23-12-2010
TILBURG - Een deel van het terrein van telecombedrijf Ericsson Rijen wordt omgebouwd tot een campus voor onderhoud aan militaire helikopters.
De provincie Noord-Brabant trekt hier acht miljoen euro voor uit.
De gemeente Tilburg past nog eens twee miljoen euro bij. Dat heeft de gemeente Tilburg donderdag bekendgemaakt.
Het is de bedoeling dat vanaf 2014 een aantal projecten die op het zogeheten Aerospace en maintenance Park worden begonnen, zelfstandig kunnen functioneren.
Het gaat om een opleidingscentrum voor helikopteronderhoud en een simulatorpark voor de luchtvaart, gezondheidszorg en calamiteitenbestrijding.
Volgens de initiatiefnemers moet de campus en de samenhangende industrie in 2030 groeien naar 6250 banen.
Helikopteronderhoud op terrein Ericsson in Rijen...
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Stratofreighter
- Scramble Master
Helikopteronderhoud op terrein Ericsson in Rijen...
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=37462
November 2024 update at FokkerNews.nl....
- Venz
- Scramble Senior
- Type of spotter: Retired type of spotter, but mostly photos.
Re: Helikopteronderhoud op terrein Ericsson in Rijen...
Voor de duidelijkheid, ze hebben het hier over een CAMPUS voor onderhoud aan militaire helikopters. Dus de topictitel is wat misleidend.
-
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4
Ik ben toch benieuwd hoe ze die helikopters daar naar toe brengen. Het Ericsson terrein ligt aan de andere kant van de Bredaseweg.
Is hiermee overigens het plan van Wijkevoort definitief van de baan?
Is hiermee overigens het plan van Wijkevoort definitief van de baan?
Misschien dat dit artikel je vraag beantwoordt?bvdboomen wrote: Is hiermee overigens het plan van Wijkevoort definitief van de baan?
-
- Scramble Addict
Ja, dat beantwoordt mijn vraag. Dank je wel!
In 2006 was ik nog de huisfotograaf van ROC Tilburg. Toen was er al sprake van onderhoud in de regio maar Wijkevoort was toen in beeld.
Onderstaande is een registratie van het bezoek van Cees van der Knaap, destijds staatssecretaris van defensie.
1. Uitleg over de inzet in de regio. De meneer linksonder kennen Jim en Nick wel. De decor foto's zijn overigens ook van mij.
2. Uitleg over de onderhouds-simulatie waar in het artikel over geschreven wordt.
3. Met uiteraard een afsluitend bezoekje aan de F16.
In 2006 was ik nog de huisfotograaf van ROC Tilburg. Toen was er al sprake van onderhoud in de regio maar Wijkevoort was toen in beeld.
Onderstaande is een registratie van het bezoek van Cees van der Knaap, destijds staatssecretaris van defensie.
1. Uitleg over de inzet in de regio. De meneer linksonder kennen Jim en Nick wel. De decor foto's zijn overigens ook van mij.
2. Uitleg over de onderhouds-simulatie waar in het artikel over geschreven wordt.
3. Met uiteraard een afsluitend bezoekje aan de F16.
Last edited by bvdboomen on 25 Dec 2010, 11:27, edited 1 time in total.
Het is Cees van der Knaap, niet Ben Knapen
[ Post made via Mobile Device ]
-
- Scramble Addict
Woops, my bad. Ik dacht het uit het hoofd te kunnen doen. Een terugblik in mijn archief leert dat het inderdaad Cees van der Knaap is.Lightning wrote:Het is Cees van der Knaap, niet Ben Knapen
Bedankt voor de correctie.
- Bassie76
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Bassie76
Zou het niet efficienter en uiteindelijk goedkoper zijn om dit op Woensdrecht met hun Maintenance Valley te doen?
Heb je qua kennis, onderhoud en opleidingen alles op één plek.
Heb je qua kennis, onderhoud en opleidingen alles op één plek.