Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Forum rules
- Copter
- Moderator
- Posts: 2251
- Joined: 09 Nov 2002, 17:10
- Subscriber Scramble: yes !
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Het Aviodrome heeft naar mijn mening een aantal grote nadelen:
- zoals al gezegd de behoorlijk hoge entreeprijs
- zich voordoen al "themapark" terwijl het echt niet meer is als een museum
- de lokatie, het museum ligt in de middle of nowhere in een gebied waar een stuk minder "toerisme" is dan op de vorige lokatie (Schiphol)
- weining spectaculaire evenementen (zoals bijvoorbeeld op Duxford)
Ik begrijp ook dat het museum niet voor spotters bedoeld is, echter ik denk wel dat er een aardig deel van de bezoekers uit luchtvaart enthausiasten bestaat.
Als ik moet kiezen voor een museumbezoek zal mijn keuze in ieder geval uitgaan naar het MLM.
- zoals al gezegd de behoorlijk hoge entreeprijs
- zich voordoen al "themapark" terwijl het echt niet meer is als een museum
- de lokatie, het museum ligt in de middle of nowhere in een gebied waar een stuk minder "toerisme" is dan op de vorige lokatie (Schiphol)
- weining spectaculaire evenementen (zoals bijvoorbeeld op Duxford)
Ik begrijp ook dat het museum niet voor spotters bedoeld is, echter ik denk wel dat er een aardig deel van de bezoekers uit luchtvaart enthausiasten bestaat.
Als ik moet kiezen voor een museumbezoek zal mijn keuze in ieder geval uitgaan naar het MLM.
- js51672
- Scramble Addict
- Posts: 2279
- Joined: 04 Nov 2002, 08:46
- Type of spotter: ..
- Subscriber Scramble: no more
- Location: EHEH and EHBD area
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Gewoon even met z'n allen deze maand een bezoekje brengen. een extra omzet impuls geven!!
Dan komt die Dc-8 er ook!
Dan komt die Dc-8 er ook!
- Spooky
- Scramble Junior
- Posts: 223
- Joined: 03 Jun 2003, 23:49
- Subscriber Scramble: Spooky
- Location: Close enough
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Voor de mensen die de prijs te hoog vinden, neem een museumjaarkaart, hiermee is de entree gratis en steun je de club toch!!
Bovendien geeft deze pas je toegang tot vele andere musea.
Ciao,
Anno
Bovendien geeft deze pas je toegang tot vele andere musea.
Ciao,
Anno
- nilsko
- Scramble Addict
- Posts: 1406
- Joined: 06 Sep 2002, 14:53
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
- Location: Doorn
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
De laatste keer dat ik er was, was met mijn neefje en nichtje van 8 en 10 en die vonden het geweldig! Als spotter stonden de tranen in mijn ogen toen ik die Saab Viggen zag staan, maar vond ik de Fly-inn die er toen was erg leuk! Het publiek wat er toen was, was in mijn optiek van het soort dagjesmens, maar dat kan ook door het fly-inn evenement komen. Voor de rest was het aardig, niet echt heel erg waar voor mijn geld, maar doordat ik online de kaarten had besteld, scheelde het toch. En mijn neefje en nichtje hadden een toffe dag, dus dat is heel wat waard.
Het probleem is feitelijk dat als het Aviodrome meer evenementen organiseert in het mooie seizoen, het best wel aantrekkelijk kan zijn. Voor de kritische spotter is het vast nooit goed genoeg, want met mooi weer is de reflectie op de kist te scherp, met bewolkt weer is het binnen helemaal niks en als het regent.. tja..
Het probleem is feitelijk dat als het Aviodrome meer evenementen organiseert in het mooie seizoen, het best wel aantrekkelijk kan zijn. Voor de kritische spotter is het vast nooit goed genoeg, want met mooi weer is de reflectie op de kist te scherp, met bewolkt weer is het binnen helemaal niks en als het regent.. tja..
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Vanuit Niederrhein is het inderdaad wel ver Voor evenementen is het juist ideaal; je hebt een actieve landingsbaan naast het museum, waardoor rondvluchten en events mogelijk zijn. En er is veel meer ruimte dan op de vorige locatie.Copter wrote: - de lokatie, het museum ligt in de middle of nowhere in een gebied waar een stuk minder "toerisme" is dan op de vorige lokatie (Schiphol)
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22206
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=33657" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw elan moet toekomst Aviodrome veiligstellen
02-02-2010
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=33648" onclick="window.open(this.href);return false;
meer nieuws over Aviodrome m.b.t. de Fokker 100 en de DC8
grt, Ger
meer nieuws over Aviodrome m.b.t. de Fokker 100 en de DC8
grt, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
- Wildpicture
- Scramble Die-Hard
- Posts: 806
- Joined: 06 Apr 2008, 13:57
- Type of spotter: F5 Military
- Location: Flevoland
- Contact:
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
En te bedenken dat die kist gewoon vliegend aangekomen is......nilsko wrote:stonden de tranen in mijn ogen toen ik die Saab Viggen zag staan
- eagle-keeper
- Scramble Die-Hard
- Posts: 592
- Joined: 16 Jun 2003, 17:27
- Location: Leusden, Holland
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Staat die Saab Viggen nog steeds buiten dan?
Te verrotten net als die oude kisten bij het MLM?
Zonde zeg, echt waar, zonde van die prachtige kisten!!!
Te verrotten net als die oude kisten bij het MLM?
Zonde zeg, echt waar, zonde van die prachtige kisten!!!
- nilsko
- Scramble Addict
- Posts: 1406
- Joined: 06 Sep 2002, 14:53
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: No
- Location: Doorn
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Indeed.. Daarom snap ik de keuze van het Aviodrome ook niet om al die moeite te doen om die kist te krijgen om er vervolgens zo mee om te springen.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Eigenlijk waren ze het ook al lang weer vergeten dat ze in de Schipholtijd ooit eens hadden gevraagd om zo'n toestel, tot ze ineens uit Zweden te horen kregen dat er een aankwam.
Maar om even terug te keren naar het topic: er was gezegd dat er duidelijkheid zou worden gegeven in de week na die radiouitzending. Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder, maar is er inmiddels verdere duidelijkheid? (Heb de VV gelezen, inclusief voorwoord van van der Holst, kreeg daaruit de indruk dat de sfeer momenteel nog erger moet zijn dan hier tot nu toe verteld, en dat ook de andere clubs waarmee wordt samengewerkt zich achter de oren beginnen te krabben hoe dit verder moet: de mensen van de Catalina zouden zich beraden over een andere homebase).
Maar om even terug te keren naar het topic: er was gezegd dat er duidelijkheid zou worden gegeven in de week na die radiouitzending. Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder, maar is er inmiddels verdere duidelijkheid? (Heb de VV gelezen, inclusief voorwoord van van der Holst, kreeg daaruit de indruk dat de sfeer momenteel nog erger moet zijn dan hier tot nu toe verteld, en dat ook de andere clubs waarmee wordt samengewerkt zich achter de oren beginnen te krabben hoe dit verder moet: de mensen van de Catalina zouden zich beraden over een andere homebase).
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Ik ben totaal geen betrokkene, maar zie de zeer wisselende berichten van een afstandje aan.
Het zou het bestuur van het Aviodrome denk ik erg helpen als ze eens bepaalden waar ze precies heen willen, dat ook duidelijk zouden communiceren, en zich daar ook voor een aantal jaren aan zou committen. Want ik zie allerlei nieuwsberichten voorbijkomen over het Aviodrome, waarin aan de ene kant wordt verteld dat er onvoldoende geld is en dat men zich (mede wegens geldgebrek) wil gaan concentreren op het "beleven" van de - al dan niet nationale - luchtvaart, terwijl er anderzijds veel geld wordt uitgegeven aan het naar Lelystad halen en opknappen van een wrak van een Dc.8 en er ook nog eens een Fokker 100 aan zit te komen waar ook al geen plaats voor is. In de tussentijd "doet men alles" (in tegenstelling tot een duidelijke stellingname van wat het museum wel en niet gaat brengen), maar is het themapark een beetje boter noch vis. Je ziet dat aan de collectie vliegtuigen (en hun gevarieerde staat van onderhoud) en aan een verhaallijn die leuk begint maar nog voor de helft van het museum ontspoort. En in de tussentijd weten zowel klanten als vrijwilligers het themapark steeds moeilijker te vinden. Doodzonde . . .
Nogmaals, dit zie ik dan van een afstand, want ik ben niet betrokken en heb geen inhoudelijke kennis van wat er bij het museum allemaal achter de schermen gebeurt.
Het zou het bestuur van het Aviodrome denk ik erg helpen als ze eens bepaalden waar ze precies heen willen, dat ook duidelijk zouden communiceren, en zich daar ook voor een aantal jaren aan zou committen. Want ik zie allerlei nieuwsberichten voorbijkomen over het Aviodrome, waarin aan de ene kant wordt verteld dat er onvoldoende geld is en dat men zich (mede wegens geldgebrek) wil gaan concentreren op het "beleven" van de - al dan niet nationale - luchtvaart, terwijl er anderzijds veel geld wordt uitgegeven aan het naar Lelystad halen en opknappen van een wrak van een Dc.8 en er ook nog eens een Fokker 100 aan zit te komen waar ook al geen plaats voor is. In de tussentijd "doet men alles" (in tegenstelling tot een duidelijke stellingname van wat het museum wel en niet gaat brengen), maar is het themapark een beetje boter noch vis. Je ziet dat aan de collectie vliegtuigen (en hun gevarieerde staat van onderhoud) en aan een verhaallijn die leuk begint maar nog voor de helft van het museum ontspoort. En in de tussentijd weten zowel klanten als vrijwilligers het themapark steeds moeilijker te vinden. Doodzonde . . .
Nogmaals, dit zie ik dan van een afstand, want ik ben niet betrokken en heb geen inhoudelijke kennis van wat er bij het museum allemaal achter de schermen gebeurt.
Enjoy!
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Mocht de F100 naar het Aviodrome gaan dan hoop ik dat het museum in staat is om deze kist in betere omstandigheden neer te zetten, en te houden dan de B743.
De display van de 747-300 komt op mij erg troeperig over en de kist zelf is in mijn ogen teveel "toegetakeld". Hiermee bedoel ik het ontbreken van de motoren etc.
Ik begrijp dat er veel mensen in die kist komen kijken, wat natuurlijk niet bevoorderlijk is voor de staat van het museumstuk, mensen willen graag alles even vasthouden en uitproberen
Groet, Mike
De display van de 747-300 komt op mij erg troeperig over en de kist zelf is in mijn ogen teveel "toegetakeld". Hiermee bedoel ik het ontbreken van de motoren etc.
Ik begrijp dat er veel mensen in die kist komen kijken, wat natuurlijk niet bevoorderlijk is voor de staat van het museumstuk, mensen willen graag alles even vasthouden en uitproberen
Groet, Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Een ander groot verschil tussen het MLM en de Aviodrome is dat Lelystad een werkend vliegveld is.
Soesterberg is niet meer en minder dan 2 oude gereedschaploodsen waar in en omheen wat vliegtuigen zijn neergezet. Het staat niet eens op de vliegbasis.
ik kom er graag en vaak maar een echte luchtvaartsfeer heb ik er nog nooit kunnen ontdekken. Alleen al het feit dat er nooit vliegtuiggeluid te horen is (behalve op de films).
Dan maar liever de Aviodrome. ik ben 'vriend' en kan dus altijd gratis naar binnen en als ik dat niet was geweest kan ik er met m'n museumjaarkaart gratis in. Er is altijd wat te zien en te beleven en ik heb me er in de afgelopen jaren nog nooit verveeld.
En er is altijd iets vliegends te zien en te horen.
Van de organisatorische perikelen weet ik niet méér dan wat ik op de diverse websites lees.
Soesterberg is niet meer en minder dan 2 oude gereedschaploodsen waar in en omheen wat vliegtuigen zijn neergezet. Het staat niet eens op de vliegbasis.
ik kom er graag en vaak maar een echte luchtvaartsfeer heb ik er nog nooit kunnen ontdekken. Alleen al het feit dat er nooit vliegtuiggeluid te horen is (behalve op de films).
Dan maar liever de Aviodrome. ik ben 'vriend' en kan dus altijd gratis naar binnen en als ik dat niet was geweest kan ik er met m'n museumjaarkaart gratis in. Er is altijd wat te zien en te beleven en ik heb me er in de afgelopen jaren nog nooit verveeld.
En er is altijd iets vliegends te zien en te horen.
Van de organisatorische perikelen weet ik niet méér dan wat ik op de diverse websites lees.
Re: Omroep Flevoland: Aviodrome in zwaar weer
Heey Aviodromevriend ,
Sorry maar ik lees wel meer van die vreemde verhalen van je en kan me dan
niet echt voorstellen dat het verhaal dat jij hier boven schreeft de waarheid
zou zijn .
Mijn gevoel is weer zoals zo vaak de media heeft weer eens iets opgevangen en
meteen wordt het weer erg overdreven .
gr
Sorry maar ik lees wel meer van die vreemde verhalen van je en kan me dan
niet echt voorstellen dat het verhaal dat jij hier boven schreeft de waarheid
zou zijn .
Mijn gevoel is weer zoals zo vaak de media heeft weer eens iets opgevangen en
meteen wordt het weer erg overdreven .
gr