EHGR 05-01-2010
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
-
- Scramble Master
- Posts: 2788
- Joined: 18 May 2004, 20:54
- Subscriber Scramble: andel
- Location: andel noord brabant
EHGR 05-01-2010
Gelukkig hebben de laatste Leeuwerikjes ook SBS transponders aan boord tegenwoordig.
BLUEBIRD50 A-275 om 11.29h
BLUEBIRD54 A-247 om 11.07h en zojuist terug naar Gilze om 12.06h.
BLUEBIRD50 A-275 om 11.29h
BLUEBIRD54 A-247 om 11.07h en zojuist terug naar Gilze om 12.06h.
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6522
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 05-01-2010
Nu (15:13) F-16 overhead Tilburg-Reeshof, richting Volkel
(15:17) nogmaals, en dit maal vertrek richting LWD...
Jimmy
(15:17) nogmaals, en dit maal vertrek richting LWD...
Jimmy
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Vanmiddag om 14.00 de D-101 op de Slopes.
En nog ff een waarschuwing, tussen die heuvels op de slopes,
daar liggen diepe gaten die vol met water staan. Ik ben daar
door het ijs gegaan en stond tot aan mijn middel in het water.
Opassen dus, want mij kost het nu mijn camera en mijn lens,
want die gingen door mijn val helemaal onder water!!! Ik heb
twee getuigen die dat kunnen bevestigen. Gelukkig is het nu
verzekeringswerk, maar ik heb er wel weer de ellende van!!!
Nogmaals oppassen dus als je daar in de sneeuw rondrent!!!
En nog ff een waarschuwing, tussen die heuvels op de slopes,
daar liggen diepe gaten die vol met water staan. Ik ben daar
door het ijs gegaan en stond tot aan mijn middel in het water.
Opassen dus, want mij kost het nu mijn camera en mijn lens,
want die gingen door mijn val helemaal onder water!!! Ik heb
twee getuigen die dat kunnen bevestigen. Gelukkig is het nu
verzekeringswerk, maar ik heb er wel weer de ellende van!!!
Nogmaals oppassen dus als je daar in de sneeuw rondrent!!!
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Das mooi kloten alex :S... ... hopelijk duurt het niet zo heel lang bij de verzekering...
Grtz,
TG1984
Grtz,
TG1984
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
-
- Posts: 7
- Joined: 27 Jan 2009, 06:12
- Type of spotter: Fast planes, cars, motorcycles, and fast women
- Location: Balen, Belgie
Re: EHGR 05-01-2010
Da's pech hebben !
Hopelijk dat je nu die EOS-1 Mark III met die 400 2.8 van de verzekering terug krijgt ....
Hopelijk dat je nu die EOS-1 Mark III met die 400 2.8 van de verzekering terug krijgt ....
- ebauer
- Moderator
- Posts: 12109
- Joined: 14 Jul 2004, 18:58
- Type of spotter: Military, ADS-B, ATC & Helicopters, Reporter
- Location: Amersfoort, NL
Re: EHGR 05-01-2010
Nu is je camera ge-slope-d... Hopelijk heb je snel een vervangend exemplaar! Succes!
RAMONES 1974 - 1996
Talking Heads 1974 - 1991
Talking Heads 1974 - 1991
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Hierbij de gehoorde movements via mijn scanner op Gilze-Rijen van 05 januari 2010:
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 31, Grizzly 23, Grizzly 43
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 31, Wildcat 35, Wildcat 03, Wildcat 16
SA.316B 300sqn: Bluebird 50 (A-275), Bluebird 54 (A-247)
AH-64D 301sqn: Redskin 31/32 formation, Redskin 06, BAT 73, Redskin 43, Redskin 34
$ = avondvliegen (gehoord tussen 18:00u en 23:00u)
VISITORS
geen/none
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
BASED
CH-47D 298sqn: Grizzly 31, Grizzly 23, Grizzly 43
AS.532U-2 300sqn: Wildcat 31, Wildcat 35, Wildcat 03, Wildcat 16
SA.316B 300sqn: Bluebird 50 (A-275), Bluebird 54 (A-247)
AH-64D 301sqn: Redskin 31/32 formation, Redskin 06, BAT 73, Redskin 43, Redskin 34
$ = avondvliegen (gehoord tussen 18:00u en 23:00u)
VISITORS
geen/none
AFKORTINGEN
* = de helikopter/vliegtuig is niet geland maar heeft een touch-and-go of een low-aproach gemaakt
x = de helikopter/vliegtuig is over het vliegveld heen gevlogen (lager dan 2000 voet)
f/s = de helikopter/vliegtuig heeft een fullstop gemaakt
cal = calibratievlucht op het veld
, = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel op deze tijden in de landing is gezien.
- = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel tussen deze tijden (begin- en eindtijd) meerdere malen te zien is geweest in de landing.
/ = tussen de tijden, geeft aan dat het toestel heeft binnengestaan op een van de platformen.
OPMERKINGEN
- Onderstreepte serials zijn afkomstig van SBS-1/Mode-S en zijn dus geen garantie!
- Niet onderstreepte serials zijn afkomstig van mijzelf of personen die voor deze post hun waarneming hier hebben neergezet.
- Bovenstaande log is hetgeen wat gehoord is, er bestaat altijd de mogelijkheid dat er meer gevlogen heeft!
- We zien je aanvullingen en/of correcties graag tegemoet!
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- SWAT 11
- Moderator
- Posts: 1722
- Joined: 26 Aug 2002, 22:22
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: SWAT 11
- Location: Galder
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Hallo Jimmy,jimmy van drunen wrote:Nu (15:13) F-16 overhead Tilburg-Reeshof, richting Volkel
(15:17) nogmaals, en dit maal vertrek richting LWD...
Jimmy
Heb je toevallig callsigns gehoord en zijn deze wel op Gilze-Rijen geweest?
Op de tijdstippen die je aangeeft hebben een tweetal PC-7's een "spinningpractice" gedaan boven het veld, en normalieter mag er dan niets doorstarten. Ook op de scanner is het rondom die tijden akelig stil gebleven...??
Kunnen dit F-16's zijn geweest die op redelijke hoogte vanaf Woensdrecht hebben gevlogen?
gegroet,
Arno Cornelissen
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
==========================
Canon EOS 20D + Canon BG-E2
Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
Canon EF 28-105/3.5-4.5 II USM
Canon EF 100-400/4.5-5.6 L IS ultrasonic
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Posts: 6522
- Joined: 23 Dec 2006, 22:32
- Type of spotter: Photographer
- Location: Tilburg, near EHGR RWY28
Re: EHGR 05-01-2010
Beste Swat11,
Deze F-16's (hoogstwaarschijnlijk dezelfde) zijn volgens bronnen niet op Gilze-Rijen geweest.
Ook zette ik mijn scanner pas aan nadat ik de kisten had waargenomen
Beide kisten vlogen van oost naar (1e keer in een bochtje treug naar oost...) 2e keer vloog hij weg richting het noorden.
Beide zaten niet erg hoog!
Maar waarschijnlijk zaten ze net niet in de CTR
Jimmy
Deze F-16's (hoogstwaarschijnlijk dezelfde) zijn volgens bronnen niet op Gilze-Rijen geweest.
Ook zette ik mijn scanner pas aan nadat ik de kisten had waargenomen
Beide kisten vlogen van oost naar (1e keer in een bochtje treug naar oost...) 2e keer vloog hij weg richting het noorden.
Beide zaten niet erg hoog!
Maar waarschijnlijk zaten ze net niet in de CTR
Jimmy
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Klik hier voor actie op de slopes vandaag. Waarschijnlijk zijn dit de
laatste foto's die ik met deze camera heb gemaakt door mijn ongelukje
laatste foto's die ik met deze camera heb gemaakt door mijn ongelukje
-
- Scramble Junior
- Posts: 243
- Joined: 30 Nov 2006, 18:07
- Location: Tilburg
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Arno, Jimmy,
Het was één en dezelfde F-16.
Deze F-16 vloog een rondje boven Tilburg en vertrok inderdaad richting het Noorden.
Ik heb 'm helemaal kunnen volgen en het was er dus maar 1.
Callsigns of iets dergelijks weet ik niet.
Marcel
Het was één en dezelfde F-16.
Deze F-16 vloog een rondje boven Tilburg en vertrok inderdaad richting het Noorden.
Ik heb 'm helemaal kunnen volgen en het was er dus maar 1.
Callsigns of iets dergelijks weet ik niet.
Marcel
-
- Scramble Master
- Posts: 3073
- Joined: 20 May 2003, 18:46
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- Location: Leusden
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Oei, was vorig jaar al geen succesjaar voor je gear, dit is wel een heel slechte start, hopelijk heb je snel een nieuwe cam!Redskin301 wrote:Vanmiddag om 14.00 de D-101 op de Slopes.
En nog ff een waarschuwing, tussen die heuvels op de slopes,
daar liggen diepe gaten die vol met water staan. Ik ben daar
door het ijs gegaan en stond tot aan mijn middel in het water.
Opassen dus, want mij kost het nu mijn camera en mijn lens,
want die gingen door mijn val helemaal onder water!!!
Nou laat die foto's maar komenIk heb
twee getuigen die dat kunnen bevestigen.
Remco Donselaar
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact:
Re: EHGR 05-01-2010
Ja indeed, kleinigheidjes in het leven blijf
je houden helaas. Gelukkig ben ik zelf nog
heel.
je houden helaas. Gelukkig ben ik zelf nog
heel.