Goedenmiddag,
Zoals het er naar uit ziet lijkt het bij de arrivals van de open dag noordoostenwind te worden. Dit betekent dat baan 10 dan in gebruik zal zijn. Ik ben erg benieuwd naar de fotografeermogelijkheden aan de baankop hier. Uit de Scramble Airfield Guide en die op de GRAS-website word ik jammer genoeg niet veel wijzer. Het enige dat er staat is WAAR je kan staan, maar niet HOE. En dat laatste is, zeker voor de fotografen onder ons, toch het belangrijkste .
Is er iemand die hier de ervaringen wil delen met het spotten/fotograferen bij baan 10? Aantal mm's, trapje, zitten de kisten hoog of laag, rustige of rommelige achtergronden, etc etc. Het mooiste zou zijn als iemand wat voorbeeldfoto's hiervan had; een foto zegt immers meer dan duizend woorden....
Bij voorbaat dank voor de info. Laten we er een mooie week van maken!
PS mochten de mods dit topic liever in het Airshow forum hebben, ook prima, maar ik denk dat deze info ook wel handig is buiten de open dagen om.
fotograferen bij baankop 10
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
Re: fotograferen bij baankop 10
Joost de Scramble airfield guide klopt precies v.w.b. de plek waar je kan staan, nummer 4 dus.
Je zou daar verdre naar het hek toe kunnen lopen door het boerenland maar dat zal vast niet gewaardeerd worden. Bovendien sta je dan wel dichterbij maar ook meer onder de kisten.
Foto's maken is niet ideaal. Je hebt geen zicht of fotomogelijkheden op het veld. Kisten hangen dus in de lucht en je staat er vrij ver vanaf. Ik denk minimaal 300-400mm (zonder crop) voor een F-16. Onder de kisten heb je een bosrand, dat is wel aardig.
Ik heb helaas geen foto van die plek maar de creatieve mogelijkheden zijn veel minder dan aan kop 28.
Al met al kun je er foto's maken, met een flinke lens en vrij saai.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten,
Paul
Je zou daar verdre naar het hek toe kunnen lopen door het boerenland maar dat zal vast niet gewaardeerd worden. Bovendien sta je dan wel dichterbij maar ook meer onder de kisten.
Foto's maken is niet ideaal. Je hebt geen zicht of fotomogelijkheden op het veld. Kisten hangen dus in de lucht en je staat er vrij ver vanaf. Ik denk minimaal 300-400mm (zonder crop) voor een F-16. Onder de kisten heb je een bosrand, dat is wel aardig.
Ik heb helaas geen foto van die plek maar de creatieve mogelijkheden zijn veel minder dan aan kop 28.
Al met al kun je er foto's maken, met een flinke lens en vrij saai.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten,
Paul
-
- Scramble Senior
- Posts: 354
- Joined: 22 Jun 2003, 11:25
Re: fotograferen bij baankop 10
Misschien dat je aan onderstaande foto wat hebt, dit is namelijk het uitzicht wat je hebt vanaf dat punt:
De afstand hemelsbreed tot de baan is ruim 200 meter. Helaas heb ik ook geen voorbeeldfoto voor je
De afstand hemelsbreed tot de baan is ruim 200 meter. Helaas heb ik ook geen voorbeeldfoto voor je
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Posts: 1565
- Joined: 28 Apr 2006, 13:49
- Subscriber Scramble: Stafhunter
- Location: Tilburg
- Contact:
Re: fotograferen bij baankop 10
geen goede kwaliteit maar deze foto is gemaakt baankop10 tijdens een FWIT
ik dacht dat ik toen een vaste 400 heb gebruikt maar kon ook een 70-210 zijn geweest weet het niet meer
ik dacht dat ik toen een vaste 400 heb gebruikt maar kon ook een 70-210 zijn geweest weet het niet meer
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 916
- Joined: 28 Nov 2004, 11:21
- Type of spotter: civiel
- Subscriber Scramble: patric
- Location: EHEH,EHAM
Re: fotograferen bij baankop 10
Het zou mij niet verbazen als er voor deze weg as donderdag een stop en pakeer verbod geldt
-
- Scramble Senior
- Posts: 336
- Joined: 08 Jun 2005, 18:03
- Type of spotter: F3
- Location: Hengelo
- Contact:
Re: fotograferen bij baankop 10
Ook twee foto's van mijn kant :
Net begonnen met digitaal fotograveren en dus geen goede lens.
Maar om een idee te geven eerst een fighter in de landing op baan 10.
Ook grotere vliegtuigen zijn goed op de foto te zetten :
En wat betreft het parkeerverbod, gewoon de auto in de buurt zetten en met de fiets komen.
Groeten,
Arjen
Net begonnen met digitaal fotograveren en dus geen goede lens.
Maar om een idee te geven eerst een fighter in de landing op baan 10.
Ook grotere vliegtuigen zijn goed op de foto te zetten :
En wat betreft het parkeerverbod, gewoon de auto in de buurt zetten en met de fiets komen.
Groeten,
Arjen
Re: fotograferen bij baankop 10
Hallo beste medespotters/fotografen,
Mijn ervaring is dat het prima mogelijk is om te fotograferen in de landing van de "10".
Er staan wel bomen langs de weg, die ook behoorlijk in de weg kunnen staan, maar als je daar rekening mee houdt dan lukt het prima.
Een optie waarvoor velen waarschijnlijk zullen willen kiezen is om het weiland van de boer in te gaan, mijn advies en tevens verzoek is om dat vooral niet te doen. Geloof me, die boer stelt dat niet op prijs! Vooral voor de fotografen met wat meer mm's is het het handigste (lees de beste manier om zo weinig mogelijk last te hebben van bomen) om helemaal in het achterste weiland tegen de bosgrens / het basishek aan te gaan staan. Echter op dit weiland staan maïsplantjes die momenteel ongeveer 15 cm. groot zijn. Toen vorige week de 1e Jordaanse Hercules binnen stond hebben enkelen een poging gedaan om deze te platen met als gevolg.... jawel: vertrapte maïsplantjes. Ik vind dit onbegrijpelijk. Als je toch persé het veld in wilt gaan heb dan a.u.b. het fatsoen om langs het hek te blijven en niet de prille aanplant van de boer de grond in te trappen.
Kortom: houd het s.v.p. gezellig voor iedereen, dus ook voor de boer.
Have fun.
Cheers Ben
Mijn ervaring is dat het prima mogelijk is om te fotograferen in de landing van de "10".
Er staan wel bomen langs de weg, die ook behoorlijk in de weg kunnen staan, maar als je daar rekening mee houdt dan lukt het prima.
Een optie waarvoor velen waarschijnlijk zullen willen kiezen is om het weiland van de boer in te gaan, mijn advies en tevens verzoek is om dat vooral niet te doen. Geloof me, die boer stelt dat niet op prijs! Vooral voor de fotografen met wat meer mm's is het het handigste (lees de beste manier om zo weinig mogelijk last te hebben van bomen) om helemaal in het achterste weiland tegen de bosgrens / het basishek aan te gaan staan. Echter op dit weiland staan maïsplantjes die momenteel ongeveer 15 cm. groot zijn. Toen vorige week de 1e Jordaanse Hercules binnen stond hebben enkelen een poging gedaan om deze te platen met als gevolg.... jawel: vertrapte maïsplantjes. Ik vind dit onbegrijpelijk. Als je toch persé het veld in wilt gaan heb dan a.u.b. het fatsoen om langs het hek te blijven en niet de prille aanplant van de boer de grond in te trappen.
Kortom: houd het s.v.p. gezellig voor iedereen, dus ook voor de boer.
Have fun.
Cheers Ben
- vuurwerkreeshof
- Scramble Senior
- Posts: 378
- Joined: 16 Feb 2009, 15:46
- Type of spotter: F5
- Location: Tilburg
Re: fotograferen bij baankop 10
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 1,,0,16.11
Dat bestraatte stukje is de beste plek lijkt mij , dan hoeft de boer niet moeilijk te doen en je hebt eigenlijk geen last van bomen
For the english: That is the beste place to see the planes landing on runway 10
Dat bestraatte stukje is de beste plek lijkt mij , dan hoeft de boer niet moeilijk te doen en je hebt eigenlijk geen last van bomen
For the english: That is the beste place to see the planes landing on runway 10
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3444
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Re: fotograferen bij baankop 10
Met http://maps.live.com" onclick="window.open(this.href);return false; kun je de baan en shelters etc. tenminste nog duidelijk zien.
Grtz, Jan