TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- mike030
- Scramble Newbie
- Posts: 49
- Joined: 16 Mar 2011, 19:26
- Type of spotter: Gelgenheids Spotter
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Houten
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Volgens mij is dit de nieuwe kist van Arkefly
-
- Scramble Senior
- Posts: 263
- Joined: 24 Apr 2008, 17:22
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
ik weet wel zeker dat dat hem is! hahamike030 wrote:Volgens mij is dit de nieuwe kist van Arkefly
Nu maar hopen dat hij vandaag om 21:45 landt, en we hem op AMS kunnen bewonderen
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Kweetniet... Het blauw komt wel heel KLM blauwachtig over.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- mike030
- Scramble Newbie
- Posts: 49
- Joined: 16 Mar 2011, 19:26
- Type of spotter: Gelgenheids Spotter
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Houten
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Dat vond ik nou ook, stiekem een beetje de KLM huisstijl niet dat het erg is:P
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ze noemen het niet voor niets "het andere blauw"...
OYI en OYJ gaan in respectievelijk september en januari in een C-Check.
De Q en X krijgen voorlopig geen winlets AFAIK.
De OYE komt in september.
OYI en OYJ gaan in respectievelijk september en januari in een C-Check.
De Q en X krijgen voorlopig geen winlets AFAIK.
De OYE komt in september.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Maar dit lijkt meer op "hetzelfde blauw". Arkefly had altijd een lichtere kleur blauw dan de KLM, meer te vergelijken met wat er op de staart zit.B767-300ER wrote:Ze noemen het niet voor niets "het andere blauw"...
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De kleur blauw die hierop zit is niet anders als op de andere kisten binnen de TUI groep.
Er zit bij elke TUI airline dezelfde kleuren ook. Ook bij ArkeFly dus.
Waar je vandaan haalt dat ArkeFly altijd een lichtere kleur blauw had , te vergelijken met wat er op de staart zit, gaat mijns inziens nergens over.
De AHQ, TFA, TFB, TFC, TFD, OYI, OYJ en TFF hebben alle 8 dezelfde kleur. misschien dat de Q, de I en J wat lichter zijn, maar dat is eerder verbleeking van de zon. Daarvoor gebruikte ArkeFly geen blauw op de romp. De MCV, AHX en AHY waren met witte romp en lichtblauwe staart, net zo lichtblauw als de andere 8 overigens.
TUI heeft 2 kleuren blauw. 1 voor de romp en 1 voor de staart. En die zijn binnen de gehele groep hetzelfde. (Afgezien van de duitse gele kisten)
Er zit bij elke TUI airline dezelfde kleuren ook. Ook bij ArkeFly dus.
Waar je vandaan haalt dat ArkeFly altijd een lichtere kleur blauw had , te vergelijken met wat er op de staart zit, gaat mijns inziens nergens over.
De AHQ, TFA, TFB, TFC, TFD, OYI, OYJ en TFF hebben alle 8 dezelfde kleur. misschien dat de Q, de I en J wat lichter zijn, maar dat is eerder verbleeking van de zon. Daarvoor gebruikte ArkeFly geen blauw op de romp. De MCV, AHX en AHY waren met witte romp en lichtblauwe staart, net zo lichtblauw als de andere 8 overigens.
TUI heeft 2 kleuren blauw. 1 voor de romp en 1 voor de staart. En die zijn binnen de gehele groep hetzelfde. (Afgezien van de duitse gele kisten)
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Op welk vliegveld stond de TFF eigenlijk?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
AUH=Abu Dhabi.
De kist stond daar stored.
De kist stond daar stored.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Euhm....aviodromefriend wrote:Kweetniet... Het blauw komt wel heel KLM blauwachtig over.
aldus http://luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Articl ... an_ArkeFly
Foto: TUI Nederland
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
De eerder door mij aangekondigde 777-200's die ArkeFly zou krijgen gaan NIET door.
Kisten waren ex SIA maar de ombouwkosten en operationele kosten voor een 3e type in de vloot waren te duur.
In plaats daarvan komt er in 2012 extra uitbreiding in de 767 vloot, te weten een 6e 767-300ER. Ook deze komt van zusje Thomson Airways. Voor zover ik vernomen heb komt deze kist mid 2012.
De vloot ziet er dan als volgt uit:
Verder wordt er nu gekeken naar extra 787's. De 3 die voor ArkeFly bestemd zijn zullen tekort zijn om aan de vraag te voldoen.
Door het wegvallen van Martinair is met name de vraag naar stoelen naar de ABC eilanden voor aankomende winter enorm gestegen. Plan is om aankomende zomer 2x per dag naar CUR te vliegen. 1 rechtstreeks en non-stop, de andere in combinatie met A en B.
Zodra ik meer info heb zal het hier worden gepost.
Het andere blauw.... Dacht het wellll
Kisten waren ex SIA maar de ombouwkosten en operationele kosten voor een 3e type in de vloot waren te duur.
In plaats daarvan komt er in 2012 extra uitbreiding in de 767 vloot, te weten een 6e 767-300ER. Ook deze komt van zusje Thomson Airways. Voor zover ik vernomen heb komt deze kist mid 2012.
De vloot ziet er dan als volgt uit:
Boeing 767-300ER 767-383ER PH-AHQ 24477 377 10-1990 Ex OY-KDL SAS 767-383ER PH-AHX 24847 315 06-1990 Ex LN-RCD SAS 767-304ER PH-OYI 29138 783 01-2000 Ex G-OBYI Thomson Airways 767-304ER PH-OYJ 29384 784 02-2000 Ex G-OBYJ Thomson Airways 767-304ER PH-OYE 28979 691 02-1998 Ex G-OBYE Thomson Airways, delivery 11-2011. 767-304ER PH-OYD 28042 649 02-1997 Ex G-OBYD Thomson Airways, delivery mid 2012. Boeing 737-800 737-8K5 PH-TFA 35100 2424 11-2007 737-8K5 PH-TFB 35149 2820 03-2009 737-8K5 PH-TFC 35146 2875 04-2009 737-86N PH-TFD 38014 3588 04-2011 737-86N PH-TFE xxxxx xxxx 00-2012, Delivery 2Q 2012, new. 737-86N PH-TFF 35220 2406 09-2007 Ex SU-BQA AMC EgypteDe beide Miami Airs die nu de vloot versterken in juli en augustus zijn naar verluid ook alweer vastgelegd voor de zomer van 2012.
Verder wordt er nu gekeken naar extra 787's. De 3 die voor ArkeFly bestemd zijn zullen tekort zijn om aan de vraag te voldoen.
Door het wegvallen van Martinair is met name de vraag naar stoelen naar de ABC eilanden voor aankomende winter enorm gestegen. Plan is om aankomende zomer 2x per dag naar CUR te vliegen. 1 rechtstreeks en non-stop, de andere in combinatie met A en B.
Zodra ik meer info heb zal het hier worden gepost.
Het andere blauw.... Dacht het wellll
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Even reagerend op bovenstaande. Er wordt gesteld dat de ombouw van de ex-SIA frames te duur werd. waren er geen andere frames beschikbaar die minder geld kosten om naar een andere config omgezet te worden ? Of speelt meer dat de kosten van operaties van een 3 type in de vloot van Arke de doorslag hebben gegegven.
Overigens hoeveel SIA frames zouden er komen ?
Grtz
Erik
Overigens hoeveel SIA frames zouden er komen ?
Grtz
Erik
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Er zouden 2 SIA 772 frames komen.
Het is een combinatie van beide kostenfactoren
Andere 772 frames liggen (nog) niet voor het oprapen.
Het is een combinatie van beide kostenfactoren
Andere 772 frames liggen (nog) niet voor het oprapen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 391
- Joined: 28 Jul 2006, 17:50
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Raptor16
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Is er al iets meer bekend over de eerste vlucht van de TFF? Wel jammer dat die 772s niet komen, zijn goede kisten.