Ter leringh ende vermaeck
Forum rules
- nilsko
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
Ter leringh ende vermaeck
https://www.lensrentals.com/news/2010.0 ... ften-works" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spacedust
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5M
- Subscriber Scramble: Spacedust
Re: Ter leringh ende vermaeck
Zeer interessant, hartelijk dank!
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
Wow, DAT is nog eens een verhelderend artikeltje !
Het legt de vinger op de zere plek als het gaat om scherpte van de Sigma, Tokina en Tamron lenzen, waarom f2.8 lenzen soms scherper zijn dan f5.6 lenzen en hoe firmware updates de scherpte van je huidige set lenzen kunnen verbeteren.
Als je nog eens over zulke artikeltjes struikelt dan hoor ik dat graag, want voor dit soort teksten maak ik graag een kwartiertje vrij om te lezen.
Thanks !!!!
Iwan
Het legt de vinger op de zere plek als het gaat om scherpte van de Sigma, Tokina en Tamron lenzen, waarom f2.8 lenzen soms scherper zijn dan f5.6 lenzen en hoe firmware updates de scherpte van je huidige set lenzen kunnen verbeteren.
Als je nog eens over zulke artikeltjes struikelt dan hoor ik dat graag, want voor dit soort teksten maak ik graag een kwartiertje vrij om te lezen.
Thanks !!!!
Iwan
- nilsko
- Scramble Addict
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
You're welcome! Het geeft inderdaad een onderbouwd verhaal over de compatibiliteit tussen de verschillende objectiefmerken versus de originele.. Dat was voor mij met name de voornaamste eye-opener.
*pakt hamer en loopt naar spaarvarken toe voor aanschaf 300/f2.8*
*pakt hamer en loopt naar spaarvarken toe voor aanschaf 300/f2.8*
- wild weasel
- Scramble Addict
- Type of spotter: picked up my old hobby!
- Subscriber Scramble: wild weasel
Hhmmm, erg verhelderend inderdaad. geeft weer een heel ander persepctief (om maar even in termen te blijven op het hele verhaal. Sowieso goed om te weten waar die camera allemaal mee bezig is en wat ie doet. Misschien dat ik nu s wat meer geduld op kan brengen als mijn Nikkor 80-400 4 lichtjaar aan het zoeken is naar de juiste AF
Praktijk gevalletje trouwens. Heb gister juist in Beverwijk (Nikon service center) m'n sensor laten reinigen en standaard doen ze dan natuurlijk automatisch een firmware update. Tevens kwam de mechanic nog even naar mij toe om mede te delen dat ie de autofocus wat heeft bijgesteld (mijn vriendin is namelijk met haar auto over m'n camere heen gereden, GRRRRRR. Werkt nog als een speer trouwens, hoezo, solid as a rock?). Wat ik me nu af zit te vragen is, als je die autofocus bijsteld, dan ook niet gelijk alle waardes en algoritmes etc. aan moet gaan passen, of denk ik nu te ver? Ik heb namelijk niet echt verschil in focus kunnen merken....
Grtz Menno
Maar nogmaals, goed stuk, leerzaam!
Praktijk gevalletje trouwens. Heb gister juist in Beverwijk (Nikon service center) m'n sensor laten reinigen en standaard doen ze dan natuurlijk automatisch een firmware update. Tevens kwam de mechanic nog even naar mij toe om mede te delen dat ie de autofocus wat heeft bijgesteld (mijn vriendin is namelijk met haar auto over m'n camere heen gereden, GRRRRRR. Werkt nog als een speer trouwens, hoezo, solid as a rock?). Wat ik me nu af zit te vragen is, als je die autofocus bijsteld, dan ook niet gelijk alle waardes en algoritmes etc. aan moet gaan passen, of denk ik nu te ver? Ik heb namelijk niet echt verschil in focus kunnen merken....
Grtz Menno
Maar nogmaals, goed stuk, leerzaam!
Shoot first, edit later!
Vindt jouw vriendin ook dat je je spullen achter je gat op moet ruimen?wild weasel wrote:mijn vriendin is namelijk met haar auto over m'n camere heen gereden, GRRRRRR.
Tja, deze inkopper wilde ik niet voorbij laten gaan
Cheers,
Herbert
Enjoy!
- wild weasel
- Scramble Addict
- Type of spotter: picked up my old hobby!
- Subscriber Scramble: wild weasel
Nou, voonamelijk dat ik m niet meer op de grond moet leggen.........zeg maar.Herbertvh wrote:Vindt jouw vriendin ook dat je je spullen achter je gat op moet ruimen?wild weasel wrote:mijn vriendin is namelijk met haar auto over m'n camere heen gereden, GRRRRRR.
Tja, deze inkopper wilde ik niet voorbij laten gaan
Cheers,
Herbert
Grtz menno
Shoot first, edit later!
- Andras
- Scramble Addict
- Type of spotter: Photo only
Grappig, deze link had ik vorige week nog gepost via Facebook, goed artikeltje!