Hoewel de VNV het niet helemaal handig vindt gaan ze zonder problemen akkoord, met een paar voorwaarden waarvan de belangrijkste is dat er MP vliegers uitgaan om die reden.B767-300ER wrote:Teleurgesteld?76-er wrote:Dammit!
Aan je reactie te merken betreft het iig een dry lease.
Martinair praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MP vliegers eruit?
Die mag je me uitleggen
Die mag je me uitleggen
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik hoop dat je het woordje 'geen' vergeten bent...?Remco wrote:Hoewel de VNV het niet helemaal handig vindt gaan ze zonder problemen akkoord, met een paar voorwaarden waarvan de belangrijkste is dat er MP vliegers uitgaan om die reden.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Dat zou eea voormij iig goed verduidelijken.
76-er?
76-er?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
...................
Last edited by 76-er on 15 Sep 2010, 22:44, edited 1 time in total.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Zucht. Any news omtrent de MPS?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
[quote="76-er"] Hoewel MP-Cargo zojuist de beste week uit haar geschiedenis heeft beleefd (bron: MartinairMail van deze week) [quote]
Dat klopt denk ik wel.
De policy van AF/KL/MP en ook LH en vele andere carriers om drastisch in de capaciteit te snijden, en niet meer onder kostprijs vracht te vervoeren na het dramatische jaar 2009 slaat nu volkomen om.
Tel 2 dingen op ; meer dan een halve week niet vliegen vanwege vulkaanas en de WAANZINNIGE groei in / vraag naar vervoer in het Verre Oosten ( vooral Japan en China ) is er zo weinig capaciteit dat carriers kunnen vragen wat ze willen.
Vervelende is wel dat inmiddels na de vluchten/vliegtuigen ook de afhandeling in personeel en middelen naar beneden is bijgesteld ( bij KL tenminste ).
De geannulleerde vluchten gaan nu weer wel ( zelfs extra vluchten ) dat het niet meer bij te benen is . ( Weet niet of dat bij Martinair en Menzies nu ook zo is )
.. rare tijden .. beleiduitvoerders blijven maar achter de feiten aan lopen.
Ciao,
Sil
( Had ik niet ergens hier gelezen dat de MPS ergens in augustus terug komt )
Dat klopt denk ik wel.
De policy van AF/KL/MP en ook LH en vele andere carriers om drastisch in de capaciteit te snijden, en niet meer onder kostprijs vracht te vervoeren na het dramatische jaar 2009 slaat nu volkomen om.
Tel 2 dingen op ; meer dan een halve week niet vliegen vanwege vulkaanas en de WAANZINNIGE groei in / vraag naar vervoer in het Verre Oosten ( vooral Japan en China ) is er zo weinig capaciteit dat carriers kunnen vragen wat ze willen.
Vervelende is wel dat inmiddels na de vluchten/vliegtuigen ook de afhandeling in personeel en middelen naar beneden is bijgesteld ( bij KL tenminste ).
De geannulleerde vluchten gaan nu weer wel ( zelfs extra vluchten ) dat het niet meer bij te benen is . ( Weet niet of dat bij Martinair en Menzies nu ook zo is )
.. rare tijden .. beleiduitvoerders blijven maar achter de feiten aan lopen.
Ciao,
Sil
( Had ik niet ergens hier gelezen dat de MPS ergens in augustus terug komt )
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Silvester,
KLM heeft al een tijd geen full-cargomeer, dat is al in het geheel naar MP gegaan
Dus hoe bedoel je je opmerking jegens afhandeling bij KL vracht?
KLM heeft al een tijd geen full-cargomeer, dat is al in het geheel naar MP gegaan
Dus hoe bedoel je je opmerking jegens afhandeling bij KL vracht?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Mijn verhaal van hierboven heeft meer betrekking tot vracht opbrengsten in het algemeen.B767-300ER wrote: dat is al in het geheel naar MP gegaan
Dat er volgens 'MartinairMail' sprake is van de 'beste week ooit' , klopt dan wel .
Als je het hebt over de vrachtvluchten van de KLM en of die in zijn geheel zijn over gegaan naar Martinair, dan is dat laatste voor eigen interpretatie vatbaar.
De 4 747-400ERF's vliegen onder MP AOC, met MP loadmasters, maar wel met 50% KLM crew en 50% MP.
Sommige vliegen op 'oude' MP routes, sommige op KL routes, of gecombineerd.
Het is anno 2010 niet meer van deze tijd om strikt te spreken over Martinair / KLM / Transavia / Air France .
Het zijn 'Brands' net als bij Unilever .
Bij Ola kun je denken aan ijsjes, bij Dreft aan wasmiddel, en bij Unox aan soep & worst, het is hetzelfde bedrijf.
In geval van KL/MP vracht , als sommige vluchten ( oude KL routes ) voor ongeveer 90% verkocht worden als KL vracht, aangenomen, geplanned & klaargezet bij KL vracht, maar gevlogen op een 747-400ERF of 747-400BCF of MD-11F van Martinair, waar praten we dan over ?
Pluspunt .. of je nou werknemer bent bij AF, KL , MP of HV , het gaat gelukkig financieel & operationeel stukken beter als 2009 , en als je je werk goed doet iets meer gegarandeerd van je baan .
Ciao,
Sil
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ik snap je verhaal helemaal, maar ben het in dit geval niet met je eens
Bedankt evengoed voor je uitleg!
O ja, dreft is niet van Unilever, maar ik snap je voorbeeld!
Fijne avond!
Bedankt evengoed voor je uitleg!
O ja, dreft is niet van Unilever, maar ik snap je voorbeeld!
Fijne avond!
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Expected on the 8th of May.
Back after storage again: MP0141 06:45 MZJ PHX PH-MPP. Left the 7th of April 2009 for storage.
Groeten Martijn
Back after storage again: MP0141 06:45 MZJ PHX PH-MPP. Left the 7th of April 2009 for storage.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Will this be for MP operations ore ACG ??SPL wrote:Expected on the 8th of May.
Back after storage again: MP0141 06:45 MZJ PHX PH-MPP. Left the 7th of April 2009 for storage.
MTIA, Hurricane
Groeten,
Ron
Ron
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
Ook deze is voor Air Cargo Germany
MPS is voor MP
MPS is voor MP
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16067
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
PH-MPP was seen today at Marana in full Martinair colors with titles, parked on the flightline. I guess painting will be done at AMS.
PH-MPS was still seen in the storage area minus one engine (but still in full colors).
(according to a friend on location..)
PH-MPS was still seen in the storage area minus one engine (but still in full colors).
(according to a friend on location..)
Re: Martinair praat/discussie/speculeer corner
MPS missing engine is on the MPP as far as I understand, MPP had a known problem with an engine during last flight.T7 wrote:PH-MPP was seen today at Marana in full Martinair colors with titles, parked on the flightline. I guess painting will be done at AMS.
PH-MPS was still seen in the storage area minus one engine (but still in full colors).
(according to a friend on location..)
Greetz,
Gonzo
Gonzo
When nothing goes right.......go left.
When nothing goes right.......go left.