EHAM 11-08-2011

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

EHAM 11-08-2011

Post by SPL »

Expected:

DTR4722/942 07:45/10:30 PNR-DJG-AMS-RTM M87.


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: EHAM 11-08-2011

Post by Borobudur »

STA 01.00 ETD 03.00 MD83 EC-KCX, back to MAD
Borobudur
Royaljordanian
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 12621
Joined: 04 Nov 2006, 20:29
Location: At any airport

Re: EHAM 11-08-2011

Post by Royaljordanian »

Hello,

For east.

ImperialJet Learjet60XR D-CJAF:

ETD. 10.00 to VKO

Mvg,
All my posted timings are local !
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24475
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: EHAM 11-08-2011

Post by YS11 »

0805-1025 N673US
1100-1400 B-2076 CHINA CARGO
1145-1300 LX-ZCV
Rgds,Martin.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24475
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: EHAM 11-08-2011

Post by YS11 »

Arr.
1045 EFD0444 AAR K14 D-CEFA C525
1130 LXJFP GVA K16 LX-JFP P180
1410 BOO0070 CTA K27 GHCSA C525
1430 MCD0075 EMA K14 GFCED PA31

Dep.
1430 OVA0211 INV K12 EC-HZH SA227
Last edited by YS11 on 11 Aug 2011, 13:24, edited 4 times in total.
Rgds,Martin.
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24475
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: EHAM 11-08-2011

Post by YS11 »

1330 1337C EK 0147 DXB G05 A6-EBC 1530
Rgds,Martin.
User avatar
air-bus
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1198
Joined: 12 Mar 2008, 20:57
Location: EHAMstelveen

Re: EHAM 11-08-2011

Post by air-bus »

TK1951/1952 vandaag met A343 TC-JII volgens schiphol.nl

Groeten,
Arno
Image
Bokkum
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8673
Joined: 18 Apr 2004, 21:53
Type of spotter: S5, biz prio
Location: AMS/SPL

Re: EHAM 11-08-2011

Post by Bokkum »

East 08.00Lt

VH-VGX BD700
OO-KRC CL604
N144KK Gulf.5
N472QS Gulf.4
CM-02 Fa20
D-CHER LJ60
EC-HZH SA227
Image
User avatar
Borobudur
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2760
Joined: 25 Dec 2007, 15:57
Subscriber Scramble: Borobudur
Location: EHLE

Re: EHAM 11-08-2011

Post by Borobudur »

HV82/1847 14.33-16.00 B752 EC-HDS D57
Borobudur
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1917
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: EHAM 11-08-2011

Post by Ger »

Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......


grt, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24475
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: EHAM 11-08-2011

Post by YS11 »

East 1245
LX-JFP P180
ZK-452 BKA200 RAF
D-CEFA C525
D-IHKM BKA90
D-CHER LJ60
N144KK G5
N472QS G4
OO-KRC CL604
N515TJ BJ400
Rgds,Martin.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 11-08-2011

Post by B767-300ER »

Ger wrote:Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......


grt, Ger
ik gok zomaar dat er een straffe westzuidwestenwind staat. Bij stijgen vanaf 24 en 18l zal de 27 even dichtmoeten. Op moment dat alleen stijgen vanaf 24 is zal de 27 weer de preferente landingsbaan zijn boven 18r. Maar wie ben ik.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
ivo de groot

Re: EHAM 11-08-2011

Post by ivo de groot »

Ger wrote:Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......


grt, Ger
ja ger het is wel bekend op Spl dat we er niks meer van begrypen van het banengebruik!

[ Post made via Mobile Device ]
cyclingdutchman
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3104
Joined: 11 Jun 2005, 14:39
Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Location: amsterdam
Contact:

Re: EHAM 11-08-2011

Post by cyclingdutchman »

Hello
G-NAAL CL605
CS-DTH LRJ60
In front off the soundwall this morning
D-CEFA C525C Mybe a first visit off the type


Gr Adriaan.
Last edited by cyclingdutchman on 11 Aug 2011, 16:25, edited 1 time in total.
poldertoren
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 316
Joined: 07 Aug 2003, 14:58

Re: EHAM 11-08-2011

Post by poldertoren »

Ger wrote:Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......


grt, Ger
Dag Ger en de rest,

Op zich is het niet zo vreemd als het lijkt! Op Schiphol hebben we een aantal limieten qua wind, zo mag er op de hoofdlandings- en startbaan maar een max dwarswind zijn van 20kt of een tailwind van 7 kt.
Vanmorgen landden we op 18R en 27, dit kwam weer door de buien in de TMA waardoor we niet op 18R en 18C konden landen met een wind van 220 met max 25kt wind. We zaten dus goed qua dwarswind op de 18R. Net na afloop van de 2de inboundpiek gingen we weer terug naar 18R landen om daarbij 24 en 18L te starten, op dat moment ging de wind echter nog verder in zuidwestelijke richting, 240 met uitschieters van soms 30 knopen. 27 werd op dat moment onze hoofdlandingsbaan vandaar dat we weer snel terug waren op 27.
Omdat er op dat moment te veel verkeer aankwam ontstond er inbound vertraging. Normaal gesproken gaan we dan een 2de landingsbaan gebruiken maar vanwege de wind kunnen we dat niet zo maar doen nu want er was teveel croswind, we moeten nu aan de piloten vragen of ze er voor willen kiezen om te holden voor 27 of de extra croswind voor in dit geval 18R te accepteren. Zo kon het dus gebeuren dat er kisten vanuit het zuiden en westen naar de 27 gingen en kisten met vertraging uit het oosten ervoor kozen om de 18R te pakken waardoor ze dus zonder vertraging konden landen!

Hoop dat dit wat meer begrip kweekt voor onze, in jullie ogen, soms rare beslissingen die we moeten maken! :-)

Groeten

Joost
VKL TWR/APP
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”