MOOI GESPROKEN!Redskin wrote:je oogst wat je zaait en jij bent, met je negatieve gejammer, denk ik druk bezig het respect naar jou toe van anderen forumgebruikers hier te verspelen
Hoe beleven jullie de stilte?
Forum rules
- Henk Voortwijs
- Scramble Master
- Type of spotter: Radio monitoring
- Subscriber Scramble: Henk
Re: Hoe beleven jullie de stilte?
UBC760XLT;UBC780XLT;UBC3500XLT;UBC9000XLT;SANGEAN/ATS-909X
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: Female Crew
Het zal mij 'allemaal' een worst wezen.Redskin wrote:(je oogst wat je zaait en jij bent, met je negatieve gejammer, denk ik druk bezig het respect naar jou toe van anderen forumgebruikers hier te verspelen)
Immers, de waarheid schaadt.
Hoi.
Zouden gisterochtend voor een weekendje naar Londen gaan. Helaas dat ging dus niet door. Na eerder mis te hebben gegrepen op Leeuwarden (donderdagmiddag) nu nog meer last van de K*@%$^#&(* wolk. Hebben toen maar besloten op zaterdag een rondje zuiderlijk Nederland te doen met wat uitstapjes over de grens. Je moet er maar het beste van maken.
We hebben het volgende rondje gedaan:
- Eindhoven airport
- Via A67 (Mig21, Mi2 nabij Lierop) naar Baarlo en Kessel
- Maasbracht (Mig21)
- Maastricht Aachen airport
- Luik
- Aachen Merzbruck
- Geilenkirchen
- Dusseldorf
en tot slot Weeze
Dit rondje heeft toch nog wat leuke nummertjes opgeleverd
Belair B757 op Eindhoven,
Polet IL96, Avient MD11 en Dc10 op Luik
Turkse KC135 + 2 ANG KC135s op Geilenkirchen
Azerbeijan A320s op Dusseldorf
en veel klein grut op Aachen Merzbruck
Op Aachen Merzbruck werd gewoon gevlogen. Zowel zwevers als gemotoriseerd. Het leek erop dat nabij Venlo langs de A67 ook het een en ander werd voorbereid om te gaan zweefvliegen. Hebben daar echter in het voorbij rijden niets omhoog zien gaan dus kan niet bevestigen of daar wat gevlogen heeft.
Al met al een gezellige dag gemaakt en nog wat leuks gezien ook her en der.
Grtz
Arjen
Zouden gisterochtend voor een weekendje naar Londen gaan. Helaas dat ging dus niet door. Na eerder mis te hebben gegrepen op Leeuwarden (donderdagmiddag) nu nog meer last van de K*@%$^#&(* wolk. Hebben toen maar besloten op zaterdag een rondje zuiderlijk Nederland te doen met wat uitstapjes over de grens. Je moet er maar het beste van maken.
We hebben het volgende rondje gedaan:
- Eindhoven airport
- Via A67 (Mig21, Mi2 nabij Lierop) naar Baarlo en Kessel
- Maasbracht (Mig21)
- Maastricht Aachen airport
- Luik
- Aachen Merzbruck
- Geilenkirchen
- Dusseldorf
en tot slot Weeze
Dit rondje heeft toch nog wat leuke nummertjes opgeleverd
Belair B757 op Eindhoven,
Polet IL96, Avient MD11 en Dc10 op Luik
Turkse KC135 + 2 ANG KC135s op Geilenkirchen
Azerbeijan A320s op Dusseldorf
en veel klein grut op Aachen Merzbruck
Op Aachen Merzbruck werd gewoon gevlogen. Zowel zwevers als gemotoriseerd. Het leek erop dat nabij Venlo langs de A67 ook het een en ander werd voorbereid om te gaan zweefvliegen. Hebben daar echter in het voorbij rijden niets omhoog zien gaan dus kan niet bevestigen of daar wat gevlogen heeft.
Al met al een gezellige dag gemaakt en nog wat leuks gezien ook her en der.
Grtz
Arjen
-
- Scramble Senior
Ik heb gisteren alsnog de Biman 772 (div LHR net voor het luchtruim sloot) op de plaat gezet op een muisstil BRU. Eigenlijk had ook de Delta 764 erop gemoeten, zij het niet dat ze het restaurant in de terminal ook gewoon dichtgedaan hebben
Vandaag had ik eigenlijk in Frankfurt gezeten maar dat ging dus ook niet door. En werken zit er ook niet in als je een airside job hebt en afhangt van vliegbewegingen...
Groetjes, Robin.
Vandaag had ik eigenlijk in Frankfurt gezeten maar dat ging dus ook niet door. En werken zit er ook niet in als je een airside job hebt en afhangt van vliegbewegingen...
Groetjes, Robin.
Hi all,
hierbij ook maar even mijn belevenissen, voor zover die iemand interesseren...
Zelf zou ik afgelopen donderdag naar Hong Kong hebben gevlogen, met de CX270. Door een sterfgeval in mijn Italiaanse schoonfamilie moest mijn vrouw echter plots naar Italië op dinsdag en ze zou vrijdag terugvliegen (Eindhoven-Ciampino v.v.). Twee collega's van me vertrokken dus afgelopen donderdag zonder mij en ik zou zaterdag nakomen.
En toen kwam de uitbarsting.....
In eerste instantie was de omvang van de 'ramp' nog niet geheel duidelijk. Toen Ryanair zijn vluchten allemaal annuleerde, hebben we nog snel een Germanwings vlucht geboekt naar Keulen voor mijn vrouw...helaas tevergeefs. Vervolgens geprobeerd haar op vrijdagavond in een nachttrein te krijgen vanuit Napels richting Düsseldorf, met overstaps in Florence en München maar bij aankomst op het station van Napels bleek dit ook niet meer mogelijk te zijn. Even terzijde: vrijdag was ook nog eens haar verjaardag...Wat uiteindelijk wel lukte: ze is op zaterdagochtend om 6.50 op een trein gestapt naar Milaan en daar overgestapt op een trein naar Zürich. Mijn broer, die in Stuttgart woont, heeft haar daar opgehaald (is maar 2u rijden) en ik ben gistermiddag naar Stuttgart gereden. Om een uurtje of 7 gisteravond waren we weer 'herenigd'. Vanochtend vanuit Stuttgart weer naar huis gereden, onder een strak blauwe, condensstreeploze hemel. Om 12.30u was de hele familie weer bij elkaar en konden opa en oma worden afgelost, die op de kids hadden gewacht
En nu moet ik nog proberen naar China te komen....net als nog een stuk of 10 andere collega's die allemaal op de CX270 van vandaag geboekt stonden.
Wat onderweg naar Stuttgart gisteren opviel: hordes zweefvliegtuigen, in de buurt van Bonn een koppel Stearmans, een Bo105 in de buurt van Bonn, een Bell206 in de buurt van Koblenz....(nummers iemand ?), dus blijkbaar wordt (een deel van het) VFR verkeer in Duitsland gewoon toegestaan.
Bas
hierbij ook maar even mijn belevenissen, voor zover die iemand interesseren...
Zelf zou ik afgelopen donderdag naar Hong Kong hebben gevlogen, met de CX270. Door een sterfgeval in mijn Italiaanse schoonfamilie moest mijn vrouw echter plots naar Italië op dinsdag en ze zou vrijdag terugvliegen (Eindhoven-Ciampino v.v.). Twee collega's van me vertrokken dus afgelopen donderdag zonder mij en ik zou zaterdag nakomen.
En toen kwam de uitbarsting.....
In eerste instantie was de omvang van de 'ramp' nog niet geheel duidelijk. Toen Ryanair zijn vluchten allemaal annuleerde, hebben we nog snel een Germanwings vlucht geboekt naar Keulen voor mijn vrouw...helaas tevergeefs. Vervolgens geprobeerd haar op vrijdagavond in een nachttrein te krijgen vanuit Napels richting Düsseldorf, met overstaps in Florence en München maar bij aankomst op het station van Napels bleek dit ook niet meer mogelijk te zijn. Even terzijde: vrijdag was ook nog eens haar verjaardag...Wat uiteindelijk wel lukte: ze is op zaterdagochtend om 6.50 op een trein gestapt naar Milaan en daar overgestapt op een trein naar Zürich. Mijn broer, die in Stuttgart woont, heeft haar daar opgehaald (is maar 2u rijden) en ik ben gistermiddag naar Stuttgart gereden. Om een uurtje of 7 gisteravond waren we weer 'herenigd'. Vanochtend vanuit Stuttgart weer naar huis gereden, onder een strak blauwe, condensstreeploze hemel. Om 12.30u was de hele familie weer bij elkaar en konden opa en oma worden afgelost, die op de kids hadden gewacht
En nu moet ik nog proberen naar China te komen....net als nog een stuk of 10 andere collega's die allemaal op de CX270 van vandaag geboekt stonden.
Wat onderweg naar Stuttgart gisteren opviel: hordes zweefvliegtuigen, in de buurt van Bonn een koppel Stearmans, een Bo105 in de buurt van Bonn, een Bell206 in de buurt van Koblenz....(nummers iemand ?), dus blijkbaar wordt (een deel van het) VFR verkeer in Duitsland gewoon toegestaan.
Bas
My pictures at https://www.flickr.com/photos/basvanoorschot/
- Rob van R
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Rob van R
Ik ben op Schiphol, op mijn werk. De afgelopen paar weken aan de westkust van Amerika gezeten, dus genoeg tijd om aan mijn registraties te werken.
Maar rustig is het hier op Schiphol, je hoort de vogels zelfs !!!!
Overigens heb ik vanmiddag wel het allerlaatste vliegtuig afgehandeld die binnen kwam uit Dusseldorf. Dit was de PH-BXI, die al KL7456 binnenkwam om 1315 uur
Groet Rob van Ringelesteijn
Maar rustig is het hier op Schiphol, je hoort de vogels zelfs !!!!
Overigens heb ik vanmiddag wel het allerlaatste vliegtuig afgehandeld die binnen kwam uit Dusseldorf. Dit was de PH-BXI, die al KL7456 binnenkwam om 1315 uur
Groet Rob van Ringelesteijn
Groet Greetings Rob van Ringelesteijn
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
Gevlogen met:B717/B727/B737/B747/B757/B767/B777/DC3/DC4/DC6/DC9/DC10/MD11/MD80/MD90/ L1011/A300/A310/A320/A330/A340/TU134/TU154/IL18/IL62/IL76/AN2/AN24/AN30/MIL2/MIL8/L188/EMB110/EMB120/EMB190/F27/F28/F50/F70/F100/CRJ200/ATR42/DHC6/BAC1-11/BAE146/CV580/CE172/CE206/CE208/SF340/R44C130[/b
- Custom addict
- Scramble Junior
- Type of spotter: F3
VFR vluchten zijn vanaf nu toegestaan. Echter moet na elke vlucht wel een raportje opgemaakt
worden en naar het KNMI sturen. Daarnaast is alles op eigen risico. Dit geld voor alle vluchten
van de grond tot fl245. IFR vluchten blijven wel gestaakt.
Dus de eerste vluchten kunnen gaan beginnen iemand al een update voor welke kist de eerste is?
worden en naar het KNMI sturen. Daarnaast is alles op eigen risico. Dit geld voor alle vluchten
van de grond tot fl245. IFR vluchten blijven wel gestaakt.
Dus de eerste vluchten kunnen gaan beginnen iemand al een update voor welke kist de eerste is?
Always a different day with aviation
- Thermal
- Scramble Addict
- Type of spotter: F5
Ik zag tot mijn verbazing zojuist (10 min geleden) dit:
Was ook te zien op de vliegtuigmonitor op google earth. Kist landde ook daadwerkelijk op EHAM.
Was deze kist ook te zien op SBS1? Zelf geen toegang toe namelijk.
Doet Transavia ook positionerings vluchten zoals KLM en Lufthansa?
-EDIT-
Mijn zweefclub vliegt dit weekend wel gewoon en er zijn geen enkele problemen gemeld.
Was ook te zien op de vliegtuigmonitor op google earth. Kist landde ook daadwerkelijk op EHAM.
Was deze kist ook te zien op SBS1? Zelf geen toegang toe namelijk.
-EDIT-
Tja definieer primair. Je moet inderdaad als zweefvlieger ook kunnen vliegen met geblokkeerde static vents en pitot tubes (een vlucht met afgeplakte instrumenten is bij ons op de club een vereiste voordat je je GPL examen mag halen) Maar van de andere kant; dat moet elke vlieger kunnen. Ik kreeg ook afgeplakte instrumenten bij m'n CPL examen. Maar geen enkele zweefvlieger zal de lucht in gaan als ie van te voren weet dat ie geen gebruik kan maken van z'n hoogtemeter of snelheidsmeter. Zonder een hoogtemeter kan de derde planeet vanaf de zon toch aardig hard zijn als je niet weet hoe hoog je zitmaar zweefvlieger maken (voor zover ik weet misschien dat een zweefpiloot hier uitsluitsel over kan geven) geen primair
gebruik van een hoogte meter.
Mijn zweefclub vliegt dit weekend wel gewoon en er zijn geen enkele problemen gemeld.
Last edited by Thermal on 18 Apr 2010, 17:32, edited 1 time in total.
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -
- B767-300ER
- Scramble Master
Ja, de volgende HV is ook alweer onderweg naar AMS, de PH-XRW als de HV095
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Hurricane
- Scramble Master
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
Blijkbaar wel dusThermal wrote:Ik zag tot mijn verbazing zojuist (10 min geleden) dit:
Groeten,
Ron
Ron
- Thermal
- Scramble Addict
- Type of spotter: F5
Ik zie hem nu ook ja op CasperJa, de volgende HV is ook alweer onderweg naar AMS, de PH-XRW als de HV095
I always say a boy can learn more at an airport than at any school.
- Homer J Simpson -
- Homer J Simpson -
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Zojuist eindhoven gepasseerd.Redskin wrote:De PH-XRA is onderweg naar EHRD
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: JetStar2
net terug van vliegveld Trier-Föhren, half uurtje rijden vanaf een gesloten Luxemburg. Zeer actief, de hele middag werd er door vanalles en nog wat flink gevlogen en er werd zelfs vanaf 9000 voet para gesprongen. Geen problemen daar dus!
Peter
Peter
In Duitsland gaan ze ( voorlopig ) weer " beginnen "
Info Der Spiegel
http://www.spiegel.de/reise/deutschland ... 77,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een snelle vertaling:
De autoriteiten hebben het luchtruim boven zeven luchthavens in Duitsland voorlopig vrijgegeven. In Frankfurt, Berlijn, Erfurt, Leipzig en Hannover kan weer begonnen worden. Hamburg is in tegenstelling tot de eerste berichten, nog steeds gesloten.
Gr. Ruud
Info Der Spiegel
http://www.spiegel.de/reise/deutschland ... 77,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een snelle vertaling:
De autoriteiten hebben het luchtruim boven zeven luchthavens in Duitsland voorlopig vrijgegeven. In Frankfurt, Berlijn, Erfurt, Leipzig en Hannover kan weer begonnen worden. Hamburg is in tegenstelling tot de eerste berichten, nog steeds gesloten.
Gr. Ruud