KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Grappig, ik kwam ergens tegen dat KLM meer kon verdienen met goedkopere tickets.
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk dure tickets te verkopen, business class of full fare economy.
De rest van het vliegtuig wordt gevult met el cheapo tickets, waar maar weinig of niets aan verdient wordt.
Maar door deze el cheapo tickets kan er wel vaker op een route gevlogen wordt,
waardoor een route weer aantrekkelijker wordt voor iemand die dure tickets gebruikt.
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk dure tickets te verkopen, business class of full fare economy.
De rest van het vliegtuig wordt gevult met el cheapo tickets, waar maar weinig of niets aan verdient wordt.
Maar door deze el cheapo tickets kan er wel vaker op een route gevlogen wordt,
waardoor een route weer aantrekkelijker wordt voor iemand die dure tickets gebruikt.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3960
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In de wandelgangen wordt druk gesproken over de haalbaarheid van de quito - guajalquil vlucht.
Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Daarnaast is de vlucht AMS - quito - guajalquil weer te lang voor de cabine.
We gaan t zien
[ Post made via Mobile Device ]
Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Daarnaast is de vlucht AMS - quito - guajalquil weer te lang voor de cabine.
We gaan t zien
[ Post made via Mobile Device ]
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Geneuzel van de VNC. Heb vaak in Quito mogen overnachten en nooit problemen gehad. Ook de verreweg de meeste collega's niet, enkel de stevige roker of mensen met overgewicht hadden het er moeilijk.Piet Luijken wrote: Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Zit wel wat in, inderdaad. Als de drukcabine een druk als die op 8.000 voet opbouwt gedurende de vlucht, zit je immers ook met een zuurstofspanning alsof je op 2400 meter zit. Quito ligt op 2.700 meter, ik weet niet of die 300 metertjes nu echt dat verschil uitmaken voor een vlieger die de klasse 1 keuring heeft doorstaan (Oftewel: op hoeveel druk wordt de cabine van een MD-11 gebracht? Is dat 5.500 voet of 8.000 voet, of iets ertussenin?)76-er wrote:Geneuzel van de VNC. Heb vaak in Quito mogen overnachten en nooit problemen gehad. Ook de verreweg de meeste collega's niet, enkel de stevige roker of mensen met overgewicht hadden het er moeilijk.Piet Luijken wrote: Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gezien het gewicht van de doorsnede KLM stewardess hebben ze daar een punt!!76-er wrote:Geneuzel van de VNC. Heb vaak in Quito mogen overnachten en nooit problemen gehad. Ook de verreweg de meeste collega's niet, enkel de stevige roker of mensen met overgewicht hadden het er moeilijk.Piet Luijken wrote: Overnachten in quito is gezien de hoogte geen goed idee.
Sorry kon het even niet laten m.b.t. het laatste stukje in je reactie.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3960
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Probleem is vooral gezien de mogelijke slaapproblemen en derhalve rust voor de vlucht.
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Gonzo wrote:Gezien het gewicht van de doorsnede KLM stewardess hebben ze daar een punt!!
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3960
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
KLM-Martinair-VNV integratie principe akkoord is gereed.
Voor KLM houdt t in dat de A330 onbeperkt mag vliegen met een drie vlieger bemanning zonder rustruimte. Nu is er een beperking van 25 procent van de vluchten.
KLM b747 freighters blijven voorlopig bij MP.
[ Post made via Mobile Device ]
Voor KLM houdt t in dat de A330 onbeperkt mag vliegen met een drie vlieger bemanning zonder rustruimte. Nu is er een beperking van 25 procent van de vluchten.
KLM b747 freighters blijven voorlopig bij MP.
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Misschien niet het juiste forum, maar een mooie terugblik op een KLM machine.
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5200853/
United
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5200853/
United
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Volgens een topic op Airliners.net gaat de langverwachte order voor widebodies 25 B787 & 25 A350 worden. Ook 25 opties voor elk toestel.
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5208664/
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5208664/
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
According to a French news Paper,mmmmmm, let’s wait and see.Gietje wrote:Volgens een topic op Airliners.net gaat de langverwachte order voor widebodies 25 B787 & 25 A350 worden. Ook 25 opties voor elk toestel.
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5208664/
And if you read the forum there are still a lot of speculations about versions.
Probably I'm still the only airplane lover who does not like the B787 so I'm only pleased with the Airbus order and option.
But that is my problem.
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3418
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het is inderdaad nog speculatie. Er stond ook nog iets over 10 B787-9s die geleased zullen worden van het ILFC om de MD-11s te vervangen. Lijkt me trouwens nogal snel sinds de MD-11s in 2015 weg zijn, en de In Service Date van de B787 in 2014 is.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In tegenstelling wat eerder werd verwacht, gaat PH-KCH binnenkort niet naar Xiamen voor de D-check maar naar ST Aero, San Antonio, Texas. Weet iemand wanneer dat zal zijn?
Ricardo 767-200ER wrote:Hallo,
De PH-BFN is gister (maandag 18 april) aan de FD-check begonnen, dit zal de ene na laatste KLM 747 zijn die hier een FD check krijgt.
Ook de PH-KCH gaat in september 2011 nog naar Xiamen en dat is overigens ook de laatste FD in China.
KCI & KCK gaan in 2012 en 2013 weer de FD in dus ben benieuwd waar deze FD's gedaan gaan worden.
Greetz ricardo
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3960
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uit gesprekken met diverse hoge managers bleek dat de KLM al geruime tijd een aantal posities op de B787 had veilig gesteld. Nu blijkt inderdaad volgens de berichten op de KLM site dat de eerste B787 in 2015 komt en dat dit buiten deze order valt.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor