United and Continental propose merger, may 3, 2010

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
User avatar
United 777
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 435
Joined: 15 Oct 2004, 20:59
Subscriber Scramble: United 777
Location: Sneek

United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by United 777 »

Weer een trieste dag voor de wereldluchtvaart. De gezamenlijke vloot krijgt het kleurenschema en logo van Continental Airlines en de naam van United Airlines. Dit gaat toch nergens over? Het verlies van Northwest Airlines was al pijnlijk, nu moeten we deze ongein ook nog verwerken. De wereld verandert en de luchtvaart verandert mee, het is helaas niet anders.
User avatar
Marcel_MPH
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 279
Joined: 01 Jul 2003, 15:42
Location: Nieuw-Vennep
Contact:

Re: United and Continental merge

Post by Marcel_MPH »

Wel een leuke combo van twee liveries...

Zie hier...
Final: World's Biggest Airline Created By United And Continental
Image
User avatar
Marcel_MPH
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 279
Joined: 01 Jul 2003, 15:42
Location: Nieuw-Vennep
Contact:

Re: United and Continental merge

Post by Marcel_MPH »

United 777 wrote:Weer een trieste dag voor de wereldluchtvaart. De gezamenlijke vloot krijgt het kleurenschema en logo van Continental Airlines en de naam van United Airlines. Dit gaat toch nergens over? Het verlies van Northwest Airlines was al pijnlijk, nu moeten we deze ongein ook nog verwerken. De wereld verandert en de luchtvaart verandert mee, het is helaas niet anders.
United, ik begrijp je reactie maar uit zakelijk oogpunt is dit een onvermijdelijke ontwikkeling. Ik denk ook niet dat je er raar van op moet kijken als binnenkort American de gesprekken met US gaat starten. Feit is wel dat steeds minder kleine maatschappijen de kans krijgen zich op de Amerikaanse markt te ontwikkelen hetgeen de keus voor de passagier steeds meer gaat beperken.
Image
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: United and Continental merge

Post by ehusmann »

Marcel_MPH wrote:hetgeen de keus voor de passagier steeds meer gaat beperken.
En dat is nu nodig, omdat er een enorme overcapaciteit was. Maar uiteindelijk zal de slinger weer de andere kant op zwaaien, waarbij de vraag het aanbod overstijgt, de prijzen stijgen en er kansen komen voor nieuwe spelers. De traditionele golfbeweging. Helaas zullen we het nu even met wat minder variatie moeten doen, maar dat is niet oneindig.
Overigens is hetzelfde in Europa aan de gang, alleen hebben we hier het geluk dat de overgenomen maatschappijen (KLM, Swiss, Brussels, Iberia) ten minste nog door blijven vliegen in hun eigen kleuren.

Erwin
User avatar
frank kramer
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4659
Joined: 28 Jun 2003, 21:58
Subscriber Scramble: frank kramer
Location: het kan in Almere

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by frank kramer »

Suggestie: noem ze Unitenental :P
Frank Kramer

Always going forward... still can't find reverse!
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by United »

frank kramer wrote:Suggestie: noem ze Unitenental :P
:grumble: :2gunfire: :nono:
User avatar
Marcel_MPH
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 279
Joined: 01 Jul 2003, 15:42
Location: Nieuw-Vennep
Contact:

Re: United and Continental merge

Post by Marcel_MPH »

ehusmann wrote:
Marcel_MPH wrote:hetgeen de keus voor de passagier steeds meer gaat beperken.
En dat is nu nodig, omdat er een enorme overcapaciteit was. Maar uiteindelijk zal de slinger weer de andere kant op zwaaien, waarbij de vraag het aanbod overstijgt, de prijzen stijgen en er kansen komen voor nieuwe spelers. De traditionele golfbeweging. Helaas zullen we het nu even met wat minder variatie moeten doen, maar dat is niet oneindig.
Overigens is hetzelfde in Europa aan de gang, alleen hebben we hier het geluk dat de overgenomen maatschappijen (KLM, Swiss, Brussels, Iberia) ten minste nog door blijven vliegen in hun eigen kleuren.

Erwin
Erwin, deels ben ik het met je eens. Door de overcapaciteit waarmee veel maatschappijen te maken hebben wordt er vooral gekeken naar mogelijkheden om de kosten verder te drukken. Samenwerking of overnames worden hierbij steeds belangrijker. Mooie voorbeelden in de afgelopen jaren zijn AF-KLM, Delta-NW, BA-IB en nu CO-UA. Wat ik niet denk is dat er uiteindelijk veel nieuwe spelers een kans vinden om zich op een aantrekkende luchtvaartmarkt te storten. Met steeds meer maatschappijen met het formaat AF-KLM of CO-UA op de markt wordt het voor kleine, startende, maatschappijen moeilijk zich te profileren en stabiliseren. In verleden is al gebleken dat ter bescherming van markt aandeel veelal nieuwe maatschappijen uit de markt worden geconcurreerd door de z.o.g. "legacy carriers". Of te wel, de trend zoals we die nu waarnemen zal in mijn optiek tekenend zijn voor de toekomst.
Image
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by ehusmann »

Het zal zeker niet meer zo zijn dat er vele ´grotere´ maatschappijen zullen komen, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant, als er nog maar een paar overblijven zal de concurrentie op veel routes minder worden. Zeker als je naar Amerika kijkt. Vroeger waren er veel maatschappijen die door het hele land operereerden, waardoor er veel (te veel?) concurrentie was op veel routes. Als er straks nog maar drie overblijven dan is dat grotendeels weg. Dat zal zorgen voor hogere ticketprijzen (wat nodig is overigens), maar op den duur ook voor kleinere spelers die op zeer beperkte markten zullen gaan opereren. Maar of die het dan weer lang overleven is maar de vraag.

Erwin
User avatar
tva2
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 602
Joined: 20 Aug 2006, 23:40
Location: Amsterdam

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by tva2 »

New livery

Image & Info credit copyright © 2010 United Airlines

http://www.unitedcontinentalmerger.com/


Image
Groeten
Tim Voerman
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3418
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by Gietje »

Hmm, "United" staat niet echt bij de c/s van CO.
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
worldliner
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 275
Joined: 19 May 2005, 17:33
Type of spotter: F4
Location: Hoofddorp
Contact:

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by worldliner »

frank kramer wrote:Suggestie: noem ze Unitenental :P
Ik vind Contunited beter klinken. 8)

Het blijft jammer voor ons spotters dat er weer een maatschapij verdwijnt. Al durf ik niet te zeggen of het nu United is die verdwijnt of Continental.
Flown in: Airbus A318, A319, A320, A321; Boeing 737-300, 737-400, 737-500, 737-700, 737-800, 757-200, 757-300, 767-200ER, 767-300, 767-300ER, 767-400ER; McDonnell Douglas DC-10, MD-82; Fokker 70; Canadair CRJ-100ER; Embraer E-190, E-195; DHC-8; ATR-42

Will soon fly: Airbus A340-600

FlyBaboo... woohooh!!!

Image
User avatar
Marcel_MPH
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 279
Joined: 01 Jul 2003, 15:42
Location: Nieuw-Vennep
Contact:

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by Marcel_MPH »

Gietje wrote:Het blijft jammer voor ons spotters dat er weer een maatschapij verdwijnt. Al durf ik niet te zeggen of het nu United is die verdwijnt of Continental.
Eerste berichtgeving doet denken dat geen van beide maatschappijen verdwijnt. De gecombineerde maatschappij zal verder gaan onder de naam United Continental Holdings met als basis Chicago en een kleurenschema wat een combinatie is van beide maatschappijen.
Image
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5415
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by Hurricane »

Marcel_MPH wrote: Eerste berichtgeving doet denken dat geen van beide maatschappijen verdwijnt. De gecombineerde maatschappij zal verder gaan onder de naam United Continental Holdings met als basis Chicago en een kleurenschema wat een combinatie is van beide maatschappijen.
Het is een CO kleurenschema met United titels (gelukkig gaat gat jaren 50 kleurtje van UA er uit, wel jammer van alle kisten die al nieuwe kleuren hebben gekregen, kunnen binnenkort weer voor een nieuw jasje komen)

Adios, H.
Groeten,
Ron
User avatar
Hopla
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 443
Joined: 04 Dec 2004, 18:36

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by Hopla »

Dit is een trend die niet tegen te houden is, maar wel al bewezen heeft een niet gewenst scenario te zijn. Kijk naar de banken. Als deze in de problemen komen moet de overheid met heel veel geld over de brug komen. Stel dat United in de problemen zou komen, valt dan een groot deel van het luchtverkeer weg? Nee ook dan zullen er enorme bedragen opgehoest worden. Voor risiko spreiding is het beter om meerdere kleine maatschappijen te hebben.
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: United and Continental propose merger, may 3, 2010

Post by ehusmann »

Die analogie is echt ver gezocht. De noodzaak om banken overeind te houden had niets te maken met de grootte van de banken of het gebrek aan concurrentie, maar om het feit dat het zogenaamde systeembanken waren. Vergis je niet, sinds het begin van de crisis zijn er al ruim 100 banken in de VS wel gewoon over de kop gegaan. Bij de systeembanken zou echter het hele betalingsverkeer als dominostenen kunnen omvallen en dat zou de hele economie kunnen ontwrichten.
Bij luchtvaartmaatschappijen is daar geen sprake van. Dit blijkt ook wel uit het feit dat er in het verleden genoeg dominante spelers in veel (kleinere) landen al gewoon zijn verdwenen. Dit is vervelend voor de mensen die er werken, vervelend voor passagiers die stranden en zal tot hogere ticketprijzen leiden, maar meer ook niet. Het kan zijn dat een overheid zal besluiten om steun te geven om banen te behouden (a la GM), maar zelfs dat is geen gegeven.

Erwin
Post Reply

Return to “'t Praethuys”