daar is echter wel haast bij geboden. De voorbereidingen voor de veiling duren ongeveer 3 maanden.
Als er dan nog geen zicht is op een doorstart, betekent dat waarschijnlijk het einde van de collectie.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: AVIODROME: failliet. Gaat DICHT na vrijdag 23 dec om 1700 u.
Rabo-Mobiel klantenservice. Is dat niet de klantenservice van de mobiele telefoonprovider "Rabomobiel"Glidepath wrote:Je hebt een punt, maar zet er dan de wel bedrijfsnaam en contactnummers bij.... dan kan de lezer kiezen of beide 'bespelen'pjotrtje wrote:Lijkt me niet. Kennelijk is de businesscase van de mogelijke nieuwe eigenaar dusdanig belabberd dat de bank winstgevende exploitatie en dus een terugkeer van zijn investering niet verwacht. We moeten dus niet zozeer de bank als wel de mogelijke nieuwe uitbater onder druk zetten om een nieuwe, betere businesscase op te zetten.Glidepath wrote:KUNNEN en MOETEN WE DE RABOBANK ONDER DRUK ZETTEN DOOR VANDAAG MASSAAL TE MAILEN, SMS'en en te BELLEN DAT ZE DE OVERNAME VAN AVIODROME ALSNOG HELPEN MOGELIJK TE MAKEN???
dat gezegd...
Ik ken noch het bizz-plan, noch het verdienmodel van deze bank, jij wel? En dat hoeft ook niet.
van deze bank (in de pers als doorslaggevende partij van de afgeketste overname.....) verwacht ik dat ze het meest opniegevoelig is en dit is nou bovendien ook nog eens een bank die zich GROOT maakt voor sponsoring en cultuursteun....
NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS.....alles beter dan sloop...!
KUNNEN en MOETEN WE DE RABOBANK ONDER DRUK ZETTEN DOOR VANDAAG MASSAAL TE MAILEN, SMS'en en te BELLEN DAT ZE DE OVERNAME VAN AVIODROME ALSNOG HELPEN MOGELIJK TE MAKEN???
OF DIT HET MEEST JUISTE NUMMER IS WEET IK NIET, MAAR HET IS IIG DE RABO...Rabo Mobiel Klantenservice 0900-9890..........
Wist nietd at die ook kredieten verstrekten?
BTW, als je denkt dat dit echt helpt, ga gerust je gang,Ik heb iets soortgelijks geprobeerd bij mijn baas voor salarisverhoging. Nu werk ik bij een andere werkgever..
Daarbij ben ik allergisch voor rode koeienletters.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: AVIODROME: failliet. Gaat DICHT na vrijdag 23 dec om 1700 u.
Jawel, alleen wordt het niet door iedereen (lees: zo goed als niemand) zo ervaren (en is dat mede de oorzaak van de grote financiële ==censored== waar deze wereld nu mee te maken heeft). De kredietlimiet is echter over het algemeen niet veel hoger dan een doorsnee telefoonrekening.B767-300ER wrote:Is dat niet de klantenservice van de mobiele telefoonprovider "Rabomobiel"
Wist nietd at die ook kredieten verstrekten?
Qua veiling: vanmiddag op het Radio 1 journaal vertelde de curator dat er aan een termijn van eind januari-begin februari moet worden gedacht, dus beduidend korter dan de drie maanden die hier wordt genoemd.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: AVIODROME: failliet. Mogelijk al VEILING over 3 maanden.....
Tussen haakjes, ben ik de enige die het lichtelijk vervelend vindt dat de topic titel telkens word aangepast?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: AVIODROME: failliet. Mogelijk al VEILING over 3 maanden.....
Zo beterRaptor16 wrote:Tussen haakjes, ben ik de enige die het lichtelijk vervelend vindt dat de topic titel telkens word aangepast?
[ Post made via Mobile Device ]
Re: Aviodrome: failliet en verder...
Als de reacties van glidepath exemplarisch zijn voor het Aviodrome.... de man die een Viggen wegrottend okay vond: 'die hebben we toch maar gekregen', en afgaf op MLM 'die Neptune heeft niet eens echte motoren'.
Gast, je leeft in een andere wereld. Elke opkoper zal het eerst tot op de bodem failliet laten gaan voordattie er zijn handen aan brand.
Er is geen bank die er zonder gezond businessplan zijn handen aan gaat branden. Die calculeren alleen de liquide middelen en harde middelen (wie wil de Viggen voor 25.000 euro) in.
DDA en KLM hebben gelukkig het goed afgeschermt. Misschien is zelfs die Viggen juridisch wel afgeschermt door Sw.
Een eventuele opkoper zal wachten tot het zo plat mogelijk gaat, en dan evt het opkopen.
De dierentuin van Overloon had meer bezoekers dan heel Aviodrome p/j.
Wist jij dat Overloon een dierentuin had ? kHad er nog nooit van gehoord. Die hebben meer bezoeker p/j iig.
Een eventuele happer zal het hele plan overhoop gooien, zal bv de hele collectie naar de randstad verhuizen, een skatepark van de hangaars maken, zoiets. Een bank wil een gezond plan.
Gast, je leeft in een andere wereld. Elke opkoper zal het eerst tot op de bodem failliet laten gaan voordattie er zijn handen aan brand.
Er is geen bank die er zonder gezond businessplan zijn handen aan gaat branden. Die calculeren alleen de liquide middelen en harde middelen (wie wil de Viggen voor 25.000 euro) in.
DDA en KLM hebben gelukkig het goed afgeschermt. Misschien is zelfs die Viggen juridisch wel afgeschermt door Sw.
Een eventuele opkoper zal wachten tot het zo plat mogelijk gaat, en dan evt het opkopen.
De dierentuin van Overloon had meer bezoekers dan heel Aviodrome p/j.
Wist jij dat Overloon een dierentuin had ? kHad er nog nooit van gehoord. Die hebben meer bezoeker p/j iig.
Een eventuele happer zal het hele plan overhoop gooien, zal bv de hele collectie naar de randstad verhuizen, een skatepark van de hangaars maken, zoiets. Een bank wil een gezond plan.
Re: Aviodrome: failliet en verder...
Protesten hadden moeten komen ten tijde van de KLM coup, nu zijn ze slechts mosterd na de maaltijd.
Na het vervangen van de kennis en ervaring door niet ter zake doende managers KLM style was ook de weg naar "reddend" geld afgesneden.
CEO's van bedrijven zoals Fokker, Bosal, PME die op de achtergrond bv door het geven van persooneels feesten, aankopen, sponsoring etc de eindjes aan elkaar knoopten.
Mensen die echt betrokken waren/zijn bij het Aviodrome weten precies wie ik bedoel.
Net als de Ajax managers geen verstand hebben van een "Voetbal" bedrijf hebben deze mensen geen verstand van een "Museum" bedrijf met als gevolg een shotgun huwelijk tussen Aviodrome en DDA geforceerd door Hartman & co met het vandaag bereikte resultaat als enig logische uitkomst.
Een conclusie die ik gelukkig 2,5 geleden al kon trekken en mij een tweede failisement heeft bespaart(ik werk sinds 1980 bij Fokker).
Evengoed doet het me pijn met name voor de mensen waar ik veel uren, lief, leed, bloed, zweet, tranen mee gedeeld heb en nog altijd een warm hart toedraag.
Jaren na het Fokker debacle moest ik horen en lezen dat het bedrijf volslagen onnodig naar de bliksem geholpen is/was, ik vrees dat we over een aantal jaar als er niets meer van de collectie over is............
Trots ben ik op mijn tijd bij het "echte" Fokker waarin voor een klein land veel is gedaan en bereikt.
Trots ben ik ook op mijn tijd bij de "Droom" toen dromen nog niet strafbaar was en je er geen manual en procedure voor nodig had zoals dat in een "normaal" vliegtuig bedrijf gewoon is.
Want met "gereguleerd" dromen komt er geen Connie over de plas, wordt er geen 747 uit elkaar gepeuterd en vervoerd naar EHLE en vliegt er geen unieke DC2 boven ons mooie land.
Het wordt zo snel vergeten dat er in de tijd dat de Drome nog een Droom was er heleveel is gedaan en bereikt door zeer weinig mensen, met zeer beperkte middelen.
Na het vervangen van de kennis en ervaring door niet ter zake doende managers KLM style was ook de weg naar "reddend" geld afgesneden.
CEO's van bedrijven zoals Fokker, Bosal, PME die op de achtergrond bv door het geven van persooneels feesten, aankopen, sponsoring etc de eindjes aan elkaar knoopten.
Mensen die echt betrokken waren/zijn bij het Aviodrome weten precies wie ik bedoel.
Net als de Ajax managers geen verstand hebben van een "Voetbal" bedrijf hebben deze mensen geen verstand van een "Museum" bedrijf met als gevolg een shotgun huwelijk tussen Aviodrome en DDA geforceerd door Hartman & co met het vandaag bereikte resultaat als enig logische uitkomst.
Een conclusie die ik gelukkig 2,5 geleden al kon trekken en mij een tweede failisement heeft bespaart(ik werk sinds 1980 bij Fokker).
Evengoed doet het me pijn met name voor de mensen waar ik veel uren, lief, leed, bloed, zweet, tranen mee gedeeld heb en nog altijd een warm hart toedraag.
Jaren na het Fokker debacle moest ik horen en lezen dat het bedrijf volslagen onnodig naar de bliksem geholpen is/was, ik vrees dat we over een aantal jaar als er niets meer van de collectie over is............
Trots ben ik op mijn tijd bij het "echte" Fokker waarin voor een klein land veel is gedaan en bereikt.
Trots ben ik ook op mijn tijd bij de "Droom" toen dromen nog niet strafbaar was en je er geen manual en procedure voor nodig had zoals dat in een "normaal" vliegtuig bedrijf gewoon is.
Want met "gereguleerd" dromen komt er geen Connie over de plas, wordt er geen 747 uit elkaar gepeuterd en vervoerd naar EHLE en vliegt er geen unieke DC2 boven ons mooie land.
Het wordt zo snel vergeten dat er in de tijd dat de Drome nog een Droom was er heleveel is gedaan en bereikt door zeer weinig mensen, met zeer beperkte middelen.
Heb ik wel stuur me maar een mailtje.Misschien niet voor dit topic bedoelt maar alsnog, heeft iemand een "volle log" van aviadrome?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: AVIODROME: failliet. Mogelijk al VEILING over 3 maanden.....
+1Raptor16 wrote:Tussen haakjes, ben ik de enige die het lichtelijk vervelend vindt dat de topic titel telkens word aangepast?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Aviodrome: failliet en verder...
Weet iemand hoeveel schuld??
- Cloudhopper
- Scramble Die-Hard
- Posts: 700
- Joined: 19 Oct 2005, 14:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Cloudhopper
- Location: Friesland en/of Scheveningen
- Contact:
Re: Aviodrome: failliet en verder...
Er is mij gisteren verteld dat ze 2 miljoen nodig hebben. Dus als je dat nog hebt liggen...