EHRD Winter 2009/2010

ImageImageForum for all matters concerning Rotterdam airport (and control zone, including heliports).

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
civil
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 835
Joined: 02 Oct 2004, 15:05
Location: EHRD, NZDN or NZCH

Re: EHRD winter 2009/2010

Post by civil »

MTOW wrote:
MTOW wrote:
Hurricane wrote:
As from 25th indeed an daily TK 320 :wink:

Adios, Hurricane

Probably they will operate this flight into AMS iso RTM...

Turkish Airlines just decided to operate from AMS and not to RTM as planned before.
All plans regarding RTM has been cancelled and slots will be deleted!!!

Regards, Mike
The slots have not been removed (yet). Turkish still owns 308 slots.....
User avatar
civil
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 835
Joined: 02 Oct 2004, 15:05
Location: EHRD, NZDN or NZCH

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by civil »

Found this on the Rotterdam Airport Forum (thus in the slotlijsten as well);

A RTM T34910 08MAR 26MAR 1234500 050 S20 ABZ ABZ 0735
D RTM T34911 08MAR 26MAR 1234500 050 S20 0905 ABZ ABZ
A RTM T34914 08MAR 26MAR 1234507 050 S20 ABZ ABZ 1705
D RTM T34915 08MAR 26MAR 1234507 050 S20 1835 ABZ ABZ

Looks like a new scheduled service by Eastern AW to Aberdeen....
User avatar
flying_kiwi
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5451
Joined: 10 Nov 2004, 14:33
Location: Either EHEH, NZTA, or enroute
Contact:

Re: EHRD winter 2009/2010

Post by flying_kiwi »

civil wrote:The slots have not been removed (yet). Turkish still owns 308 slots.....
They'll probably have to keep them.
The slot return date was 31 August, and I believe that if you haven't returned your slots by then, they can only be transferred, not returned.

Yorden
boeing767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 870
Joined: 07 Jul 2008, 11:44
Location: Kaatsheuvel

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by boeing767 »

Timetable for the Bern flights with Sky Work Airlines
0915 BRN - 1030 RTM SRK161 -----6-
1115 RTM - 1230 BRN SRK162 -----6-
User avatar
757Flyer
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 164
Joined: 12 Oct 2009, 18:28
Type of spotter: F5
Location: Nieuwerkerk aan den IJssel
Contact:

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by 757Flyer »

Volgens dit artikel:
http://www.opreisgids.nl/nieuwsbericht/ ... ester.html
Geen Manchester meer vanaf 4 januari...
My Flickr
My pictures on Airliners.net
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by Backtrack »

Helaas. Dat was te verwachten met de KLM die nu aan het roer staan van de VLM/Cityline.

Daarbij is het gewoon overduidelijk dat de luchthaven nooit een echt volwaardige "zakenluchthaven" kan zijn met dit beleid.
Eenderzijds omdat er niet genoeg eraan wordt gedaan omzakenvluchten binnen te halen of te behouden.
Anderzijds omdat de markvraag vanuit de regio Rotterdam/Haaglanden/west Brabant helemaal niet vraagt om veel zakelijke vluchten. Vakantievluchten en low-cost lijndiensten zijn op Rotterdam veel meer op hun plaats dan "zakelijke" bestemmingen.

Gr
Thijs
User avatar
civil
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 835
Joined: 02 Oct 2004, 15:05
Location: EHRD, NZDN or NZCH

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by civil »

Backtrack wrote:Helaas. Dat was te verwachten met de KLM die nu aan het roer staan van de VLM/Cityline.

Daarbij is het gewoon overduidelijk dat de luchthaven nooit een echt volwaardige "zakenluchthaven" kan zijn met dit beleid.
Eenderzijds omdat er niet genoeg eraan wordt gedaan omzakenvluchten binnen te halen of te behouden.
Anderzijds omdat de markvraag vanuit de regio Rotterdam/Haaglanden/west Brabant helemaal niet vraagt om veel zakelijke vluchten. Vakantievluchten en low-cost lijndiensten zijn op Rotterdam veel meer op hun plaats dan "zakelijke" bestemmingen.

Gr
Thijs
Ik ben het helemaal met je eens. Echter naar mijn weten is de beslissing om Manchester te killen toch echt genomen op basis van loads die niet werden wat men hoopte. Ik meen zelfs dat op ANR-MAN een betere load is....
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by Backtrack »

^^
Tot de overname door Cityline hoorde ik juist geluiden dat het "goed" ging met de route.
Dus dan ging het blijkbaar toch niet zo goed of is de route zo hard onderuit gegaan toen KLM/Cityline in beeld kwam?

Hamburg is waarschijnlijk gewoon de volgende die ermee kapt. Dan heeft de KLM toch nog zijn zin....

Edit: de KLM group doet gewoon te weinig om de routes echt levensvatbaar te maken.
Daarbij is het natuurlijk ook een illusie om van RTM een zakenluchthaven te maken. De markt vraagt hele andere soorten vluchten vanuit de Regio (vakantievluchten, low-cost carriers en zelfs vracht ).
User avatar
XYZ
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4371
Joined: 28 Feb 2003, 17:54

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by XYZ »

Herewith the UK CAA traffic figures for RTM-MAN-RTM in 2009:

Monthly Passengers - and - PAX per flight with 9x frequencies/week
- 922 jan-09 = 12,8
- 933 feb-09 = 13,0
- 1.296 mrt-09 = 18,0
- 2.590 apr-09 = 36,0
- 2.353 mei-09 = 32,7
- 1.279 jun-09 = 17,8
- 1.103 jul-09 = 15,3
- 908 aug-09 = 12,6
- 1.328 sep-09 = 18,4
- 1.188 okt-09 = 16,5
- 1.181 nov-09 = 16,4
dec-09 = 0,0
= 15.081 2009 = 17,5 = AVERAGE PAX / flight
User avatar
civil
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 835
Joined: 02 Oct 2004, 15:05
Location: EHRD, NZDN or NZCH

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by civil »

Backtrack wrote:^^
Tot de overname door Cityline hoorde ik juist geluiden dat het "goed" ging met de route.
Dus dan ging het blijkbaar toch niet zo goed of is de route zo hard onderuit gegaan toen KLM/Cityline in beeld kwam?

Hamburg is waarschijnlijk gewoon de volgende die ermee kapt. Dan heeft de KLM toch nog zijn zin....

Edit: de KLM group doet gewoon te weinig om de routes echt levensvatbaar te maken.
Daarbij is het natuurlijk ook een illusie om van RTM een zakenluchthaven te maken. De markt vraagt hele andere soorten vluchten vanuit de Regio (vakantievluchten, low-cost carriers en zelfs vracht ).
Ben het heel erg met je eens. Maar de gemeente en de luchthaven zijn akkoord gegaan om van RA een zakenluchthaven te maken. Dat was naar ik meen te weten de belangrijkste eis, anders was het einde van de luchthaven daar...
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by Backtrack »

XYZ wrote:Herewith the UK CAA traffic figures for RTM-MAN-RTM in 2009:

Monthly Passengers - and - PAX per flight with 9x frequencies/week
- 922 jan-09 = 12,8
- 933 feb-09 = 13,0
- 1.296 mrt-09 = 18,0
- 2.590 apr-09 = 36,0
- 2.353 mei-09 = 32,7
- 1.279 jun-09 = 17,8
- 1.103 jul-09 = 15,3
- 908 aug-09 = 12,6
- 1.328 sep-09 = 18,4
- 1.188 okt-09 = 16,5
- 1.181 nov-09 = 16,4
dec-09 = 0,0
= 15.081 2009 = 17,5 = AVERAGE PAX / flight
Kijk dan is de route toch keihard onderuit gegaan toen KLM/Cityline in beeld kwam......
Ben benieuwd hoe het nu dan op de lijndienst naar HAM gaat....
Ben het heel erg met je eens. Maar de gemeente en de luchthaven zijn akkoord gegaan om van RA een zakenluchthaven te maken. Dat was naar ik meen te weten de belangrijkste eis, anders was het einde van de luchthaven daar...
Backtrack wrote:^^
Tot de overname door Cityline hoorde ik juist geluiden dat het "goed" ging met de route.
Dus dan ging het blijkbaar toch niet zo goed of is de route zo hard onderuit gegaan toen KLM/Cityline in beeld kwam?

Hamburg is waarschijnlijk gewoon de volgende die ermee kapt. Dan heeft de KLM toch nog zijn zin....

Edit: de KLM group doet gewoon te weinig om de routes echt levensvatbaar te maken.
Daarbij is het natuurlijk ook een illusie om van RTM een zakenluchthaven te maken. De markt vraagt hele andere soorten vluchten vanuit de Regio (vakantievluchten, low-cost carriers en zelfs vracht ).
Ben het heel erg met je eens. Maar de gemeente en de luchthaven zijn akkoord gegaan om van RA een zakenluchthaven te maken. Dat was naar ik meen te weten de belangrijkste eis, anders was het einde van de luchthaven daar...
Tja mat moet je met een luchthaven die geen luchthaven kan zijn? Dan hadden ze het zooitje beter op kunnen doeken.
Nieuwe tijden nieuwe inzichten wat mij betreft. Maar ik heb het helaas niet voor het zeggen ;)


Gr
Thijs
User avatar
eudokia
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 7637
Joined: 04 Feb 2006, 21:21
Subscriber Scramble: eudokia
Location: earth

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by eudokia »

XYZ wrote:Herewith the UK CAA traffic figures for RTM-MAN-RTM in 2009:
Monthly Passengers -
- 2.590 apr-09 = 36,0
- 2.353 mei-09 = 32,7
Dit kan toch niet kloppen ? Ruim een verdubbeling alleen in deze twee maanden ?
User avatar
civil
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 835
Joined: 02 Oct 2004, 15:05
Location: EHRD, NZDN or NZCH

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by civil »

eudokia wrote:
XYZ wrote:Herewith the UK CAA traffic figures for RTM-MAN-RTM in 2009:
Monthly Passengers -
- 2.590 apr-09 = 36,0
- 2.353 mei-09 = 32,7
Dit kan toch niet kloppen ? Ruim een verdubbeling alleen in deze twee maanden ?
Ging wellicht een deel van de vluchten anders via City??
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by Backtrack »

eudokia wrote:
XYZ wrote:Herewith the UK CAA traffic figures for RTM-MAN-RTM in 2009:
Monthly Passengers -
- 2.590 apr-09 = 36,0
- 2.353 mei-09 = 32,7
Dit kan toch niet kloppen ? Ruim een verdubbeling alleen in deze twee maanden ?
Naar wat ik weet klopt het wel. Ik hoorde rond die periode dat de lijndienst onzettend goed liep. Daarom verbaast het mij zo dat ze nu opeens ermee kappen / de passagiersaantallen zo terug zijn gelopen.
User avatar
eudokia
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 7637
Joined: 04 Feb 2006, 21:21
Subscriber Scramble: eudokia
Location: earth

Re: EHRD Winter 2009/2010

Post by eudokia »

Backtrack wrote:Naar wat ik weet klopt het wel.
De kans zit erin dat de moderator dit naar het Praathuis verplaatst, maar daar hoeven we de discussie niet voor te staken.

Wat zou dan de oorzaak zijn van die plotselinge (tijdelijke) stijging?
Er is nooit een speciale tarievenactie geweest op deze lijn en het effect van de recessie op de beladingen, zeker op deze zakenbestemming bij uitstek, was toen groot. Het lijndienstverkeer op Rotterdam daalde in april en mei met 10 procent en ik geloof niet in een groei van Manchester tegen de stroom in. En als het al zou kloppen, wat verklaart dan de terugval vanaf juni naar de normale slechte aantallen ?

Ik hou het op een foute telling/opgave/invoering in het CAA systeem.
Misschien zijn bij vergissing de cijfers van Antwerpen-Manchester gebruikt, want die dienst is, met vrijwel dezelfde frequentie, wel een succes, met zo’n 2500 passagiers per maand.
Post Reply

Return to “Rotterdam-The Hague”