Toestemming tot fotograferen in Parijs?
Forum rules
- Hans
- Scramble Master
- Type of spotter: S5 - Military & Civil
- Subscriber Scramble: Yep
Re: Toestemming tot fotograferen in Parijs?
Op zich niet zozeer dat papiertje, maar wel wel nuttig om even te melden;
Afgelopen zondag, toen het een tikkie drukkig was met allerlei spotters op CdG, hebben onze franse vriendjes van de gendarmerie schijnbaar parkeer bonnen lopen uitdelen, en zelfs auto's lopen afslepen.
Heb het zelf niet zien gebeuren (liep nog op LBG rond), maar dat was wat een paar engelsen wisten te vertellen
Hans
Afgelopen zondag, toen het een tikkie drukkig was met allerlei spotters op CdG, hebben onze franse vriendjes van de gendarmerie schijnbaar parkeer bonnen lopen uitdelen, en zelfs auto's lopen afslepen.
Heb het zelf niet zien gebeuren (liep nog op LBG rond), maar dat was wat een paar engelsen wisten te vertellen
Hans
-
- Scramble Junior
Papiertje met de toestemming binnen de 3 weken in de bus gekregen na aanvraag per E-mail .
Nu nog een dagje vrij nemen en op de verkeersborden letten .
Groeten
pampa31
Dirk
Groeten
pampa31
Dirk
Kind Regards
pampa31
Dirk
pampa31
Dirk
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
Ik heb hem vandaag ook binnengekregen. Nog geen twee weken nadat ik hem heb aangevraagd!pampa31 wrote:Papiertje met de toestemming binnen de 3 weken in de bus gekregen na aanvraag per E-mail .
Groeten
pampa31
Dirk
- Polecat
- Scramble Master
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
hmm..da's minder... wij hadden net op tijd voor de show de permissions binnen, en dus zondagmiddag en maandag de gehele dag rond CDG gestaan (méteo en landing) en we zijn niet eens gecontroleerd!!! (hadden we wel recht op toch? )Hans wrote:Op zich niet zozeer dat papiertje, maar wel wel nuttig om even te melden;
Hans
I have never drunk milk, and I never will . . . .
Mailtje gestuurd op 28-05, brief + autorisatienr. gedateerd 29-05 was 16-06 verstuurd en 17-06 ontvangen. Er zit blijkbaar wat tijd tussen autorisatie en daadwerkelijk versturen van de brief.nuckleuz wrote:Ik heb hem vandaag ook binnengekregen. Nog geen twee weken nadat ik hem heb aangevraagd!pampa31 wrote:Papiertje met de toestemming binnen de 3 weken in de bus gekregen na aanvraag per E-mail .
Groeten
pampa31
Dirk
- nuckleuz
- Scramble Addict
Dat is inderdaad een vrij lange tijd. Maar hij is binnen, dus het leuke werk kan beginnen!Javindo50 wrote:Mailtje gestuurd op 28-05, brief + autorisatienr. gedateerd 29-05 was 16-06 verstuurd en 17-06 ontvangen. Er zit blijkbaar wat tijd tussen autorisatie en daadwerkelijk versturen van de brief.nuckleuz wrote:Ik heb hem vandaag ook binnengekregen. Nog geen twee weken nadat ik hem heb aangevraagd!pampa31 wrote:Papiertje met de toestemming binnen de 3 weken in de bus gekregen na aanvraag per E-mail .
Groeten
pampa31
Dirk
- Rembrandt
- Scramble Senior
- Type of spotter: Serial killer
- Subscriber Scramble: Yes
Op de vergunning staat toch duidelijk dat het voor CdG én Le Bourget dient...jimmy van drunen wrote:Als de Paris airshow bezig is, en je fotografeert op en buiten het terrein heb je dan zon papiertje nodig?
Jimmy
Tijdens een airshow loopt natuurlijk iedereen met een camera rond, maar de rest van het jaar zou ik de vergunning maar meenemen...
Di. 16-juni stond ik nog geen 5 minuten langs de baan op CdG toen ik al een legervoertuig bij me kreeg.
Het laten zien van de vergunning was al genoeg (paspoort nog aangeboden, maar die hoefden ze niet), en de rest van de week ben ik niet meer "lastiggevallen"...
Latest spotting: KAPF, KFLL, KFPR, KFXE, KHWO, KLNA, KMIA, KOPF, KPBI, KPHL, KRSW, KTMB, LFPB
- Martijn...
- Scramble Junior
Goedemorgen heren
ik heb voor de zomervakantie in het jaar 2009 een vergunning aangevraagd op de email die in dit forum stond aangegeven met alle benodigde gegevens erin alleen heb ik hem nog niet ontvangen. De meesten zeggen dat ze de vergunning al 2 weken na aanvraag hebben ontvangen maar ik dus niet.... erg vreemd. Het was gewoon in het engels opgesteld dus weet niet wat er aan scheelt... iemand enig idee?
Martijn
ik heb voor de zomervakantie in het jaar 2009 een vergunning aangevraagd op de email die in dit forum stond aangegeven met alle benodigde gegevens erin alleen heb ik hem nog niet ontvangen. De meesten zeggen dat ze de vergunning al 2 weken na aanvraag hebben ontvangen maar ik dus niet.... erg vreemd. Het was gewoon in het engels opgesteld dus weet niet wat er aan scheelt... iemand enig idee?
Martijn
A319,A320,737,777,767,757,747,MD-11,MD-82,F50
-
- Scramble Master
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Heb je een leesbevestiging van je mail gevraagd? Het kan natuurlijk zijn dat van al de mails die ze krijgen er wel eens iets tussendoor glipt. Misschien je eerste mail nog eens naar Parijs doorsturen en vragen naar de status, omdat je nog niets hebt gehoord? (Ik ga er even van uit dat er geen veiligheidsredenen bestaan om jou te weigeren...)Martijn... wrote:iemand enig idee?
Martijn
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Martijn...
- Scramble Junior
Ik heb dat idd niet gevraagd maar ik kom er wel nu pas mee omdat ik dit forum net weer zat te lezen, ik ga het nogmaals proberen enne ik heb geen .....'blad' in mijn bezit
- Martijn...
- Scramble Junior
Ow ik kom er net achter dat ik een fotootje ben vergeten op te sturen :S
thnx voor de info
thnx voor de info
-
- Scramble Junior
- Type of spotter: F2 civil
Bij mijn weten is een foto opsturen niet nodig.
Ik heb het in elk geval niet gedaan.
Wel een copy van paspoort, dat wel.
En 2 weken wachttijd???????? hahaha
Dit is Frankrijk, dus houd maar gewoon rekening met 5 a 6 weken.
Freek
Ik heb het in elk geval niet gedaan.
Wel een copy van paspoort, dat wel.
En 2 weken wachttijd???????? hahaha
Dit is Frankrijk, dus houd maar gewoon rekening met 5 a 6 weken.
Freek
Flown in 733,738,A319,A320,A330,MD-11,763,772,742,744
- nuckleuz
- Scramble Addict
Ik had 2 weken en 1 dag later de brief binnenwrxflyer wrote:Dit is Frankrijk, dus houd maar gewoon rekening met 5 a 6 weken.
-
- Scramble Master
- Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
- Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Hallo,
Dat ze een foto willen hebben is zo gek nog niet.
Toen ik vorige maand op CDG gecontroleerd ben hebben ze een foto van mij geschoten
en vertelden mij dat ze die er bij willen hebben naast mijn gegevens
Maar mijn Paspoort hoefden ze niet te zien!!
Ik was niet eens aan het fotograferen,maar toch controlle dus zorg dat je die pas hebt
Want je wordt anders toch weggestuurd.
Gr Adriaan.
Dat ze een foto willen hebben is zo gek nog niet.
Toen ik vorige maand op CDG gecontroleerd ben hebben ze een foto van mij geschoten
en vertelden mij dat ze die er bij willen hebben naast mijn gegevens
Maar mijn Paspoort hoefden ze niet te zien!!
Ik was niet eens aan het fotograferen,maar toch controlle dus zorg dat je die pas hebt
Want je wordt anders toch weggestuurd.
Gr Adriaan.
Omdat we het er laatst over hadden met mn spottersvrienden over misschien een bezoekje brengen aan CDG dacht ik ik ga het maar eens aanvragen
15 mei heb ik een mailtje gestuurd in het Engels en daarbij de copie paspoort.
Tot mijn verbazing lag hij een uur geleden op de mat.....
dus in 1 week binnen!!!
Groet Ton
15 mei heb ik een mailtje gestuurd in het Engels en daarbij de copie paspoort.
Tot mijn verbazing lag hij een uur geleden op de mat.....
dus in 1 week binnen!!!
Groet Ton