Sony Alpha 580
Forum rules
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civiel
Sony Alpha 580
Vrienden.
Iemand ervaring met de Sony Alpha 580?
Groet Edwin
Iemand ervaring met de Sony Alpha 580?
Groet Edwin
- Andras
- Scramble Addict
- Type of spotter: Photo only
Re: Sony Alpha 580
Nou, weinig reacties Edwin
Wat wil je gaan fotograferen? Wil je zo'n Sony kopen of heb je er een gewonnen? Waarom kies je voor de Sony. Heb je nog Minolta lenzen?
Groet!
[ Post made via Mobile Device ]
Wat wil je gaan fotograferen? Wil je zo'n Sony kopen of heb je er een gewonnen? Waarom kies je voor de Sony. Heb je nog Minolta lenzen?
Groet!
[ Post made via Mobile Device ]
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civiel
Waarom deze vraag, ik zag hem in een winkel staan en vroeg mij af of het wat is want nu schijn je er ook mee te kunnen filmen.
Zal heb ik Minolta sinds een Tiger Meet in Twente (geen idee wanneer dat was). Ben van de ene Minolta over genaan op de andere en nu maak ik al een tijd opnames met een Sony Alpha 350 waar ik 10 objectieven bij heb (van 18 mm tot 500 mm).
ben niet direct opzoek naar een andere camera, maar mijn ogen blijven altijd wel open, vandaar ook de vraag.
Edwin
Zal heb ik Minolta sinds een Tiger Meet in Twente (geen idee wanneer dat was). Ben van de ene Minolta over genaan op de andere en nu maak ik al een tijd opnames met een Sony Alpha 350 waar ik 10 objectieven bij heb (van 18 mm tot 500 mm).
ben niet direct opzoek naar een andere camera, maar mijn ogen blijven altijd wel open, vandaar ook de vraag.
Edwin
- Andras
- Scramble Addict
Ok, dan heb je aardig wat lenzen die je er gewoon ook op kunt gebruiken. Er is op het forum een aantal leden die met een Sony schieten, ik heb zelfs hele mooie foto's gezien van een Zwitserese Hornet demo trainig gemaakt met een Sony Alpha (700 volgens mij, dat is de fullframe van Sony). Ik weet alleen niet wie dat zijn. Lijkt me een prima camera, ik weet er niet zoveel van over te zeggen, anders dan de stabilisatie in de body aanwezig is (Die je nu ook hebt) en waarschijnlijk een snellere AF (zelfs in de live-view).Edwin AN124 wrote:Waarom deze vraag, ik zag hem in een winkel staan en vroeg mij af of het wat is want nu schijn je er ook mee te kunnen filmen.
Edwin
Succes!
Hallo,
De Sony Alpha 700 is geen full frame. Vanaf de 900 wél.
Overigens vind ik de opmerking "ik heb ZELFS mooie foto's gezien" gemaakt met Sony camera's tekenend. De Sony's zijn niet beter of slechter dan de vergelijkbare Nikon of Canon. Omdat je met een Sony geen A-merk koopt, heb je onmiddellijk prijsvoordeel. Het vooroordeel dat Sony's een slechte AF hebben, is inmiddels wel achterhaald.
De Sony Alpha 700 is geen full frame. Vanaf de 900 wél.
Overigens vind ik de opmerking "ik heb ZELFS mooie foto's gezien" gemaakt met Sony camera's tekenend. De Sony's zijn niet beter of slechter dan de vergelijkbare Nikon of Canon. Omdat je met een Sony geen A-merk koopt, heb je onmiddellijk prijsvoordeel. Het vooroordeel dat Sony's een slechte AF hebben, is inmiddels wel achterhaald.
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Hi Fred,
Ik verwacht ook niet dat Sony slechte foto's maakt, maar weet wel dat het arsenaal lenzen voor Sony veel kleiner is dan dat van Canon en Nikon. Voor veel mensen zal de door hun gewenste lens er best tussen zitten, maar feit is dat je keuze een stuk beperkter is. Ook is de tweedehands markt voor Sony veel kleiner.
Wat Ik zelf heel belangrijk vind aan cameraspullen is de uitwisselbaarheid met vrienden. Als je een tripje gaat maken en er gaat iets kapot of je raakt iets kwijt, dan sta je met Sony vaak alleen. Met Canon of Nikon is de kans veel groter dat je bij je vrienden terecht kunt. Mooi voorbeeldje was de vertraagde bagage op een verre trip van een maatje. Hij zat een aantal dagen zonder en kon zijn batterij niet meer opladen omdat de lader in zijn weekendtas zat. Gelukkig gebruikten zijn vrienden camera's van hetzelfde merk en kon hij via hun zijn spullen "bijtanken". Een andere bekende liet in Chili vlak voor een vlucht met een KC-135 zijn korte lens aan splinters vallen, maar had de optie om bij zijn collega's een paar uurtjes een vervangende lens te lenen.
Kortom, niks mis met Sony, maar ik laat het links liggen vanwege de gangbaarheid.
Groetjes,
Iwan
Ik verwacht ook niet dat Sony slechte foto's maakt, maar weet wel dat het arsenaal lenzen voor Sony veel kleiner is dan dat van Canon en Nikon. Voor veel mensen zal de door hun gewenste lens er best tussen zitten, maar feit is dat je keuze een stuk beperkter is. Ook is de tweedehands markt voor Sony veel kleiner.
Wat Ik zelf heel belangrijk vind aan cameraspullen is de uitwisselbaarheid met vrienden. Als je een tripje gaat maken en er gaat iets kapot of je raakt iets kwijt, dan sta je met Sony vaak alleen. Met Canon of Nikon is de kans veel groter dat je bij je vrienden terecht kunt. Mooi voorbeeldje was de vertraagde bagage op een verre trip van een maatje. Hij zat een aantal dagen zonder en kon zijn batterij niet meer opladen omdat de lader in zijn weekendtas zat. Gelukkig gebruikten zijn vrienden camera's van hetzelfde merk en kon hij via hun zijn spullen "bijtanken". Een andere bekende liet in Chili vlak voor een vlucht met een KC-135 zijn korte lens aan splinters vallen, maar had de optie om bij zijn collega's een paar uurtjes een vervangende lens te lenen.
Kortom, niks mis met Sony, maar ik laat het links liggen vanwege de gangbaarheid.
Groetjes,
Iwan
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
Om die reden was ik bezig met de brand manager van Sony in gesprek te komen, maar daar hebben ze blijkbaar de focus op het electronica gedeelte.Iwan Bogels wrote: Kortom, niks mis met Sony, maar ik laat het links liggen vanwege de gangbaarheid.
Iwan
De nieuwe bodies A33 en A55 hebben halfdoorlatende spiegels en die types kunnen filmen met continue autofocus. Naadeel is minder licht op je sensor wat weer resulteerd in hoge ruis bij hogere ISO (en die heb je nodig door het mindere licht).
De oudere types hebben niet de halfdoorlatende spiegel en dus niet de film voordelen. Persoonlijk zou ik graag de SONY spullen testen (en dan met een aantal fotografen die hier wel bekend zijn) om te zien of het nu de moeite waard is om mijn glaswerk te vervangen, maar zoals gezegd...
Dat klopt dus, hebben meer merken.Edwin AN124 wrote:want nu schijn je er ook mee te kunnen filmen.
Persoonlijk was ik erg onder de indruk van de A33, die ook (relatief) niet veel kost. Uiteraard wil ook SONY de winst maximaliseren. Als body er bij is die wel leuk ljkt me, maar zoals gezegd: The proof of the pudding is in the tasting...Edwin AN124 wrote:ben niet direct opzoek naar een andere camera, maar mijn ogen blijven altijd wel open, vandaar ook de vraag.
Is dat zo?Fred wrote:Omdat je met een Sony geen A-merk koopt, heb je onmiddellijk prijsvoordeel.
Zeker de nieuwste bodies hebben voordelen, maar ziten nog in de onderkant van de consumenten range.Fred wrote:Het vooroordeel dat Sony's een slechte AF hebben, is inmiddels wel achterhaald.
Tijd voor een shoot-off
Marc
Fred wrote:Hallo,
...... Omdat je met een Sony geen A-merk koopt, ..........................
zonder een waardeoordeel uit te spreken over deze zinsnede (of over Sony):
1. weten we wel wat de definitie is van de term 'A-merk'?? (denk ook aan versus, B-merk en huismerk)
en
na dat goed te hebben nagekeken, kun je dan voor jezelf vaststellen of de voorgaande uitspraak dan wél of juist niet stand kan houden?
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
- Flyboy
- Scramble Master
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: Flyboy
Discussie loopt uit de hand...
A-merk is een perceptie, onderscheidend door geen 'me-to' product te zijn.
Ik denk dat SONY het in zich heeft om op DSLR gebied van nieuwkomer (toetreder en derhalve nog geen A-merk) heel snel A-merk te worden, en zelfs de huidige (twee) dominerende merken te overtreffen op sensor en electronica gebied: daar hebben ze namelijk een historie en spendingpower die de voornoemde twee overtreft. Het probleem zoals ik dat nu zie, is dat een camera merk zich onderscheidt op body EN glas. Op dat laatste gebied zie ik geen ontwikkeling, of de drive om dat te gaan doen. De vraag is wat SONY wil. Het marktsegment van consumentencameras met kit lenzen is groter dan dat van high-end lenzen. Misschien heeft SONY idd niet de ambitie om die kant op te gaan en verwijst (zoals nu op hun website) naar Sigma en Zeiss.
Als dat laatste het geval is, blijft de vraag: Wat is de definitie van een A-merk...
A-merk is een perceptie, onderscheidend door geen 'me-to' product te zijn.
Ik denk dat SONY het in zich heeft om op DSLR gebied van nieuwkomer (toetreder en derhalve nog geen A-merk) heel snel A-merk te worden, en zelfs de huidige (twee) dominerende merken te overtreffen op sensor en electronica gebied: daar hebben ze namelijk een historie en spendingpower die de voornoemde twee overtreft. Het probleem zoals ik dat nu zie, is dat een camera merk zich onderscheidt op body EN glas. Op dat laatste gebied zie ik geen ontwikkeling, of de drive om dat te gaan doen. De vraag is wat SONY wil. Het marktsegment van consumentencameras met kit lenzen is groter dan dat van high-end lenzen. Misschien heeft SONY idd niet de ambitie om die kant op te gaan en verwijst (zoals nu op hun website) naar Sigma en Zeiss.
Als dat laatste het geval is, blijft de vraag: Wat is de definitie van een A-merk...
check voor de hisrtorie:http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Alpha
voor tests zie bv
http://www.photozone.de
of
http://www.Dpreview.com (kun je ook zo leuk vergelijken met je eigen (A-merk) camera.
(e.v.a.)
voor tests zie bv
http://www.photozone.de
of
http://www.Dpreview.com (kun je ook zo leuk vergelijken met je eigen (A-merk) camera.
(e.v.a.)
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
Ik heb zelf erg veel ervaring met de sony apparatuur, heb zelf al jaren een sony A-100 en mijn broertje heeft een sony A-330.
Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van de A330 is dat de live view zelfs in de zoeker zit. Alles is gedigitalisserd en persoonlijk wordt ik daar helemaal gek van als ik door de zoeker kijk. Live view op het schermpje is prima, maar door de zoeker wil gewoon de werkelijkheid zien, niet een digitale weergave ervan. Voor de rest is de A330 werkelijk een geweldig apparaat waarbij je zelfs met HEEL erg weinig licht nog prima foto's kunt maken uit de hand!
Bij de A330 heeft mijn broertje een sigma 75-300 maar welke exact weet ik niet. Al met al is het een hele degelijke camera met veel mogelijkheden. Het filmen werkt goed maar het spreekt mij niet aan eerlijk gezegd.
Met de A700 heb ik helaas geen ervaring, maar mochten er nog meer vragen zijn over de 2 boven genoemde sony camera's geef ik daar graag antwoord op.
Wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van de A330 is dat de live view zelfs in de zoeker zit. Alles is gedigitalisserd en persoonlijk wordt ik daar helemaal gek van als ik door de zoeker kijk. Live view op het schermpje is prima, maar door de zoeker wil gewoon de werkelijkheid zien, niet een digitale weergave ervan. Voor de rest is de A330 werkelijk een geweldig apparaat waarbij je zelfs met HEEL erg weinig licht nog prima foto's kunt maken uit de hand!
Bij de A330 heeft mijn broertje een sigma 75-300 maar welke exact weet ik niet. Al met al is het een hele degelijke camera met veel mogelijkheden. Het filmen werkt goed maar het spreekt mij niet aan eerlijk gezegd.
Met de A700 heb ik helaas geen ervaring, maar mochten er nog meer vragen zijn over de 2 boven genoemde sony camera's geef ik daar graag antwoord op.
Fotografeer al meer dan 20 jaar met Minolta en ben nu dus op Sony aangewezen. Enkele jaren terug overgegaan van de Minolta 7D (die ik nog steeds heb en ook gebruik) naar de Apha 700. Prima camera waar ik nog geen problemen mee heb gehad en nog steeds erg tevreden over ben. Ook ik ben erg benieuwd naar de opvolger van de 700 die later dit jaar komt, met name naar de spiegel die niet meer opklapt maar licht doorlaat. Even afwachten op de eerste tests.
aanvullinkje:Fred wrote:Hallo,
De Sony Alpha 700 is geen full frame. Vanaf de 900 wél. ...............
De Sony A850 is eveneens een FF DSLR. (let op de ietwat verwarrende aanduidingen A850 en A580)
- Andras
- Scramble Addict
Ja, je hebt gelijk, ik bedoelde de fullframe maar heb geen idee hoe ik erbij kom dat de 700 dat is..hahahaha.. Ik denk nog steeds dat het een 700 was en een 400mm APO..(?) dus een crop van 1.5x.. Anyway het waren mooie shots!.. Verder sluit ik me aan bij Iwan over de uitwisselbaarheid, Dat is echt handig, ook als je veel spullen "leent"..Fred wrote:De Sony Alpha 700 is geen full frame. Vanaf de 900 wél.