Die mag je uitleggenMaartje wrote:Jetairfly wordt Arkefly!
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik maakte dat op uit jou tekstB767-300ER wrote:Voor jouw beeldvorming: Dit is het topic over de zomerdienstregeling 2011, wat loopt van april tot november (grofweg).nick777 wrote: De PH-AHY wordt opnieuw geleased voor de Zomerdienstregeling. Van April 2011 t/m Oktober 2011. Toch?
Er staat nergens dat de AHY alleen in de zomermaanden vliegt. Sterker nog, vanaf volgende maand is deze alweer op AMS te bewonderen . Hij blijft na oktober ook nog vliegen voor ArkeFly. Meer vragen hierover/speculaties hieromtrent lijken me in het preathuys te horen Maar in de zomer behoort hij ook tot de vloot, zodoende dat dat hier gemeld wordt.
AHX weg in Maart 2011De Vloot:
Vanaf April:
2x 76W, PH-OYI en PH-OYJ
2x 763, PH-AHQ en PH-AHY (Nee, geen typfout!), AHX wfu eind maart 2011.
Vanaf oktober
Extra: 1x 76W PH-OYE
PH-AHQ blijft in de vloot.
Over vanaf April 2011
OYI,OYJ AHQ,AHY
Bij in Oktober 2011 OYE
Totaal 767 Oktober 2011: OYI,OYJ,AHQ,AHY,OYE 5x
Vandaar dat ik dacht dat de AHY weg zou gaan. Omdat 5x beetje veel was.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Het zou te maken hebben met dat OR niet mag uitbreiden op Schiphol, ze moeten meer vanaf Brussel, Eindhoven, Maastricht en Rotterdam.B767-300ER wrote:Die mag je uitleggenMaartje wrote:Jetairfly wordt Arkefly!
Schijnt ook in de krant te hebben gestaan...
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Denk dat het zover niet zal komen. Het probleem is dat de KLM teveel macht heeft op Schiphol.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Als je het mij vraagt heeft het niet zoveel met KLM te maken, als wel met het feit dat Schiphol een slot gelimiteerde luchthaven is. Daardoor kan men niet alle vluchten accepteren en zal de luchthaven keuzes moeten maken. Zakenreizigers leveren ongetwijfeld meer op dan vakantiegangers en "el cheapo´s" die voor een habbekrats willen vliegen, dus wil Schiphol graag meer zakenreizigers trekken. Of dat nu met KLM is of met Emirates of welke andere maatschappij dan ook, als het maar geen goedkope vluchten en charters zijn.
Erwin
Erwin
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik denk ook dat het een grote monopolie spel is van Schiphol, de Blauwe en de Groene =censored=! 1 pot nat!
Schiphol heeft slots genoeg, ook tijdens de piekuren
Schiphol heeft slots genoeg, ook tijdens de piekuren
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Het probleem op Schiphol (AAS) zit hem niet in de piek en daluren, maar in de nacht en early morning-slots. En daarmee wordt TFL behoorlijk beperkt in zijn groei op de short-haul... Het treft ook Transavia en is absoluut geen samenspel tussen KLM en AAS. Deze twee staan juist lijnrecht tegenover elkaar. Voor de daguren zijn er slots zat op Amsterdam.
Maar volgens mij zijn er totaal gen plannen om JAF en TFL samen te voegen, maar als jij daar wel info over hebt hoor ik dat natuurlijk graag van je
Maar volgens mij zijn er totaal gen plannen om JAF en TFL samen te voegen, maar als jij daar wel info over hebt hoor ik dat natuurlijk graag van je
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Custom addict
- Scramble Junior
- Posts: 160
- Joined: 17 May 2009, 19:21
- Type of spotter: F3
- Location: Tienhoven
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Maar wat let arke om bijvoorbeeld nieuwe vluchten wat later op de dag uit
te voeren? De meeste kisten (cariben) komen nu meestal ergens tussen 08.00 en 13.00
uur aan. Kunnen ze dan niet nieuwe lijnen dan bijvoorbeeld meer rond de tijden 15.00 tot 21.00
laten aankomen?
Dan staat half schiphol namelijk leeg terwijl het in de ochtend nu vaak vechten is voor een plekje
(waar ik een KLM trouwens vrij weinig voor zie wachten, en dan bedoel ik dat ze niet op de
de-ice buffer moeten wachten tot er een plek is)
te voeren? De meeste kisten (cariben) komen nu meestal ergens tussen 08.00 en 13.00
uur aan. Kunnen ze dan niet nieuwe lijnen dan bijvoorbeeld meer rond de tijden 15.00 tot 21.00
laten aankomen?
Dan staat half schiphol namelijk leeg terwijl het in de ochtend nu vaak vechten is voor een plekje
(waar ik een KLM trouwens vrij weinig voor zie wachten, en dan bedoel ik dat ze niet op de
de-ice buffer moeten wachten tot er een plek is)
Always a different day with aviation
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Arkefly heeft volgens mij veel vakantiegangers, en onder die groep zijn die tijden nou niet zo heel populair, omdat ze de eerste dag van hun vakantie dan helemaal kwijt zijn met reizen, en er daarna nauwelijks tijd is om nog iets te kunnen doen. De markt waar ze op mikken heeft dus niet echt behoefte aan zulke vertrektijden.Custom addict wrote:Kunnen ze dan niet nieuwe lijnen dan bijvoorbeeld meer rond de tijden 15.00 tot 21.00 laten aankomen?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Ik had het over de short haul, niet over de long-haul. Carribean is het probleem van ArkeFly dan ook niet, het gaat om de Middelandse-zee vluchten en de Canaren waat de bottleneck zit.
Als je een 737 efficient wil inzetten, moet hij in het zomerseizoen wel 2 rotaties per dag draaien.
Als je dan pas in de ochtend na 6 uur weg kan, wordt hat lastig om de 2e rotatie voor 23u weer binnen te hebben. )machtslots is tussen 23 en 6 uur) Een gemiddelde rotatie inclusief omdraaitijden duurt 9 uur.. 2x9=18 uur per dag. 6 uur vertrekken in de ochtend en je bent pas om 24 u weer binnen, te laat dus.
1 rotatie per dag is niet efficient en kostenverhogend.. Daarbij is het ook duur als een 737 tussen 23 en 6 uur niets mag doen.
Zodoende is ArkeFly op zijn zachts gezegd "niet vrolijk".
Als je een 737 efficient wil inzetten, moet hij in het zomerseizoen wel 2 rotaties per dag draaien.
Als je dan pas in de ochtend na 6 uur weg kan, wordt hat lastig om de 2e rotatie voor 23u weer binnen te hebben. )machtslots is tussen 23 en 6 uur) Een gemiddelde rotatie inclusief omdraaitijden duurt 9 uur.. 2x9=18 uur per dag. 6 uur vertrekken in de ochtend en je bent pas om 24 u weer binnen, te laat dus.
1 rotatie per dag is niet efficient en kostenverhogend.. Daarbij is het ook duur als een 737 tussen 23 en 6 uur niets mag doen.
Zodoende is ArkeFly op zijn zachts gezegd "niet vrolijk".
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Vanaf 1 april ook op Dinsdag naar Bonaire en Curacao.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Het in oktober uitgezwaaide vliegtuig, de PH-AHY, keert echter als reservevliegtuig terug in de vloot
Bron: Luchtvaartnieuws.nlDoor het terughalen van de 767 kan ArkeFly vaker naar Curaçao vliegen. Vanaf 1 april voegt de maatschappij ook een vlucht op dinsdag aan de dienstregeling toe, waardoor een dagelijkse verbinding met het eiland ontstaat
Eigenlijk dus niet helemaal een reserve kist. Blijkbaar wordt hij ook ingezet. Als ik het zo lees.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Nope.
vanaf april is ook de 2e 76W kist er, dan nog 1x gewone 763 en nog 1x stand by
Enkelt vroeger hielden ze vaak al 1 van de 3 stand by, das dus nu 1 van de 4, wat de mogelijkheid geeft voor extra vluchten omdat je de derde 767 nu ook vol in kan zetten
Dat staat overigens ook letterlijk in het artikel:
vanaf april is ook de 2e 76W kist er, dan nog 1x gewone 763 en nog 1x stand by
Enkelt vroeger hielden ze vaak al 1 van de 3 stand by, das dus nu 1 van de 4, wat de mogelijkheid geeft voor extra vluchten omdat je de derde 767 nu ook vol in kan zetten
Dat staat overigens ook letterlijk in het artikel:
Het in oktober uitgezwaaide vliegtuig, de PH-AHY, keert echter als reservevliegtuig terug in de vloot. Dat stelt ArkeFly in staat om de overige Boeing 767’s intensiever te benutten
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Check. Intensiever betekend in dit geval dus 3 kisten elke dag schema's laten vliegen? Waarbij het schema dus nu nog gespitst is op 2 kisten. Was dit ook deze zomer nog het geval?B767-300ER wrote:Nope.
vanaf april is ook de 2e 76W kist er, dan nog 1x gewone 763 en nog 1x stand by
Enkelt vroeger hielden ze vaak al 1 van de 3 stand by, das dus nu 1 van de 4, wat de mogelijkheid geeft voor extra vluchten omdat je de derde 767 nu ook vol in kan zetten
Dat staat overigens ook letterlijk in het artikel:Het in oktober uitgezwaaide vliegtuig, de PH-AHY, keert echter als reservevliegtuig terug in de vloot. Dat stelt ArkeFly in staat om de overige Boeing 767’s intensiever te benutten
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner
Nee, intensiever inzetten van 3 763 kisten betekend ipv 12 763 rotaties per week (ICA) naar (maximaal) 18.
Wat bedoel je precies met deze zomer ook nog het geval? Toen hadden ze maar 3x 767. Voor de 3x 763 waren dat afgelopen zomer 11 ICA rotaties en ik geloof 5x IT rotaties per week.
met een extra stand by kist kan je dat dus opschroeven
Wat bedoel je precies met deze zomer ook nog het geval? Toen hadden ze maar 3x 767. Voor de 3x 763 waren dat afgelopen zomer 11 ICA rotaties en ik geloof 5x IT rotaties per week.
met een extra stand by kist kan je dat dus opschroeven
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.