TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

B767-300ER wrote:Er zouden 2 SIA 772 frames komen.
Het is een combinatie van beide kostenfactoren
Andere 772 frames liggen (nog) niet voor het oprapen.

Kortom: zodra die markt opengaat ( dus er meer 772's vrij gaan komen), zal er opnieuw naar het plaatje gekeken gaan worden. En moet ik dan de 772 zien als de opvolger van de 767's ? En is daar uberhaupt markt voor in de charterwereld. Weet dat SIA een low-cost gaat opzetten met T7's maar of dat ook haalbaar is in Europa betwijfel ik wel een beetje.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

ErikFB wrote:
B767-300ER wrote:Er zouden 2 SIA 772 frames komen.
Het is een combinatie van beide kostenfactoren
Andere 772 frames liggen (nog) niet voor het oprapen.

Kortom: zodra die markt opengaat ( dus er meer 772's vrij gaan komen), zal er opnieuw naar het plaatje gekeken gaan worden. En moet ik dan de 772 zien als de opvolger van de 767's ? En is daar uberhaupt markt voor in de charterwereld. Weet dat SIA een low-cost gaat opzetten met T7's maar of dat ook haalbaar is in Europa betwijfel ik wel een beetje.

Waarschijnlijk alleen als men op termijn niet op tijd aan 787's kan komen.
Ook de T7 was een tussenoplossing. Intentie is dat de 767's vervangen gaan worden door 787's.
Echter zijn er voor de 6x 767 maar 3x 787 binnen TUI beschikbaar dus zal er verder gekeken moeten worden.
Ten tijde van het plaatsen van de TUI 787 order en het annuleren van een deel ervan vloog Martinair nog volop met 6 kisten.
TFL profiteerd op dit moment van de problemen bij MP en is onverwacht uitgebreid naar 6x767. Maar 787's liggen niet voor het oprapen.
All times are local times!

Regards, N.
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

hallo ik ben een beetje nieuw hier ik weet niet goed of ik deze vraag hier kwijt kan. Ik vind het leuk en het wekt mijn interesse.
vrienden van mij zouden deze morgen naar kos vliegen ik had op schiphol gekeken bij de vertrektijd en ik zag de ph-tfd ingepland staan. nu bleek daarjuist dat ze pas om 9.39? vertrokken waren ipv 06.25 met de ph-tfb. ik had al verteld dat ze het nieuwe toestel met sky interior zouden hebben... weet iemand waarom deze vertraging was en waarom ze op t laatste moment wel eens van toestellen wisselen? Alvast bedankt voor een eventueel antwoord.

Davy
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ivm technische problemen en beschikbare slots kan het soms handig zijn van vliegtuig te wisselen.
Als toestel A naat bestemming 1 vliegt en toestel B naar bestemming 2, en op bestemming 1 zijn de slots beperkt en toestel A gaat stuk, is het handiger om dan toestel B naar bestemming 1 te laten vliegen en toestel A naar bestemming 2, omdat je op bestemming 2 makkelijkere slots kan krijgen. Het technische probleem vertraagd toestel A, en zou eventueel onnodig verder vertragen omdat er op bestemming 1 geen vrije slots zijn.
Verder zijn er nog tal van andere redenen waarom er op het laatste moment een aircraft change plaatsvind.
Niets is zeker in de luchtvaart ;)
All times are local times!

Regards, N.
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

Oke bedankt, k heb zelf namelijk ook zo eens een akkefietje met arkefly gehad op 7 juli jl. zou ik 's avonds met de ph-oyj terugvliegen ook vanuit Kos. Toen bleek dat door een zieke piloot?? we pas de andere ochtend konden vertrekken (wel hetzelfde toestel) en werd er zo gezegd een andere piloot ingevlogen. Misschien was dat ook een technisch probleem?? er stonden de hele tijd autootjes van het vliegveld bij het toestel. wel hebben we een overnachting gekregen. maar sinds ik een paar keer met ze gevlogen heb is op de een of andere manier mijn interesse in de toestellen gewekt. woon vlakbij vliegbasis woensdrecht en heb al een paar keer antonov an 124 gezien.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Akkefietje?
Waarom zou een zieke piloot ook een technisch probleem zijn?
Zie niet in wat voor reden er zou moeten zijn voor OR om zoiets te verdraaien.
Ziek = Ziek en Ziek=Niet vliegen. Punt.
Een technisch probleem is een technisch probleem. En elke kist bij elke maatschappij hweft wel eens technische problemen.
Een kapotte brandstofmeter is ook een technisch probleem, een kapotte waterafvoer ook, maar ook een defect aan de werking van het toestel is een technisch probleem.
Dit klinkt meer als sensatiezoekerij. Helaas weiger ik daaraan mee te werken.
Ga dat dus ook niet uitzoeken voor je ;) Hopelijk begrijp je dat.

$ 0,02.
Last edited by B767-300ER on 22 Aug 2011, 19:58, edited 1 time in total.
All times are local times!

Regards, N.
Davy1981
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 76
Joined: 21 Aug 2011, 17:56
Type of spotter: read it of

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Davy1981 »

He sorry is niet bedoeld als sensatie. MIjn excuus als dat zo klinkt en ik snap ook dat je dat niet kan / wil uitzoeken!

Vriendelijke groet Davy
Mr. Sanit-Air
Posts: 1
Joined: 21 Aug 2011, 23:53

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Mr. Sanit-Air »

Vraagje; het lijkt een vet goede zomer te zijn bij ArkeFly qua punctualiteit. Ik houd van dag tot dag een beetje de vertrektijden bij op Schiphol.nl...

Mag ik stellen dat de punctualiteit dit jaar beter is dan voorgaande jaren? Met name de 737'tjes in de middag zie ik de laatste tijd "steeds vaker te vroeg" vertrekken! :D

Vandaag alleen al de OR127 (-9), OR497 (-3) OR767 (-10), OR261 (-2), OR875 (-5)
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SkyPlane »

Mr. Sanit-Air wrote:Vraagje; het lijkt een vet goede zomer te zijn bij ArkeFly qua punctualiteit. Ik houd van dag tot dag een beetje de vertrektijden bij op Schiphol.nl...

Mag ik stellen dat de punctualiteit dit jaar beter is dan voorgaande jaren? Met name de 737'tjes in de middag zie ik de laatste tijd "steeds vaker te vroeg" vertrekken! :D

Vandaag alleen al de OR127 (-9), OR497 (-3) OR767 (-10), OR261 (-2), OR875 (-5)
Dat klopt, de gehele dag door vertrekt de 737 vloot gemiddeld een aantal min te vroeg, komt o.a. door het ruim opgezette schema
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Davy1981 wrote:He sorry is niet bedoeld als sensatie. MIjn excuus als dat zo klinkt en ik snap ook dat je dat niet kan / wil uitzoeken!

Vriendelijke groet Davy
kunnen wel, maar willen niet.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
ErikFB
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1279
Joined: 23 Nov 2005, 21:38
Type of spotter: civil airliners
Subscriber Scramble: ErikFB
Location: IJsselstein (Ut)
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by ErikFB »

Nou dan geef ik wel een verklaring.

Een zieke piloot kan inderdaad een reden zijn om een kist aan de grond te houden als er geen vervanging is. Een piloot "not fit to fly"mag niet weg en dient vervangen te worden ( dat hij als pax wel terug mag is wat anders). Als er op dat moment iemand ingevlogen dient te worden omdat er geen vervanging is en de crew daardoor buiten "zijn uren komt" komt vaker voor en is heel vervelend voor de pax. Auto's om een vliegtuig dienen vaak een ander doel dan een mogelijk technisch mankement. Dat Niels ( B767-300ER) mijn zijn connecties (oa binnen Arke) dat niet wil uitzoeken is vanuit zijn standpunt heel goed te begrijpen. En een beetje doordenken had zelf ook wat werk bespaard.

Maar back to topic over het "zeer goede functioneren" van ons "ander blauw"
Ramon Berk
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 670
Joined: 27 May 2003, 23:52
Subscriber Scramble: Ramon B
Location: Noord-Holland
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Ramon Berk »

Het is hier al een keer ter sprake gekomen, maar via een reisbureau werd nu ook aangegeven dat Los Angeles tussen de nieuwe ArkeFly bestemmingen zit volgend jaar.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Alleen niet zoals genoemd werd via SXM.
All times are local times!

Regards, N.
Ramon Berk
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 670
Joined: 27 May 2003, 23:52
Subscriber Scramble: Ramon B
Location: Noord-Holland
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Ramon Berk »

Maar via? Niet non-stop neem ik aan.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

SFO?
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”