EHGR 10-01-2011
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12202
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
EHGR 10-01-2011
Visitors:
PHKAI Slingsby T67M-200 T&TC, * touch and go runway 10
L-06 PC-7 131EMVOsq, * "Diamond 09" ,touch and go runway 10
Met dank aan atcbox & SBS-1/Mode S (nummertjes onder voorbehoud!).
PHKAI Slingsby T67M-200 T&TC, * touch and go runway 10
L-06 PC-7 131EMVOsq, * "Diamond 09" ,touch and go runway 10
Met dank aan atcbox & SBS-1/Mode S (nummertjes onder voorbehoud!).
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- Katabatik
- Scramble Junior
- Posts: 236
- Joined: 15 Oct 2010, 16:50
- Type of spotter: Contributing Photographer NTM 2012 Book
- Location: 6 miles WNW of EHGR
Re: EHGR 10-01-2011
Visual (@ the slopes):
-> 300sq AS532U2 : Wolfhound 71 (S-453)
-> 301sq AH-64D : Redskin 21 (Q-17)
Scanned (Serial on Mode-S) :
-> 298sq CH-47D : Grizzly 91, Grizzly 33, Grizzly 41 (Night)
-> 300sq AS532U2 : Wolfhound 66 (S-454), Demon 2 (Night), Duke2, Wildcat 23, Wildcat 02, Wildcat 33, Wildcat 35 (Night),
-> 300sq SA316B : Bluebird 24, Bluebird 11 (A-275)
-> 301sq AH-64D : Bat 73, Redskin 65, Redskin 32, Redskin 22 (Night), Redskin 35 (Night), Bat 74 (Night)
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=70141
-> 300sq AS532U2 : Wolfhound 71 (S-453)
-> 301sq AH-64D : Redskin 21 (Q-17)
Scanned (Serial on Mode-S) :
-> 298sq CH-47D : Grizzly 91, Grizzly 33, Grizzly 41 (Night)
-> 300sq AS532U2 : Wolfhound 66 (S-454), Demon 2 (Night), Duke2, Wildcat 23, Wildcat 02, Wildcat 33, Wildcat 35 (Night),
-> 300sq SA316B : Bluebird 24, Bluebird 11 (A-275)
-> 301sq AH-64D : Bat 73, Redskin 65, Redskin 32, Redskin 22 (Night), Redskin 35 (Night), Bat 74 (Night)
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=70141
Last edited by Katabatik on 11 Jan 2011, 13:53, edited 7 times in total.
Copyrighted by Katabatik
- VoskeOnline
- Scramble Junior
- Posts: 117
- Joined: 17 Jun 2005, 08:18
- Location: Tilburg
Re: EHGR 10-01-2011
Zojuist rond 19:05 een CH-47D over Tilburg-zuid richting EHGR. Heb de Atcbox-stream even aangezet en hoorde Grizzly78 volgens mij over een landing, dus ik denk dat het deze is. Daarnaast hoor ik net een Bat 72 voor een take-off.
Het is volgens mij ook op de slopes een lekkere bedrijvigheid. Hoor dat regelmatig voorbij komen.
Groeten, Marnix
Het is volgens mij ook op de slopes een lekkere bedrijvigheid. Hoor dat regelmatig voorbij komen.
Groeten, Marnix
Re: EHGR 10-01-2011
Police 04 net klaar en gaat naar schiphol.
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12202
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Avondvliegen EHGR 10-01-2011
Avondvliegen
CH-47D 298Sq: Grizzly 78, Grizzly 41 (D-102).
AS532U2 300Sq: Demon 5, Demon 2, Wildcat 35. (S-453, S-450)
AH-64D 301Sq: Redskin11formation (Q-16, Q-18), Bat 72 (Q-24), Redskin 22, Bat 74, Bat 71
ZXP 04 (Police 04) was operating overhead Rijen for a while at 1500 feet or below. Therafter back to Schiphol
Met dank aan atcbox & SBS-1/Mode S (nummertjes onder voorbehoud!).
Current 21.45LT
CH-47D 298Sq: Grizzly 78, Grizzly 41 (D-102).
AS532U2 300Sq: Demon 5, Demon 2, Wildcat 35. (S-453, S-450)
AH-64D 301Sq: Redskin11formation (Q-16, Q-18), Bat 72 (Q-24), Redskin 22, Bat 74, Bat 71
ZXP 04 (Police 04) was operating overhead Rijen for a while at 1500 feet or below. Therafter back to Schiphol
Met dank aan atcbox & SBS-1/Mode S (nummertjes onder voorbehoud!).
Current 21.45LT
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- VoskeOnline
- Scramble Junior
- Posts: 117
- Joined: 17 Jun 2005, 08:18
- Location: Tilburg
Re: EHGR 10-01-2011
Om 22.20 kwam ook nog een CH-47D retour naar EHGR over Tilburg-Zuid.
Groeten, Marnix
Groeten, Marnix
- belenos
- Scramble Junior
- Posts: 113
- Joined: 30 May 2010, 11:37
- Subscriber Scramble: belenos
- Location: IJsselland
Re: EHGR 10-01-2011
Also noted Knife01 (Apache) over GLV7 & Maas-Waal, Wildcat65 at Dutch Mil FIS (Redskin 65??).Katabatik wrote: Scanned (Serial on Mode-S) :
-> 298sq CH-47D : Grizzly 91, Grizzly 33, Duke2, Wildcat 23, Wildcat 02, Wildcat 33, Wildcat 35 (Night), Grizzly 41 (Night)
-> 300sq AS532U2 : Wolfhound 66 (S-454), Demon 2 (Night)
-> 300sq SA316B : Bluebird 24, Bluebird 11 (A-275)
-> 301sq AH-64D : Bat 73, Redskin 65, Redskin 32, Redskin 22 (Night), Redskin 35 (Night), Bat 74 (Night)
- VoskeOnline
- Scramble Junior
- Posts: 117
- Joined: 17 Jun 2005, 08:18
- Location: Tilburg
Re: EHGR 10-01-2011
Om 22.40 was ook nog een Police04 boven Rijen in de lucht.
Groeten, Marnix
Groeten, Marnix
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 19 Mar 2004, 23:33
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base
Re: EHGR 10-01-2011
Even ter info aan jullie. Die Police helicopters hadden te maken met een zelfmoord in Rijen. De politie kon het lijk niet gevonden krijgen. Vandaag gelukkig wel. Hij zat verstopt in een vijver achter de boerderij.
Groeten,
Eric
Groeten,
Eric
Re: EHGR 10-01-2011
VoskeOnline wrote:Om 22.40 was ook nog een Police04 boven Rijen in de lucht.
Groeten, Marnix
Heej voske is dat ding nog terug geweest ? want 20.30 vertrok de Police04 naar Schiphol vanaf de PD (Plaats-Delict ) in Rijen.
- VoskeOnline
- Scramble Junior
- Posts: 117
- Joined: 17 Jun 2005, 08:18
- Location: Tilburg
Re: EHGR 10-01-2011
Ik heb de Police04 toen nog gehoord via de stream van ATCbox. Ik weet niet of en hoeveel vertraging hierop zit, maar ik hoorde het en heb omdat hier stond dat deze naar Schiphol was vertrokken dit hier gemeld. Meer weet ik helaas niet.
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1723
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 10-01-2011
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 10 januari 2011:
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 91 (D-102), Grizzly 33 (D-666), Grizzly 78 (D-102), Grizzly 41 (D-102)
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 03 (S-450), Wolfhound 66 (S-453), Duke 2 (S-458), Wolfhound 71 (S-453), Wildcat 02 (S-454), Wildcat 05, Wildcat 65, Demon 1, Demon 5, Wildcat 35, Demon 2
SA.316B 300sqn: Bluebird 24 (A-275), Bluebird 11 (A-275)
AH-64D 301sqn: BAT 73, Knife 01 (Q-17), Redskin 41 (Q-29), Redskin 21 (Q-17), Redskin 23/32 Formation (R31=Q-16/R32=Q-29), Redskin 11/12 Formation (R11=Q-16/R12=Q-18), BAT 72 (Q-24),
Redskin 22 (Q-18), BAT 74, BAT 71
color = nightflying
VISITORS
L-06 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 09" * 12:28u
PH-KAI T67M-200 T&TC "PHKAI" * 11:05u-11:35u
Verder vloog er in de avonduren een EC-135, de PH-PXD (Police 04) van de KLPD boven Rijen rond.
Deze is niet op Gilze-Rijen geweest, maar ging na zijn ondersteuning direct terug naar Schiphol.
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 91 (D-102), Grizzly 33 (D-666), Grizzly 78 (D-102), Grizzly 41 (D-102)
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 03 (S-450), Wolfhound 66 (S-453), Duke 2 (S-458), Wolfhound 71 (S-453), Wildcat 02 (S-454), Wildcat 05, Wildcat 65, Demon 1, Demon 5, Wildcat 35, Demon 2
SA.316B 300sqn: Bluebird 24 (A-275), Bluebird 11 (A-275)
AH-64D 301sqn: BAT 73, Knife 01 (Q-17), Redskin 41 (Q-29), Redskin 21 (Q-17), Redskin 23/32 Formation (R31=Q-16/R32=Q-29), Redskin 11/12 Formation (R11=Q-16/R12=Q-18), BAT 72 (Q-24),
Redskin 22 (Q-18), BAT 74, BAT 71
color = nightflying
VISITORS
L-06 PC-7 131EMVOsqn "Diamond 09" * 12:28u
PH-KAI T67M-200 T&TC "PHKAI" * 11:05u-11:35u
Verder vloog er in de avonduren een EC-135, de PH-PXD (Police 04) van de KLPD boven Rijen rond.
Deze is niet op Gilze-Rijen geweest, maar ging na zijn ondersteuning direct terug naar Schiphol.
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
Re: EHGR 10-01-2011
Hoi Arno,
In je lijstje zie ik niet de D103. Deze is iets na drie uur bij slopes geweest.
Aan de hand van deze info moet je na kunnen gaan welk callsign de D103 heeft gebruikt?
Zie onder andere het photo forum (foto's van de gebroeders Heemskerk).
Groet,
Edward.
In je lijstje zie ik niet de D103. Deze is iets na drie uur bij slopes geweest.
Aan de hand van deze info moet je na kunnen gaan welk callsign de D103 heeft gebruikt?
Zie onder andere het photo forum (foto's van de gebroeders Heemskerk).
Groet,
Edward.
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1723
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 10-01-2011
Dit was als het goed is Grizzly 30.... Nu ik het terug beluister kan het deze geweest zijn. De toren was deze dag flink bezig wat dingen door elkaar te halen qua callsigns ene keer WC02 daarna WC03 etc.Hornet69 wrote:Hoi Arno,
In je lijstje zie ik niet de D103. Deze is iets na drie uur bij slopes geweest.
Aan de hand van deze info moet je na kunnen gaan welk callsign de D103 heeft gebruikt?
Zie onder andere het photo forum (foto's van de gebroeders Heemskerk).
Groet,
Edward.
gegroet,
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic