KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
BFH en BFN zijn in hun historie toch wel eens omgebouwd?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
de
A, B, G, L, N hebben geen vrachtdeur, zonder vrachtdeur moeilijk ombouwen.
de BFH heeft wel een vracht deur maar vliegt nu als full pax nummer 6 rond.
A, B, G, L, N hebben geen vrachtdeur, zonder vrachtdeur moeilijk ombouwen.
de BFH heeft wel een vracht deur maar vliegt nu als full pax nummer 6 rond.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
En dat blijft voorlopig ook zo?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ja, staat nu in de schuur vooor nieuwe stoelen met personal entertainment in de stoel76-er wrote:En dat blijft voorlopig ook zo?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Uit de 'Delivery Thread':
Piet Luijken wrote:RUMOUR: KLM will acquire A330-300s soon for replacement of Martinair B767s.
Routings will be Miami ( jan2011 by MD11 ), Havana-Cancun and Caribbean routes
Al meer info hierover? Nieuw of tweedhands? Cabineindeling? Afleverdata? Een subvloot van maar drie afwijkende toestellen lijkt me trouwens een logistieke nachtmerrie. Heb het woordje 'schaalgrootte' de afgelopen weken een beetje té vaak gehoord.Ricardo 767-200ER wrote: Now also confirmed here at KLM Maintenance & Engineering.
Greetz ricardo
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De 773 vloot bij KLM bestaat ook maar uit 4 toestellen.
Dus het kan wel...
Dus het kan wel...
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4659
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
...en hoeveel 737-300's en -400's zijn d'r nou helemaal nog over? (en zitten/zaten daar geen -42D's tussen??) Met andere woorden: Streep zegt 't terecht: waar een wil is is een startbaan ...eeehhhh... weg.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
((15; 6x -306, 9x -406 waarvan er 2 -300's in Kenya crossen))frank kramer wrote:...en hoeveel 737-300's en -400's zijn d'r nou helemaal nog over? (en zitten/zaten daar geen -42D's tussen??) Met andere woorden: Streep zegt 't terecht: waar een wil is is een startbaan ...eeehhhh... weg.
Voor de A330-300 is de KLM al in de weer voor de Delta (ex NW) toestellen want hier verrichten ze ook al onderhoud aan. Verder zijn de verschillen tussen een -200/-300 ook niet dusdanig schokkend dus dat zal wel loslopen.
Groeten,
Ron
Ron
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Lijkt mij totaal geen probleem. Zoals Streep al stelt KLM heeft ook maar 4x 773 en de rest 772. 5x 739 tegenover +/- 25 andere NG's.76-er wrote:
Al meer info hierover? Nieuw of tweedhands? Cabineindeling? Afleverdata? Een subvloot van maar drie afwijkende toestellen lijkt me trouwens een logistieke nachtmerrie. Heb het woordje 'schaalgrootte' de afgelopen weken een beetje té vaak gehoord.
Naar verluid:
Cabine wordt uitgevoerd in sardine uitvoering, economy classe met een comfort zone. Verder komt er een horizontale crewrest in.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- streep
- Scramble Addict
- Posts: 1812
- Joined: 31 Jul 2003, 16:23
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
- Location: hangmatje
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Er wordt al geruime tijd geen onderhoud meer gedaan aan de DL/NW A330s door KLM.
Grappig een crew rest in de 333, de KLM 332 heeft geen crew rest.
Grappig een crew rest in de 333, de KLM 332 heeft geen crew rest.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Streep,
Klopt, maar de a332 is daardoor middels CAO (25% regel) gebonden aan korte(re) routes.
Als de A333 zonder crewrest lange routes gaat vliegen (caraibbische), zal de 25% nooit gehaald worden.
Klopt, maar de a332 is daardoor middels CAO (25% regel) gebonden aan korte(re) routes.
Als de A333 zonder crewrest lange routes gaat vliegen (caraibbische), zal de 25% nooit gehaald worden.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3958
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mr hartman himself has confirmed the order for the A330-300, however no figures yet.
Expect three next yesr for MP ops and six at a later date to replace MD-11.
[ Post made via Mobile Device ]
Expect three next yesr for MP ops and six at a later date to replace MD-11.
[ Post made via Mobile Device ]
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
6 333's tegen 10 MD11n? Of worden de andere 4 ingeruild voor de 787/350?
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Piet heeft het over 3 en daarna nog eens 6...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die eerste 3 zijn voor de Mac pax bestemmingen en die andere 6 voor de MD11. Maar daarvan heeft KLM er 10. Is toch een inkrimping van 4 kisten. Weet natuurlijk niet welke config die A330-300 hebben.