Hoi,
Iemand uit Canada kwam met het volgende verzoek :
Is it possible to have this digital picture on Boeing 777 of United ID=227351 and if possible with 2.MB+
Your picture will be ONLY use for my personal photos collection on B777
Planespotters waarschuwde mij dat zodra ik contact leg, de persoon in kwestie ook gelijk mijn emailadres te zien krijgt, met het risico dat het voor spam gebruikt wordt.
Het emailadres is ak1@videotron.-- Begint er bij iemand een belletje te rinkelen ?
Enerzijds wil ik best iemand helpen, maar anderzijds ik twijfel toch wel een beetje.
Wat doen jullie in zo'n situatie ?
Groeten,
Johan
Iemand wil een foto. Wat te doen?
Forum rules
- Pancake
- Scramble Senior
- Type of spotter: F 1
Iemand wil een foto. Wat te doen?
MY PERSONEL GALLERY AT PLANESPOTTERS.NET
Nikon D90 + Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
Re: Iemand wil een foto. Wat te doen?
In het verleden ben ik benaderd door mensen die een foto wilde gebruiken, maar hadden daarbij ook een duidelijk verhaal en ze waren te traceren. Meestal reageer ik dan ook gewoon. Als je het niet vertrouwd kan je er voor kiezen het gewoon te negeren, tenslotte wil iemand iets van jou hebben zonder dat er iets 'zinvols' tegenover staat.
De kans dat dit een 'bot' is die automatisch mail verstuurd lijkt me klein, dus het zou een gerichte actie moeten zijn. Ik weet niet of de prijs van mailadressen op de zwarte markt al zo hoog is gestegen.
Bij twijfel niet inhalen...
De kans dat dit een 'bot' is die automatisch mail verstuurd lijkt me klein, dus het zou een gerichte actie moeten zijn. Ik weet niet of de prijs van mailadressen op de zwarte markt al zo hoog is gestegen.
Bij twijfel niet inhalen...
- Derice
- Scramble Addict
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Haal dat adres eens door google.
Zul je zien dat je niet de enige bent die een verzoek heeft gekregen en het verdacht vind.
Zul je zien dat je niet de enige bent die een verzoek heeft gekregen en het verdacht vind.
- FlyTheWorld
- Scramble Senior
Heb ook erg vaak een mail gehad, het gaat voornamelijk om 777's.
De eerste keer reageerde ik nog, maar het heeft geen zin.
Ik zou zeggen, niks mee doen!
De eerste keer reageerde ik nog, maar het heeft geen zin.
Ik zou zeggen, niks mee doen!
- Pancake
- Scramble Senior
Ik heb mijn richtingaanwijzer al uit gezet.Flyboy wrote: Bij twijfel niet inhalen...
En bedankt voor de tip om eens te googlen. Wat er op Airliners staat zegt m.i. genoeg.
Groeten,
Johan
-
- Scramble Junior
- Type of spotter: F2 civil
Johan,
Heet deze persoon toevallig Dennis?
De tekst is namelijk woord voor woord exact hetzelfde als de mailtjes die ik enige jaren geleden ontvang van, naar ik meen, ene Dennis. Inderdaad om foto's van 777's die ik op Jetphotos had staan.
In het begin reageerde ik daar ook op (enige trots is ook mij niet vreemd ), maar nadat ik zowat iedere maand zo'n verzoek kreeg was ik het snel zat.
Ik heb toen een conversatie opgestart en kreeg een keurige uitleg van iemand die vertelde dat hij een échte liefhebber was.
Duidelijk geen spammer, maar ik had er geen zin meer in en heb m dat ook netjes laten weten.
Daarna nooit geen mailtjes meer gehad.
Freek
Heet deze persoon toevallig Dennis?
De tekst is namelijk woord voor woord exact hetzelfde als de mailtjes die ik enige jaren geleden ontvang van, naar ik meen, ene Dennis. Inderdaad om foto's van 777's die ik op Jetphotos had staan.
In het begin reageerde ik daar ook op (enige trots is ook mij niet vreemd ), maar nadat ik zowat iedere maand zo'n verzoek kreeg was ik het snel zat.
Ik heb toen een conversatie opgestart en kreeg een keurige uitleg van iemand die vertelde dat hij een échte liefhebber was.
Duidelijk geen spammer, maar ik had er geen zin meer in en heb m dat ook netjes laten weten.
Daarna nooit geen mailtjes meer gehad.
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
- Pancake
- Scramble Senior
Hoi Freek,
Deze persoon heet Dann. Dennis zou eventueel een verbastering kunnen zijn.
De verzoeken die je vindt op internet zijn tekstueel allemaal exact hetzelfde, dus ik heb hier niet zoveel vertrouwen in. Het lijkt mij teveel een routine.
En bedankt voor de reacties.
Groeten,
Johan
Deze persoon heet Dann. Dennis zou eventueel een verbastering kunnen zijn.
De verzoeken die je vindt op internet zijn tekstueel allemaal exact hetzelfde, dus ik heb hier niet zoveel vertrouwen in. Het lijkt mij teveel een routine.
En bedankt voor de reacties.
Groeten,
Johan
Zit ineens te denken, 4 jaar terug heb ik ook al eens zo een mail gehad. Leek mij toen niks vreemds aan, ook geen spam oid sindsdien.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Ik kreeg ook zo'n verzoek, ik heb gewoon die foto gestuurd en sindsdien geen spam gekregen.
Mvg,