EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Ik lees net op Twitter dat een kist van Ryanair een noodlading heeft gemaakt op Eindhoven?
Meer info?
Meer info?
-
- Scramble Rookie
- Posts: 74
- Joined: 26 Jun 2008, 15:37
- Subscriber Scramble: Frank van Hemert
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
6-12
09:40
Eindhoven
Spottersweg
Standbycall vliegveld 5693 5691 5091
09:41 - 2471 2351 5074 2441 2332 4641 1341 OVD AGS HOVD AC-B
09:50 - Toestel veilig aan de grond
09:53 - Inzet GHOR
10:05 - Voorzorgsmaatregelen i.v.m. defecte snelheidsmeter van naderend toestel. Vliegtuig inmiddels veilig geland
bron: 112brabant.nl
groeten,
Frank van Hemert
09:40
Eindhoven
Spottersweg
Standbycall vliegveld 5693 5691 5091
09:41 - 2471 2351 5074 2441 2332 4641 1341 OVD AGS HOVD AC-B
09:50 - Toestel veilig aan de grond
09:53 - Inzet GHOR
10:05 - Voorzorgsmaatregelen i.v.m. defecte snelheidsmeter van naderend toestel. Vliegtuig inmiddels veilig geland
bron: 112brabant.nl
groeten,
Frank van Hemert
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Is 10 brandweerwagens en een al de pers aandacht niet allemaal een beetje buiten proporties voor wat er feitelijk aan de hand was?
De pers aandacht wordt natuurlijk aangewakkerd door het feit dat er 10(!) brandweer voertuigen werden opgetrommeld.
Zulke spierballen zijn toch niet nodig voor een defecte snelheids meter?
Of er is meer aan de hand of er is ergens sprake van miscommunicatie en daardoor verkeerde inschatting?
De pers aandacht wordt natuurlijk aangewakkerd door het feit dat er 10(!) brandweer voertuigen werden opgetrommeld.
Zulke spierballen zijn toch niet nodig voor een defecte snelheids meter?
Of er is meer aan de hand of er is ergens sprake van miscommunicatie en daardoor verkeerde inschatting?
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Herculesramp .orthello wrote:Of er is meer aan de hand of er is ergens sprake van miscommunicatie en daardoor verkeerde inschatting?
Sommige mensen willen nu absoluut niet meer het risico lopen dat ze "te weinig doen"...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Op het moment dat er een Vliegtuig is dat een defect meld wordt er standaard een standby call uitgedaan. Dit is standaard procedure. Afhankelijk van de grote van het vlieguig worden er ambulance en brandweer voor opgetrommelt. Heb ooit op internet ergens een lijstje gezien met wat aantallen maar weet zo niet waar.orthello wrote:Is 10 brandweerwagens en een al de pers aandacht niet allemaal een beetje buiten proporties voor wat er feitelijk aan de hand was?
De pers aandacht wordt natuurlijk aangewakkerd door het feit dat er 10(!) brandweer voertuigen werden opgetrommeld.
Zulke spierballen zijn toch niet nodig voor een defecte snelheids meter?
Of er is meer aan de hand of er is ergens sprake van miscommunicatie en daardoor verkeerde inschatting?
Waarschijnlijk gebeurt op schiphol het zelfde alleen hebben ze daar meer brandweer zelf en wordt er niet zoveel brandweer uit de omgeving opgetrommelt.
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Posts: 920
- Joined: 28 Aug 2004, 12:44
- Subscriber Scramble: RobertMB
- Location: Groningen
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Inzet van materieel hangt af van de situatie het aantal pax dat een toestel kan herbergen:
1 - Voorzorgslandingen of klein incident.
2 - Noodlanding van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord.
3 - Noodlanding van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord.
4 - Noodlanding van een vliegtuig met >54 personen aan boord.
5 - Crash van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 1-6 personen aan boord.
6 - Crash van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 7-54 personen aan boord.
7 - Crash van een vliegtuig met >54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met >54 personen aan boord.
1 - Voorzorgslandingen of klein incident.
2 - Noodlanding van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord.
3 - Noodlanding van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord.
4 - Noodlanding van een vliegtuig met >54 personen aan boord.
5 - Crash van een vliegtuig met 1-6 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 1-6 personen aan boord.
6 - Crash van een vliegtuig met 7-54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met 7-54 personen aan boord.
7 - Crash van een vliegtuig met >54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met >54 personen aan boord.
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Ik ken de scenario's.
Vandaar dat ik me afvroeg of een 1 - Voorzorgslandingen of klein incident. niet hoog genoeg was geweest voor een defecte snelheids meter?
Helemaal omdat ik ook EHAM wel volg en die geven bij een uitgevallen motor (aanvlieging met een vogel ofzo) een VOS1 af. Daarop worden maarliefst 3 brandweer voertuigen ingezet.
Snap je dat ik daardoor de verhouding een beetje mis?
Uitgevallen motor op Schiphol = 3x brandweer en 0 media aandacht
Defecte snelheidsmeter op eindhoven = 10x brandweer + GRIP1 + media aandacht.
De verhouding is in mijn beleving een beetje zoek.
Vandaar dat ik me afvroeg of een 1 - Voorzorgslandingen of klein incident. niet hoog genoeg was geweest voor een defecte snelheids meter?
Helemaal omdat ik ook EHAM wel volg en die geven bij een uitgevallen motor (aanvlieging met een vogel ofzo) een VOS1 af. Daarop worden maarliefst 3 brandweer voertuigen ingezet.
Snap je dat ik daardoor de verhouding een beetje mis?
Uitgevallen motor op Schiphol = 3x brandweer en 0 media aandacht
Defecte snelheidsmeter op eindhoven = 10x brandweer + GRIP1 + media aandacht.
De verhouding is in mijn beleving een beetje zoek.
-
- Scramble Senior
- Posts: 333
- Joined: 13 Mar 2005, 12:23
- Subscriber Scramble: Paul van der Linden
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Je hebt zeker niet zo goed meegekregen hoeveel stront ze daar over zich heen hebben gekregen en nog steeds krijgen n.a.v. Het "akkefietje" met een Belgische Hercules in 1996, inmiddels 15 jaar geleden?orthello wrote:Ik ken de scenario's.
Vandaar dat ik me afvroeg of een 1 - Voorzorgslandingen of klein incident. niet hoog genoeg was geweest voor een defecte snelheids meter?
Helemaal omdat ik ook EHAM wel volg en die geven bij een uitgevallen motor (aanvlieging met een vogel ofzo) een VOS1 af. Daarop worden maarliefst 3 brandweer voertuigen ingezet.
Snap je dat ik daardoor de verhouding een beetje mis?
Uitgevallen motor op Schiphol = 3x brandweer en 0 media aandacht
Defecte snelheidsmeter op eindhoven = 10x brandweer + GRIP1 + media aandacht.
De verhouding is in mijn beleving een beetje zoek.
Geen risico nemen en maximaal inzetten, dat is een van de gevolgen van onze steeds erger wordende afrekenmaatschappij.
Groeten, Paul
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
thanks allemaal.
Of het een overtrokken reactie is? Mwah moeilijk in te schatten, ik denk van niet.
Of het een overtrokken reactie is? Mwah moeilijk in te schatten, ik denk van niet.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: EHEH - 06-12-2011 Emerency landing Ryanair?
Voor diegenen die nog twijfelden, Google maar eens op "Herculesramp" + "brandweer" , oftewel
http://www.google.com/#sclient=psy-ab&h ... =p&pdl=500
Het is alweer 15 jaar geleden, maar bepaalde wonden zitten nog steeds diep in het regionale Eindhovense geheugen...
http://www.google.com/#sclient=psy-ab&h ... =p&pdl=500
Het is alweer 15 jaar geleden, maar bepaalde wonden zitten nog steeds diep in het regionale Eindhovense geheugen...
November 2024 update at FokkerNews.nl....