SA A380 naar EHAM?
Forum rules
- Alpha4Delta
- Scramble Junior
- Posts: 237
- Joined: 01 Dec 2009, 00:53
- Type of spotter: Filmer, photographer
- Subscriber Scramble: Alpha4Delta
- Location: Amstelveen
Re: SA A380 naar EHAM?
Hoe zit het met Emirates? Haar 777s zitten altijd vol naar Amsterdam. Komt daar nog een vergroting in kwa vliegtuig? 't Zou mooi zijn.
Re: SA A380 naar EHAM?
Bij de EK is/was het zo dat men het op Amsterdam ging proberen, mocht het niet goed gaan dan was men zo weg. Maar het gaat goed als je kijkt naar de vervoerscijfers. De pax zit altijd lekker vol en de vracht zit te springen om een extra vlucht.Alpha4Delta wrote:Hoe zit het met Emirates? Haar 777s zitten altijd vol naar Amsterdam. Komt daar nog een vergroting in kwa vliegtuig? 't Zou mooi zijn.
Waarschijnlijk zal men eerst een extra vlucht dagelijks gaan uitvoeren
Re: SA A380 naar EHAM?
Vanaf het begin heeft Emirates aangegeven eerst te willen uitbreiden naar meer vluchten per dag en dan pas grotere toestellen in te zetten. Uiteraard kan alles veranderen, maar het ligt meer voor de hand dat men met twee B777-300ERs gaat vliegen per dag, dan met de A380.
Erwin
Erwin
Re: SA A380 naar EHAM?
Het viaductenverhaal begrijp ik, maar als de A380 'qua breedte' (spanwijdte?) niet aan de oostkant van de A4 afgehandeld kan worden, waarom kan dat dan vandaag wel, en zijn er twee gates geschikt gemaakt? Het kan dus wel, maar met moeite?Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden.
Peter
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5416
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: SA A380 naar EHAM?
Heel kort gezegd kan een lege 380 overal komen (in ergste geval moet er verkeer van de taxibaan af) maar zodra er normale equipment / loads komen kijken word het lastig en treden er vele restricties in (zoals taxiway crossing) en gezien de eerste lijndienst nog wel even opzich laat wachten zal het ook nog wel even duren voordat Schiphol hier iets aan zal veranderen.Fogg wrote:Het viaductenverhaal begrijp ik, maar als de A380 'qua breedte' (spanwijdte?) niet aan de oostkant van de A4 afgehandeld kan worden, waarom kan dat dan vandaag wel, en zijn er twee gates geschikt gemaakt? Het kan dus wel, maar met moeite?Simpelweg omdat hij kwa gewicht NIET over het viaduct van de A4 kan (gewicht) en aan de andere (oost) kant kwa breedte niet afgehandeld kan worden.
Peter
Verder heeft een 380 een fractie meer ruimte nodig dan een 747-400 dus dat valt ook wel mee (op de grond word het even herpakken voor de ground handeling maar verder niet) ...
... aldus het Airbus PR-praatje
Groeten,
Ron
Ron