Last NW flights ever, arriving at Schiphol 31 Jan
Moderator: gatso76
Forum rules
Last NW flights ever, arriving at Schiphol 31 Jan
Today Amsterdam Schiphol has the honour of handling the last ever NW operated flights, as Northwest flights stopped operating under their own call-sign on 30 January 2010. This means NW departures of 30 Jan. that arrive in AMS on 31 Jan. are the final NW flights ever.
Last NW Arrivals - 31 January 2010
- 11:00 Minneapolis NW 0264 Northwest Airlines
- 11:20 Memphis NW 0256 Northwest Airlines
- 11:40 Detroit NW 0248 Northwest Airlines
NEW DL Departures - 31 January 2010:
- 14:00 Memphis DL 0257 Delta Air Lines
- 08:30 Detroit DL 0272 Delta Air Lines
Special Flight:
Yesterday's NW 249 to Detroit was delayed overnight (Sat/Sun) due to a technical problem (brakes), because of the changeover from NW to DL codes overnight, this original NW flight departed with a new DL flight number this morning - a delay of 19 hours.
- Sat 30 Jan 14:10 Detroit NW 0249 delayed - departed Sun 09:33 gate E08 Airbus A330-300 / N812NW
- Sun 31 Jan 09:33 Detroit DL 9901 Delta Air Lines Airbus A330-300 / N812NW
Last NW Arrivals - 31 January 2010
- 11:00 Minneapolis NW 0264 Northwest Airlines
- 11:20 Memphis NW 0256 Northwest Airlines
- 11:40 Detroit NW 0248 Northwest Airlines
NEW DL Departures - 31 January 2010:
- 14:00 Memphis DL 0257 Delta Air Lines
- 08:30 Detroit DL 0272 Delta Air Lines
Special Flight:
Yesterday's NW 249 to Detroit was delayed overnight (Sat/Sun) due to a technical problem (brakes), because of the changeover from NW to DL codes overnight, this original NW flight departed with a new DL flight number this morning - a delay of 19 hours.
- Sat 30 Jan 14:10 Detroit NW 0249 delayed - departed Sun 09:33 gate E08 Airbus A330-300 / N812NW
- Sun 31 Jan 09:33 Detroit DL 9901 Delta Air Lines Airbus A330-300 / N812NW
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
EHAM 31-01-2010
Too bad. Over time, NW definitely became more than 'just a customer' for ATC at Schiphol. We built a good relationship, hopefully to be continued as Delta. And the splendid colour scheme will certainly be missed!
Erik
P.S. Made this a separate topic.
Erik
P.S. Made this a separate topic.
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- Ricardo 767-200ER
- Scramble Addict
- Type of spotter: Civil and Military
- Subscriber Scramble: Ricardo 767-200ER
Re: Last NW flights ever, arriving at Schiphol 31 Jan
I agree with you, NWA will always have a special place in our hearts and i'm proud that i flown once with this great airliner.
Farewell Northwest Airlines.
Ricardo
Ricardo
-
- Scramble Senior
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
Took my first (b/w) picture of a Northwest Orient B707-351B (N351US) at AMS in december 1970. After april 1971 they disappeared from AMS and apparently they finally came back in 1988 because since then I saw them on a regular base.
End of a long lasting "relationship".
Groeten van Ab Gobets.
End of a long lasting "relationship".
Groeten van Ab Gobets.
Ricardo 767-200ER wrote:I agree with you, NWA will always have a special place in our hearts and i'm proud that i flown once with this great airliner.
Ricardo
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Hoi,
Ik doe het alleen in het Nederlands.
Ik heb met plezier gewerkt in de NWA vliegtuigen.
Vanaf 1 maart 1999 ben ik in dienst gekomen bij KCS ( KLM Catering Services ) en vanaf die datum deed ik met plezier de catering.
Het begon voor mij met de DC-10 welke wel zware boxen aan boord had ( immers de Amerikaanse ARBO is anders dan hier ) en heb toen ook nog de B742 , B744 en B757 gedaan en toen de A330 in de vloot kwam werd het voor ons alleen maar makkelijker.
ook bij de Militaire vluchten van NWA welke voor 95 procent werden uitgevoerd met de B742 was ik graag aan boord.( heb nog nooit zoveel wapens in mijn leven gezien,en hoe vaak ik geen foto heb gemaakt van de mariniers op mijn auto met op de achtergrond de Skyline van Amsterdam."uiteraard met de eigen fototoestellen/telefoons van deze mensen")
Ik kan dus ook zeggen met een gerust hart dat NWA een stukje uit mijn leven is die 10 jaar dat ik NWA mocht cateren.
En tot 1 mei van dit jaar doen wij dus nog de Delta Airlines en daarna is het voor KCS over.( DL gaat naar Gate Gourmet tot onze spijt.)
Grt,
Michel
Ik doe het alleen in het Nederlands.
Ik heb met plezier gewerkt in de NWA vliegtuigen.
Vanaf 1 maart 1999 ben ik in dienst gekomen bij KCS ( KLM Catering Services ) en vanaf die datum deed ik met plezier de catering.
Het begon voor mij met de DC-10 welke wel zware boxen aan boord had ( immers de Amerikaanse ARBO is anders dan hier ) en heb toen ook nog de B742 , B744 en B757 gedaan en toen de A330 in de vloot kwam werd het voor ons alleen maar makkelijker.
ook bij de Militaire vluchten van NWA welke voor 95 procent werden uitgevoerd met de B742 was ik graag aan boord.( heb nog nooit zoveel wapens in mijn leven gezien,en hoe vaak ik geen foto heb gemaakt van de mariniers op mijn auto met op de achtergrond de Skyline van Amsterdam."uiteraard met de eigen fototoestellen/telefoons van deze mensen")
Ik kan dus ook zeggen met een gerust hart dat NWA een stukje uit mijn leven is die 10 jaar dat ik NWA mocht cateren.
En tot 1 mei van dit jaar doen wij dus nog de Delta Airlines en daarna is het voor KCS over.( DL gaat naar Gate Gourmet tot onze spijt.)
Grt,
Michel
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
-
- Scramble Addict
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
Hallo,
Zijn er misschien ook plannen dat DL hun eigen toestellen inzet op de voormalige NW bestemmingen i.p.v. de voormalige NW toestellen? Zou wel leuk zijn voor het DL register.
Gr.
Miguel
Zijn er misschien ook plannen dat DL hun eigen toestellen inzet op de voormalige NW bestemmingen i.p.v. de voormalige NW toestellen? Zou wel leuk zijn voor het DL register.
Gr.
Miguel
- B767-300ER
- Scramble Master
dat gebeurd reeds.....
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Addict
Hallo,
Ik bedoelde eigenlijk te vragen of DL in de toekomst met eigen toestellen naar Schiphol gaat vliegen vanaf de oude NW bestemmingen. Dus op de vluchten waar nu de oude NW toestellen zitten.
Ik was misschien niet erg duidelijk.
gr.
Miguel
Ik bedoelde eigenlijk te vragen of DL in de toekomst met eigen toestellen naar Schiphol gaat vliegen vanaf de oude NW bestemmingen. Dus op de vluchten waar nu de oude NW toestellen zitten.
gr.
Miguel
Dat gebeurd dus al. Portland was bijv. een NW bestemming, waar nu een DL 767 op zit.Miguel van der Loos wrote:Hallo,
gr.
Miguel
-
- Scramble Addict
OK, nu is het duidelijk.
Gr.
Miguel
Gr.
Miguel