Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Forum rules
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Natuurlijk is het leuk, als je er zoveel geld voor over hebt. Dat moet eenieder zelf weten.
Alleen als ik Frank's bericht lees, lijkt 't wel of hij over Gandhi praat en vandaar mijn kritische voetnoot dat het gewoon draait om 't geld.
Alleen als ik Frank's bericht lees, lijkt 't wel of hij over Gandhi praat en vandaar mijn kritische voetnoot dat het gewoon draait om 't geld.
-
- Scramble Senior
- Posts: 319
- Joined: 19 Jul 2006, 09:42
- Subscriber Scramble: FrankCrebas
- Contact:
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Antoine, Het is absoluut onzin wat je schrijft. Het hele evenement is op fuel only basis geregeld. Het is niet een commerciele business. Enig idee wat peut kost dezer dagen? Vliegtuigen vliegen echt niet gratis.
Maar voor ieder zijn eigen keus. En of Eric Ghandi is? neu, maar hij maakt wel een boel mensen blij en daar worden kennelijk anderen argwaanend van.
F
Maar voor ieder zijn eigen keus. En of Eric Ghandi is? neu, maar hij maakt wel een boel mensen blij en daar worden kennelijk anderen argwaanend van.
F
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
FrankCrebas wrote:Antoine, Het is absoluut onzin wat je schrijft. Het hele evenement is op fuel only basis geregeld. Het is niet een commerciele business. Enig idee wat peut kost dezer dagen? Vliegtuigen vliegen echt niet gratis.
Maar voor ieder zijn eigen keus. En of Eric Ghandi is? neu, maar hij maakt wel een boel mensen blij en daar worden kennelijk anderen argwaanend van.
F
Niet alleen de fuel, wat denk je van verzekeringspremie, maintenance van de Skyvan etc ? Wees blij dat de mogelijkheden er zijn. Zelf op de grond gebleven, topdag gehad, bier was lekker !
Grtz, L.
-
- Scramble Addict
- Posts: 2080
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
De brandstof prijs afgelopen weekend was 2,20 euro, dus dat valt wel mee.
Ook ik heb in de skyvan meegevlogen (zelfde vlucht als Frank Crebas en Jurgen Radier) en en het was iedere cent meer dan waard.
Voor de prijs die ik moest betalen kreeg ik niet alleen een vlucht van 1,5 uur in de skyvan, er zat ook een diner en lunch bij. Daarnaast kreeg ik het fantastische boek van de photocrew met een "winkelwaarde" van 25 euro.
Ik kan mij voorstellen dat Eric niet alleen de huur van de skyvan diende te betalen, maar ook deelde in de kosten van de vliegtuigen die deelnamen aan de air-to-air rapportage. Als je dan bedenkt dat er tijdens mijn vlucht maarliefst 17 vliegtuigen (a 2,20 per liter) achter de skyvan hingen, dan valt de prijs mee.
Daarnaast is het mogelijk om in de toekomst vaker gebruik te maken van de mogelijkheden die Eric en zijn team creëren.
Tot slot
Ik vind het meer dan fantastisch dat Eric (en crew) hun kennis ter beschikking stellen om dit voor de mede fotograaf mogelijk te maken. Of hij er zelf iets aan verdiend interseert mij eerlijk gezegd niet zo veel. Feit is dat er een groot netwerk is en dit in de nabije toekomst alleen maar groter wordt. Ook voor mij is het te duur om elke vlucht mee te gaan, maar er staan volgens eEric toch nog wel enkele interssante vluchten op de planning in 2010 waarin ik interesse heb!!!!
gr
Dennis Peteri
PS: Frank, Jurgen hebben jullie nog foto's van onze vriend die de hele vlucht op de bank bleef zitten?
Ook ik heb in de skyvan meegevlogen (zelfde vlucht als Frank Crebas en Jurgen Radier) en en het was iedere cent meer dan waard.
Voor de prijs die ik moest betalen kreeg ik niet alleen een vlucht van 1,5 uur in de skyvan, er zat ook een diner en lunch bij. Daarnaast kreeg ik het fantastische boek van de photocrew met een "winkelwaarde" van 25 euro.
Ik kan mij voorstellen dat Eric niet alleen de huur van de skyvan diende te betalen, maar ook deelde in de kosten van de vliegtuigen die deelnamen aan de air-to-air rapportage. Als je dan bedenkt dat er tijdens mijn vlucht maarliefst 17 vliegtuigen (a 2,20 per liter) achter de skyvan hingen, dan valt de prijs mee.
Daarnaast is het mogelijk om in de toekomst vaker gebruik te maken van de mogelijkheden die Eric en zijn team creëren.
Tot slot
Ik vind het meer dan fantastisch dat Eric (en crew) hun kennis ter beschikking stellen om dit voor de mede fotograaf mogelijk te maken. Of hij er zelf iets aan verdiend interseert mij eerlijk gezegd niet zo veel. Feit is dat er een groot netwerk is en dit in de nabije toekomst alleen maar groter wordt. Ook voor mij is het te duur om elke vlucht mee te gaan, maar er staan volgens eEric toch nog wel enkele interssante vluchten op de planning in 2010 waarin ik interesse heb!!!!
gr
Dennis Peteri
PS: Frank, Jurgen hebben jullie nog foto's van onze vriend die de hele vlucht op de bank bleef zitten?
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Ook ik was er afgelopen zondag bij... En ondanks dat ik niet meegevlogen heb, vond ik het een erg leuk evenement... Leuke demoshow van de Bronco nog gehad welke erg mooi was...
Foto's zijn ook aardig geslaagd (moet nogsteeds de camera onder de knie krijgen)... Kortom Leuk evenement voor een zacht prijsje...
Jammergenoeg het bier niet geproefd aangezien ik nog moest rijden ...
Foto's zijn ook aardig geslaagd (moet nogsteeds de camera onder de knie krijgen)... Kortom Leuk evenement voor een zacht prijsje...
Jammergenoeg het bier niet geproefd aangezien ik nog moest rijden ...
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Dennis,
kan je wachten tot vanavond?
kan je wachten tot vanavond?
-
- Scramble Addict
- Posts: 2080
- Joined: 14 Jun 2007, 20:50
- Subscriber Scramble: wamovements
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
geen probleem. Sjezus wat ging die over z'n nek zeg.SpotterNL wrote:Dennis,
kan je wachten tot vanavond?
-
- Scramble Rookie
- Posts: 92
- Joined: 10 Feb 2007, 17:43
- Location: Leuven, Belgium
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
In onze - toch wel kleine - wereld van luchtvaartfotografen zijn er degene die anderen ook wat gunnen en werken volgens het principe "the willingnes to share not only experience, but also opportunity"Antoine wrote:Natuurlijk is het leuk, als je er zoveel geld voor over hebt. Dat moet eenieder zelf weten.
Alleen als ik Frank's bericht lees, lijkt 't wel of hij over Gandhi praat en vandaar mijn kritische voetnoot dat het gewoon draait om 't geld.
Als 'Antoine' dan ook nog toevallig Antoine Roels is valt deze verzuchting geheel te begrijpen ( het hele verhaal op aanvraag ) en wordt ze ook vertikaal geklasseerd. Einde verhaal.
Ik weet dat wij met onze ploeg 4 maanden keihard gewerkt hebben om 80 fotografen uit 21 landen erg blij te maken, alle risico genomen hebben, en een event hebben neergezet ( mede dankzij heel veel enthousiatse medewerkers en - jawel - 150!! vliegtuigen ) dat niet eens break-even is.
Anyway,
voor al de rest, thanks voor de vele support and see you all in 2011
greetz, Eric
-
- Scramble Senior
- Posts: 361
- Joined: 16 Jun 2007, 21:06
- Location: Leek, The Netherlands
- Contact:
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
A2A is iets waar velen van dromen en velen niet zomaar kunnen doen, het is maar net wat je ervoor over hebt om je droom achterna te gaan.
Het is net als bij camera's de een wil een top of the line body van welk merk dan ook en de ander volstaat met een compactcamera.
En ik denk dat voor velen een droom is uitgekomen mede door de organisatie van het hele team mbt dit evenement en het levert erg mooie plaatjes op
Ik heb zo'n vermoeden dat rond september er wel weer het een en ander op stapel staat voor een a2a sessie.
En ik denk dat het evenement ook voor diegenen een leuk evenement was (alhoewel ik er zelf helaas niet bij kon zijn) even praten met mede luchtvaartfanaten en met aircrew uiteraard.
Zo'n evenement mag wat mij betreft ook wel eens in Nederland zelf georganiseerd worden.
Klein vraagje aan Eric, is een evenement als dit nou uniek in de wereld?
Het is net als bij camera's de een wil een top of the line body van welk merk dan ook en de ander volstaat met een compactcamera.
En ik denk dat voor velen een droom is uitgekomen mede door de organisatie van het hele team mbt dit evenement en het levert erg mooie plaatjes op
Ik heb zo'n vermoeden dat rond september er wel weer het een en ander op stapel staat voor een a2a sessie.
En ik denk dat het evenement ook voor diegenen een leuk evenement was (alhoewel ik er zelf helaas niet bij kon zijn) even praten met mede luchtvaartfanaten en met aircrew uiteraard.
Zo'n evenement mag wat mij betreft ook wel eens in Nederland zelf georganiseerd worden.
Klein vraagje aan Eric, is een evenement als dit nou uniek in de wereld?
-
- Scramble Rookie
- Posts: 92
- Joined: 10 Feb 2007, 17:43
- Location: Leuven, Belgium
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Dag Mike,
wel blijkbaar is dit event inderdaad uniek in de wereld. Er bestaat al een tijdje een vergelijkbaar initiatief in Zuid Afrika, georganiseerd door de bekende fotograaf Frans Dely. Hij heeft een project dat heet ' Avpix School ' ( zijn firma heet Avpix ) waarbij max. 12 fotografen een klein dagje a2a kunnen meemaken. Stukje instructie plus een halfuurtje vlucht in het Harvard formation team...dan fotografeer je natuurlijk enkel wat je ziet ( bij ons had je die mogelijkheid als formation photoflight ) Kost ook een aardige cent, in vergelijking waren wij weer vééls te goed voor deze wereld.
ik streef met het team naar een break-even voor dit project ( niet gelukt dit jaar.. ) omdat het toch ook gewoon heel erg leuk is om allemaal te doen. De helft van de fotografen en piloten heeft zich inmiddels alweer uitgenodigd voor 2011
na deze eerste editie hebben we reeds uitnodigingen mogen ontvangen om de Photoflying Days & Air-to-Air Academy te organiseren op 4 andere velden + een vraag verzoek uit Turkije, Bulgarije, Roemenie. Dat is heel erg bemoedigend ( al is Zwitserland als eerste op mijn verlanglijstje ), maar er komt zoveel werk bij kijken dat 2011 wel weer gewoon dichtbij huis zal zijn. We moeten een goede samenwerking nastreven met alle autoriteiten ( military, lokale club, CAA, luchthavenpolitie etc ), daar kruipt veel voorbereiding in...je kan niet zomaar een vliegtuig met 10 fotografen in de lucht sturen.2010 was heel erg succesvol, alles in orde en iedereen blij ( nuja, hierboven staat iemand die ongelukkig is.. ), in 2011 ga je ook nog samenwerkingen zien op een veel hoger niveau! rarara...
En dus inderdaad, dit project is uniek in de wereld.
greetz, Eric
wel blijkbaar is dit event inderdaad uniek in de wereld. Er bestaat al een tijdje een vergelijkbaar initiatief in Zuid Afrika, georganiseerd door de bekende fotograaf Frans Dely. Hij heeft een project dat heet ' Avpix School ' ( zijn firma heet Avpix ) waarbij max. 12 fotografen een klein dagje a2a kunnen meemaken. Stukje instructie plus een halfuurtje vlucht in het Harvard formation team...dan fotografeer je natuurlijk enkel wat je ziet ( bij ons had je die mogelijkheid als formation photoflight ) Kost ook een aardige cent, in vergelijking waren wij weer vééls te goed voor deze wereld.
ik streef met het team naar een break-even voor dit project ( niet gelukt dit jaar.. ) omdat het toch ook gewoon heel erg leuk is om allemaal te doen. De helft van de fotografen en piloten heeft zich inmiddels alweer uitgenodigd voor 2011
na deze eerste editie hebben we reeds uitnodigingen mogen ontvangen om de Photoflying Days & Air-to-Air Academy te organiseren op 4 andere velden + een vraag verzoek uit Turkije, Bulgarije, Roemenie. Dat is heel erg bemoedigend ( al is Zwitserland als eerste op mijn verlanglijstje ), maar er komt zoveel werk bij kijken dat 2011 wel weer gewoon dichtbij huis zal zijn. We moeten een goede samenwerking nastreven met alle autoriteiten ( military, lokale club, CAA, luchthavenpolitie etc ), daar kruipt veel voorbereiding in...je kan niet zomaar een vliegtuig met 10 fotografen in de lucht sturen.2010 was heel erg succesvol, alles in orde en iedereen blij ( nuja, hierboven staat iemand die ongelukkig is.. ), in 2011 ga je ook nog samenwerkingen zien op een veel hoger niveau! rarara...
En dus inderdaad, dit project is uniek in de wereld.
greetz, Eric
-
- Scramble Newbie
- Posts: 40
- Joined: 11 Nov 2008, 12:05
- Type of spotter: In the air
- Location: gouda
- Contact:
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Hallo,
Misschien interessant om hier ook een reactie van mijn kant te plaatsen.
Ik ben al een aantal keer met Erik mee in de lucht geweest om plaatjes te schieten. Eigenlijk iedere vlucht naar volle tevredenheid, en binnen mijn eigen van tevoren vastgesteld budget (dit moet je er echter idd wel voor over hebben)
Maar ik moet zeggen dat bij mij het gevoel wat Antoine omschrijft ook wel is boven kwam drijven, hoewel ik altijd een fair aanbod kreeg van Erik, er werd zeker rekening gehouden met mijn eigen budget ( dus niet per opbod).
Toch besloot ik zelf ook te gaan proberen fotovluchten te regelen. Ik had een aantal mogelijk heden een daarvan was tijdens de New York airshow die volgend weekend gehouden word, daar viel uiteindelijk mijn keuze op.
Nu na ongeveer 5 maanden voorbereiding heb ik eindelijk wat van de grond gekregen, hier heb ik me echt zwaar in vergist hoeveel tijd en geld en kennis het kost om dergelijke fotovluchten te organiseren.
Een klein voorbeeld $500 voor het regelen van een approval van de FAA om over de Hudson te vliegen, $750 voor de ferryvlucht van het photoship, om het naar het vliegveld te halen waar ik het wil hebben.
Dat is al $1250 en dan heb ik nog geen enkele foto gemaakt, ga ik een uurtje vliegen ( wat vrij kort is) betaal ik daar $ 1500 per uur voor.... dit is slechts een 'goedkoop' voorbeeld, een Skyvan kost nog veel meer.
Daarnaast zit er nog een behoorlijk risico aan voor mij, want stel dat de vlucht compleet gecanceled word bijvoorbeeld door WX dan moet ik een aanzienlijk bedrag betalen omdat het vliegtuig die dag niet meer beschikbaar is voor het bedrijf.
En ik kan het niet maken tegenover mijn lokale gastfotografen om te zeggen dat ze dan hun geld niet terug krijgen, als de vlucht gecanceled word.
Maar nu het goede nieuws, volgende week heb ik dus een fotovlucht met een het Canadese CF-18 demoteam, de demo CF-18 zal ongeveer een uur naast ons vliegen, zoals ik al zij ben ik bezig met een aproval om met de formatie over de Hudson te vliegen, zodat we de NY skyline als achtergrond hebben! daarnaast zijn er nog een aantal mooie deelnemers die ik misschien nog kan fotograferen.
Maar on topic nu weer.
Mijn conclusie is dus: dat ik me enorm vergist heb in het 'even' regelen van een fotovlucht, en dat de bedragen die Erik vraagt voor zijn gastfotografen meer dan redelijk zijn.
Groet,
Laurens
Misschien interessant om hier ook een reactie van mijn kant te plaatsen.
Ik ben al een aantal keer met Erik mee in de lucht geweest om plaatjes te schieten. Eigenlijk iedere vlucht naar volle tevredenheid, en binnen mijn eigen van tevoren vastgesteld budget (dit moet je er echter idd wel voor over hebben)
Maar ik moet zeggen dat bij mij het gevoel wat Antoine omschrijft ook wel is boven kwam drijven, hoewel ik altijd een fair aanbod kreeg van Erik, er werd zeker rekening gehouden met mijn eigen budget ( dus niet per opbod).
Toch besloot ik zelf ook te gaan proberen fotovluchten te regelen. Ik had een aantal mogelijk heden een daarvan was tijdens de New York airshow die volgend weekend gehouden word, daar viel uiteindelijk mijn keuze op.
Nu na ongeveer 5 maanden voorbereiding heb ik eindelijk wat van de grond gekregen, hier heb ik me echt zwaar in vergist hoeveel tijd en geld en kennis het kost om dergelijke fotovluchten te organiseren.
Een klein voorbeeld $500 voor het regelen van een approval van de FAA om over de Hudson te vliegen, $750 voor de ferryvlucht van het photoship, om het naar het vliegveld te halen waar ik het wil hebben.
Dat is al $1250 en dan heb ik nog geen enkele foto gemaakt, ga ik een uurtje vliegen ( wat vrij kort is) betaal ik daar $ 1500 per uur voor.... dit is slechts een 'goedkoop' voorbeeld, een Skyvan kost nog veel meer.
Daarnaast zit er nog een behoorlijk risico aan voor mij, want stel dat de vlucht compleet gecanceled word bijvoorbeeld door WX dan moet ik een aanzienlijk bedrag betalen omdat het vliegtuig die dag niet meer beschikbaar is voor het bedrijf.
En ik kan het niet maken tegenover mijn lokale gastfotografen om te zeggen dat ze dan hun geld niet terug krijgen, als de vlucht gecanceled word.
Maar nu het goede nieuws, volgende week heb ik dus een fotovlucht met een het Canadese CF-18 demoteam, de demo CF-18 zal ongeveer een uur naast ons vliegen, zoals ik al zij ben ik bezig met een aproval om met de formatie over de Hudson te vliegen, zodat we de NY skyline als achtergrond hebben! daarnaast zijn er nog een aantal mooie deelnemers die ik misschien nog kan fotograferen.
Maar on topic nu weer.
Mijn conclusie is dus: dat ik me enorm vergist heb in het 'even' regelen van een fotovlucht, en dat de bedragen die Erik vraagt voor zijn gastfotografen meer dan redelijk zijn.
Groet,
Laurens
-
- Scramble Rookie
- Posts: 92
- Joined: 10 Feb 2007, 17:43
- Location: Leuven, Belgium
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
dank je wel voor deze reactie Laurens,
maar nu ben je wél verplicht met al jou ervaring inmiddels om ons binnenkort te verblijden met énorm mooie CF-18 foto's!
dus ik duim voor prachtig weer én prachtig resultaat....anders mag je niet meer mee met ons
greetz, Eric
maar nu ben je wél verplicht met al jou ervaring inmiddels om ons binnenkort te verblijden met énorm mooie CF-18 foto's!
dus ik duim voor prachtig weer én prachtig resultaat....anders mag je niet meer mee met ons
greetz, Eric
-
- Scramble Senior
- Posts: 267
- Joined: 23 Oct 2009, 08:38
- Type of spotter: Female Crew
- Location: Upper Dark Room
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Come On People, Be Realistic.
Eric en z'n Crew organiseren een TOP EVENEMENT, waarbij de in- and outs 'm.i.' vooraf goed zijn gecommuniceerd.
M.a.w. alle A2A deelnemers wisten vooraf de financiële consequentie(s) en spelregels.
Had je vragen, dan kon je bij Eric terecht.
Ook degene die niet aan de A2A deelnamen (zie post Stratofreighter ) hadden topdagen.
Laten we eerlijk zijn, fotograferend over het veld lopen met 'n geel of oranje fluorvestje is in NL ondenkbaar.
In NL wordt je 'onmiddellijk' door een of ander 'blauwe' pofbroek, 'weer' achter het dranghek of dijk geknuppeld.
Ook het doorvliegen tot zonsondergang en het niet heffen van landings- en parkeergelden, zie ik in NL nog niet 1,2,3 gebeuren.
Note: in NL denken de vliegvelden- en luchthavens 'eerst' hun eigen kas(sen) (lees: inkomsten) moeten spekken enz. enz.
Oja, dan hebben we D E Z E individuele rompslomp ook nog.
Eric heeft 'al' aangegeven dat er niet eens break-even ....
Spijtig genoeg ben ik nog niemand tegengekomen met de 'zinvolle' vraag "wie er gaat bijpassen."
Kortom, achteraf komen klagen en zagen (lees: afzeiken) is m.i. kort door de bocht, goedkoop en NOT DONE!
Last but not least, iedereen (Organisatie/Instelling/Individu) die dit TOP EVENEMENT mogelijk heeft gemaakt, verdient en Antoine Get a Live.
BTW does your mom know, you're hanging aroud here?
See You @ Diest
Note: de Skyvan is 'n rock oil (JET-A) stoker!
Eric en z'n Crew organiseren een TOP EVENEMENT, waarbij de in- and outs 'm.i.' vooraf goed zijn gecommuniceerd.
M.a.w. alle A2A deelnemers wisten vooraf de financiële consequentie(s) en spelregels.
Had je vragen, dan kon je bij Eric terecht.
Ook degene die niet aan de A2A deelnamen (zie post Stratofreighter ) hadden topdagen.
Laten we eerlijk zijn, fotograferend over het veld lopen met 'n geel of oranje fluorvestje is in NL ondenkbaar.
In NL wordt je 'onmiddellijk' door een of ander 'blauwe' pofbroek, 'weer' achter het dranghek of dijk geknuppeld.
Ook het doorvliegen tot zonsondergang en het niet heffen van landings- en parkeergelden, zie ik in NL nog niet 1,2,3 gebeuren.
Note: in NL denken de vliegvelden- en luchthavens 'eerst' hun eigen kas(sen) (lees: inkomsten) moeten spekken enz. enz.
Oja, dan hebben we D E Z E individuele rompslomp ook nog.
Eric heeft 'al' aangegeven dat er niet eens break-even ....
Spijtig genoeg ben ik nog niemand tegengekomen met de 'zinvolle' vraag "wie er gaat bijpassen."
Kortom, achteraf komen klagen en zagen (lees: afzeiken) is m.i. kort door de bocht, goedkoop en NOT DONE!
Last but not least, iedereen (Organisatie/Instelling/Individu) die dit TOP EVENEMENT mogelijk heeft gemaakt, verdient en Antoine Get a Live.
BTW does your mom know, you're hanging aroud here?
See You @ Diest
Note: de Skyvan is 'n rock oil (JET-A) stoker!
-
- Scramble Rookie
- Posts: 92
- Joined: 10 Feb 2007, 17:43
- Location: Leuven, Belgium
Re: Chipmeet 2010 Zoersel (B)
Commercieel of niet, zo te horen heeft Eric C. een stel happy customers.
En break even of niet, beroepsmatig of niet, ik denk dat vandaag of morgen ook de Belgische fiscus bij hem in de boeken wil kijken. (gelijk alle freelancers en bijverdienende vrijwilligers.) Dat zijn serieuze sores, naast het organiseren alleen al.
kortom voor die gasten.
Ik ben blij dat ik niet ben geweest..... zo te horen had ik daarna uuuuren achter de PC gezeten om keiveel A2A-foto's te bewerken. getver.
Alleen; Ik snap nog niet wat hiervoor werd geschreven over cancellen van 'solo'vluchten. Als in private flight? en dan niet komen? dat is pas duur.
En break even of niet, beroepsmatig of niet, ik denk dat vandaag of morgen ook de Belgische fiscus bij hem in de boeken wil kijken. (gelijk alle freelancers en bijverdienende vrijwilligers.) Dat zijn serieuze sores, naast het organiseren alleen al.
kortom voor die gasten.
Ik ben blij dat ik niet ben geweest..... zo te horen had ik daarna uuuuren achter de PC gezeten om keiveel A2A-foto's te bewerken. getver.
Alleen; Ik snap nog niet wat hiervoor werd geschreven over cancellen van 'solo'vluchten. Als in private flight? en dan niet komen? dat is pas duur.
Last edited by Glidepath on 02 Jun 2010, 13:59, edited 1 time in total.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair