EHAM 11-08-2011
Moderator: gatso76
Forum rules
![]() ![]() |
EHAM 11-08-2011
Expected:
DTR4722/942 07:45/10:30 PNR-DJG-AMS-RTM M87.
Groeten Martijn
DTR4722/942 07:45/10:30 PNR-DJG-AMS-RTM M87.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
-
- Scramble Master
- Posts: 12621
- Joined: 04 Nov 2006, 20:29
- Location: At any airport
Re: EHAM 11-08-2011
Hello,
For east.
ImperialJet Learjet60XR D-CJAF:
ETD. 10.00 to VKO
Mvg,
For east.
ImperialJet Learjet60XR D-CJAF:
ETD. 10.00 to VKO
Mvg,
All my posted timings are local !
Re: EHAM 11-08-2011
Arr.
1045 EFD0444 AAR K14 D-CEFA C525
1130 LXJFP GVA K16 LX-JFP P180
1410 BOO0070 CTA K27 GHCSA C525
1430 MCD0075 EMA K14 GFCED PA31
Dep.
1430 OVA0211 INV K12 EC-HZH SA227
1045 EFD0444 AAR K14 D-CEFA C525
1130 LXJFP GVA K16 LX-JFP P180
1410 BOO0070 CTA K27 GHCSA C525
1430 MCD0075 EMA K14 GFCED PA31
Dep.
1430 OVA0211 INV K12 EC-HZH SA227
Last edited by YS11 on 11 Aug 2011, 13:24, edited 4 times in total.
Rgds,Martin.
-
- Scramble Master
- Posts: 8673
- Joined: 18 Apr 2004, 21:53
- Type of spotter: S5, biz prio
- Location: AMS/SPL
Re: EHAM 11-08-2011
East 08.00Lt
VH-VGX BD700
OO-KRC CL604
N144KK Gulf.5
N472QS Gulf.4
CM-02 Fa20
D-CHER LJ60
EC-HZH SA227
VH-VGX BD700
OO-KRC CL604
N144KK Gulf.5
N472QS Gulf.4
CM-02 Fa20
D-CHER LJ60
EC-HZH SA227

Re: EHAM 11-08-2011
Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......
grt, Ger
grt, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
Re: EHAM 11-08-2011
East 1245
LX-JFP P180
ZK-452 BKA200 RAF
D-CEFA C525
D-IHKM BKA90
D-CHER LJ60
N144KK G5
N472QS G4
OO-KRC CL604
N515TJ BJ400
LX-JFP P180
ZK-452 BKA200 RAF
D-CEFA C525
D-IHKM BKA90
D-CHER LJ60
N144KK G5
N472QS G4
OO-KRC CL604
N515TJ BJ400
Rgds,Martin.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 11-08-2011
ik gok zomaar dat er een straffe westzuidwestenwind staat. Bij stijgen vanaf 24 en 18l zal de 27 even dichtmoeten. Op moment dat alleen stijgen vanaf 24 is zal de 27 weer de preferente landingsbaan zijn boven 18r. Maar wie ben ik.Ger wrote:Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......
grt, Ger
[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 11-08-2011
ja ger het is wel bekend op Spl dat we er niks meer van begrypen van het banengebruik!Ger wrote:Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......
grt, Ger
[ Post made via Mobile Device ]
-
- Scramble Master
- Posts: 3104
- Joined: 11 Jun 2005, 14:39
- Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
- Subscriber Scramble: cyclingdutchman
- Location: amsterdam
- Contact:
Re: EHAM 11-08-2011
Hello
G-NAAL CL605
CS-DTH LRJ60
In front off the soundwall this morning
D-CEFA C525C Mybe a first visit off the type
Gr Adriaan.
G-NAAL CL605
CS-DTH LRJ60
In front off the soundwall this morning
D-CEFA C525C Mybe a first visit off the type
Gr Adriaan.
Last edited by cyclingdutchman on 11 Aug 2011, 16:25, edited 1 time in total.
-
- Scramble Senior
- Posts: 316
- Joined: 07 Aug 2003, 14:58
Re: EHAM 11-08-2011
Dag Ger en de rest,Ger wrote:Mag ik het niet helemaal snappen hoe vandaag de verkeersleiding werkt. Om 12.15 gaat de 27 dicht (AFL229 wordt naar 18R gestuurd) om even later weer open te gaan.....en nu komen er allerlei kisten uit Oosterlijke richting en wordt b.v. THY93R naar 18R gestuurd en de CSA622 die er vlak achter zit weer naar 27 gestuurd.....Is dit maar om te laten zien dat Schiphol echt alle start en landingsbanen nodig heeft? Ondertussen gaat de SLM994 weer naar 27 en die komt uit een zuidwestelijke richting.......
grt, Ger
Op zich is het niet zo vreemd als het lijkt! Op Schiphol hebben we een aantal limieten qua wind, zo mag er op de hoofdlandings- en startbaan maar een max dwarswind zijn van 20kt of een tailwind van 7 kt.
Vanmorgen landden we op 18R en 27, dit kwam weer door de buien in de TMA waardoor we niet op 18R en 18C konden landen met een wind van 220 met max 25kt wind. We zaten dus goed qua dwarswind op de 18R. Net na afloop van de 2de inboundpiek gingen we weer terug naar 18R landen om daarbij 24 en 18L te starten, op dat moment ging de wind echter nog verder in zuidwestelijke richting, 240 met uitschieters van soms 30 knopen. 27 werd op dat moment onze hoofdlandingsbaan vandaar dat we weer snel terug waren op 27.
Omdat er op dat moment te veel verkeer aankwam ontstond er inbound vertraging. Normaal gesproken gaan we dan een 2de landingsbaan gebruiken maar vanwege de wind kunnen we dat niet zo maar doen nu want er was teveel croswind, we moeten nu aan de piloten vragen of ze er voor willen kiezen om te holden voor 27 of de extra croswind voor in dit geval 18R te accepteren. Zo kon het dus gebeuren dat er kisten vanuit het zuiden en westen naar de 27 gingen en kisten met vertraging uit het oosten ervoor kozen om de 18R te pakken waardoor ze dus zonder vertraging konden landen!
Hoop dat dit wat meer begrip kweekt voor onze, in jullie ogen, soms rare beslissingen die we moeten maken!

Groeten
Joost
VKL TWR/APP