A380 EHAM split
Forum rules
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: A380 EHAM split
Als ik tijd heb overdag zal ik proberen te bellen, al denk ik dat als het CCC het weet, de mensen die hier op Scramble zitten en op SPL werken het ook wel zullen weten.
Dus die info zal hier hoe dan ook vandaag wel bekend worden.
Wat betreft de aankomst tijd, gewoon optijd ergens staan. Als je later bent is het toch lastig(er) om een plek te zoeken, met name voor je auto.
Ik sta er wel ergens vanaf 08:00, waar weet ik nog niet.
Dus die info zal hier hoe dan ook vandaag wel bekend worden.
Wat betreft de aankomst tijd, gewoon optijd ergens staan. Als je later bent is het toch lastig(er) om een plek te zoeken, met name voor je auto.
Ik sta er wel ergens vanaf 08:00, waar weet ik nog niet.
Re: A380 EHAM split
Ik probeer hem om 1800u te platen, is het denk ik ook wat rustiger... of bega ik een grove vergissing?
groet rowdy!
[ Post made via Mobile Device ]
groet rowdy!
[ Post made via Mobile Device ]
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: A380 EHAM split
Ik denk dat je gelijk hebt, maar dat is puur speculatief. Er zal, gok ik, een flinke groep zijn die blij is als ze 'n glimp van de A380 opvangt en één van de twee momenten daarvoor kiest. Ik verwacht dat de meesten de ochtend zullen kiezen, maar nogmaals: dat is puur speculatief, een redenering op basis van (misschien helemaal verkeerde) 'gedachten'.
Hoe dan ook, ik sta er rond 'n uur of 7 .
Hoe dan ook, ik sta er rond 'n uur of 7 .
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Re: A380 EHAM split
Heb begrepen dat hij eerst naar P12 gaat en daarna naar gate E24.
Misschien een domme vraag; maare waar zit die P12?
Thanks,
Matthijs
Misschien een domme vraag; maare waar zit die P12?
Thanks,
Matthijs
- Key
- Site Admin
- Posts: 11251
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: A380 EHAM split
Matthijs, tussen de A4 en 18C/36C (Zwanenburgbaan), zeg maar noordwest-hoek van Schiphol-Centrum.
Omdat iedereen gebaat is bij de info 'welke baan' nog even dit.
Bij mijn weten is het de bedoeling de standaard-operatie van een A380 op Schiphol te testen. Het zou dus logisch zijn om de machine gewoon met de stroom mee te laten gaan, en dus de op dat moment in gebruik zijnde baan voor verkeer van/naar het zuiden te gebruiken.
Als het weer zich aan de verwachting houdt is de primaire landingsbaan 18R, met in de inbound-piek 18C erbij (of 27, indien er buien zijn). Dat is allemaal OK voor de A380.
Bij vertrek wordt het wat lastiger, dan komen 24 en 18L in aanmerking als startbaan. Dat is normaliter geen optie voor de Bus, al zou het vertrek natuurlijk bewust met een 'lege' kist gedaan kunnen worden voor een specifieke uitzondering. Zo niet, dan is in feite de enige optie om de 380 van 18C te laten starten. Bij het geplande vertrek rond 18:00LT kan de inbound-piek al begonnen zijn, maar dat is wel op te lossen.
Bij de verkeersleiding is (nog) niets speciaals meegedeeld en bovenstaande is puur mijn inschatting. Als de wind anders wordt verandert ook het complete plaatje. Voor de volledigheid dan: bij baangebruik naar het noorden zou ik gokken op 36C landen en 36L starten.
Erik
Omdat iedereen gebaat is bij de info 'welke baan' nog even dit.
Bij mijn weten is het de bedoeling de standaard-operatie van een A380 op Schiphol te testen. Het zou dus logisch zijn om de machine gewoon met de stroom mee te laten gaan, en dus de op dat moment in gebruik zijnde baan voor verkeer van/naar het zuiden te gebruiken.
Als het weer zich aan de verwachting houdt is de primaire landingsbaan 18R, met in de inbound-piek 18C erbij (of 27, indien er buien zijn). Dat is allemaal OK voor de A380.
Bij vertrek wordt het wat lastiger, dan komen 24 en 18L in aanmerking als startbaan. Dat is normaliter geen optie voor de Bus, al zou het vertrek natuurlijk bewust met een 'lege' kist gedaan kunnen worden voor een specifieke uitzondering. Zo niet, dan is in feite de enige optie om de 380 van 18C te laten starten. Bij het geplande vertrek rond 18:00LT kan de inbound-piek al begonnen zijn, maar dat is wel op te lossen.
Bij de verkeersleiding is (nog) niets speciaals meegedeeld en bovenstaande is puur mijn inschatting. Als de wind anders wordt verandert ook het complete plaatje. Voor de volledigheid dan: bij baangebruik naar het noorden zou ik gokken op 36C landen en 36L starten.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
Re: A380 EHAM split
Zit net te kijken op een zogenaamde "Aircraft Parking / Docking Chart" van Schiphol en zie inderdaad een P12R in het J-apron staan, neem aan dat dat hem is.Key wrote:Matthijs, tussen de A4 en 18C/36C (Zwanenburgbaan), zeg maar noordwest-hoek van Schiphol-Centrum.
Ik hoop toch een landing op de Polderbaan (18R), gezien je daar langs de baan aardig wat mensen 'kwijt' kunt vergeleken met de andere banen.
Bedankt voor je snelle reactie
Matthijs
Re: A380 EHAM split
Ik heb de afgelopen 8 pagina's doorgespit maar kan geen vluchtnummer vinden.
Krijgt een vlucht als deze niets toegewezen of heb ik er (toch) overheen gelezen?
Krijgt een vlucht als deze niets toegewezen of heb ik er (toch) overheen gelezen?
Re: A380 EHAM split
@Millman: AIB101/AIB102Millman wrote:Ik heb de afgelopen 8 pagina's doorgespit maar kan geen vluchtnummer vinden.
Krijgt een vlucht als deze niets toegewezen of heb ik er (toch) overheen gelezen?
Re: A380 EHAM split
nog even een kort vraagje van mij hoe lang zal de 380 op P12 blijven staan voordat deze naar E24 gaat??
alvast bedankt
alvast bedankt
kind regards,
Rutger Patterson
Rutger Patterson
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: A380 EHAM split
Hij gaat rond "een uur of twee" naar E24, zie het mailtje van Schiphol aan Derice (één of twee pagina's terug).
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Re: A380 EHAM split
Officiële pers agenda:
07:30 Arrival at the press centre.
08:00 A380 presentation and Q&A by Susana Martin-Romo & Julien Manhes, A380 marketing.
08:30 Image pool departing to the landing point of you. (wat dat ook mogen zijn)
??:?? Other media departure to the A380 parking place (tijd weggevallen)
10:00 Official welcome photo opportunity
07:30 Arrival at the press centre.
08:00 A380 presentation and Q&A by Susana Martin-Romo & Julien Manhes, A380 marketing.
08:30 Image pool departing to the landing point of you. (wat dat ook mogen zijn)
??:?? Other media departure to the A380 parking place (tijd weggevallen)
10:00 Official welcome photo opportunity
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: A380 EHAM split
Dat is voorafgaand aan de aankomst, neem ik aan? Of zijn dat UTC tijden?
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Re: A380 EHAM split
Morgenochtend, localtime. Dus 'tijdens' en na de landing... frame MOET dus wel voor 09:30 touchdown makenbramos wrote:Dat is voorafgaand aan de aankomst, neem ik aan? Of zijn dat UTC tijden?
- wweasel
- Scramble Senior
- Posts: 275
- Joined: 12 Jun 2007, 16:58
- Type of spotter: Military
- Subscriber Scramble: wweasel
- Location: Wapenveld
- Contact:
Re: A380 EHAM split
Welke freqs (app/dep/tower) zullen mrogen gebruikt worden (geen civi spotter, dus vandaar deze vraag). Alvast bedankt.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: A380 EHAM split
Ik denk dat een aantal fotografen onder de persmuskieten naar een plaats worden gebracht waar ze plaatjes van de landing kunnen schieten.Millman wrote:08:30 Image pool departing to the landing point of you. (wat dat ook mogen zijn)
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009