De eerder door mij aangekondigde 777-200's die ArkeFly zou krijgen gaan NIET door.
Kisten waren ex SIA maar de ombouwkosten en operationele kosten voor een 3e type in de vloot waren te duur.
In plaats daarvan komt er in 2012 extra uitbreiding in de 767 vloot, te weten een 6e 767-300ER. Ook deze komt van zusje Thomson Airways. Voor zover ik vernomen heb komt deze kist mid 2012.
De vloot ziet er dan als volgt uit:
Boeing 767-300ER
767-383ER PH-AHQ 24477 377 10-1990 Ex OY-KDL SAS
767-383ER PH-AHX 24847 315 06-1990 Ex LN-RCD SAS
767-304ER PH-OYI 29138 783 01-2000 Ex G-OBYI Thomson Airways
767-304ER PH-OYJ 29384 784 02-2000 Ex G-OBYJ Thomson Airways
767-304ER PH-OYE 28979 691 02-1998 Ex G-OBYE Thomson Airways, delivery 11-2011.
767-304ER PH-OYD 28042 649 02-1997 Ex G-OBYD Thomson Airways, delivery mid 2012.
Boeing 737-800
737-8K5 PH-TFA 35100 2424 11-2007
737-8K5 PH-TFB 35149 2820 03-2009
737-8K5 PH-TFC 35146 2875 04-2009
737-86N PH-TFD 38014 3588 04-2011
737-86N PH-TFE xxxxx xxxx 00-2012, Delivery 2Q 2012, new.
737-86N PH-TFF 35220 2406 09-2007 Ex SU-BQA AMC Egypte
De beide Miami Airs die nu de vloot versterken in juli en augustus zijn naar verluid ook alweer vastgelegd voor de zomer van 2012.
Verder wordt er nu gekeken naar extra 787's. De 3 die voor ArkeFly bestemd zijn zullen tekort zijn om aan de vraag te voldoen.
Door het wegvallen van Martinair is met name de vraag naar stoelen naar de ABC eilanden voor aankomende winter enorm gestegen. Plan is om aankomende zomer 2x per dag naar CUR te vliegen. 1 rechtstreeks en non-stop, de andere in combinatie met A en B.
Zodra ik meer info heb zal het hier worden gepost.
Het andere blauw.... Dacht het wellll ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)