Vrienden.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de teleconverters van Kenko?
Ik wil hem gebruiken op mijn Sigma 70-300 (4.5-5.6) om als ik bij de 18R sta de kisten te kunnen platen die op de 18C landen.
Zoek daarom advies van jullie.
Groet Edwin
Kenko teleconverter vraag.
Forum rules
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civiel
Re: Kenko teleconverter vraag.
Wat voor camera heb je? Houd er rekening mee dat je je autofocus waarschijnlijk gaat verliezen en erg donkere platen zult krijgen in combinatie met de genoemde lens.
Greetz,
Patrick
Patrick
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
Ik heb een Kenko. Qua scherpte/beeldkwaliteit merk ik geen verschil met een Canon converter. Enige nadelen voor mij zijn dat de Kenko zwart is (staat iets minder mooi bij een witte L lens) en ik geloof dat 'ie niet weathersealed is (niet zeker). Voordelen daarentegen zijn dat de Kenko op bijna alle lenzen past (Canon past alleen op L lenzen), dat de autofocus ook op minder lichtsterke lenzen werkt en natuurlijk de prijs. In sommige tests komt ie beter uit de bus dan die van Canon, zie bijv hier: http://www.traumflieger.de/desktop/tele ... _teil4.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Zorg wel dat je de Kenko Teleplus PRO 300 hebt, de andere versies zijn geloof ik minder goed! Of 'ie op een 70-300/4.5-5.6 ook goed werkt betwijfel ik, zou het zelf zoveel mogelijk proberen te vermijden. Converters worden vooral gemaakt voor lichtsterke en prime lenzen...
Hier een testshot weer met 'n 20D, 70-200/2.8 en Kenko 1.4 (de 3 gecropte delen zijn 100% crops):
Zorg wel dat je de Kenko Teleplus PRO 300 hebt, de andere versies zijn geloof ik minder goed! Of 'ie op een 70-300/4.5-5.6 ook goed werkt betwijfel ik, zou het zelf zoveel mogelijk proberen te vermijden. Converters worden vooral gemaakt voor lichtsterke en prime lenzen...
Hier een testshot weer met 'n 20D, 70-200/2.8 en Kenko 1.4 (de 3 gecropte delen zijn 100% crops):
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
- Edwin AN124
- Scramble Junior
- Type of spotter: Civiel
Vrienden.
Ik heb een Sony Alpha 350.
Ik wil eigenlijk een Kenko Pro300 2x teleconverterplaatsen op mijn Sigma 70-300 4.5 - 5.6 APO.
Heb ook een Sigma 75-200 2.8 - 3.5 lens voor mijn Sony. Deze lens gebruik ik normaal op Schiphol en in Dusseldorf. Ook hier wil ik de teleconverter voor gebruiken.
Het probleem op Schiphol is dat ik altijd en eeuwig naast de verkeerde baan sta!!! Sta ik naast de 18R, dan land net die ene kist die ik wil platen op de 18 C. Of ik sta naast de 06 en de kist die ik wil hebben vertrekt van de 36R!!!
Wie weet raad wat te doen.
Edwin
Ik heb een Sony Alpha 350.
Ik wil eigenlijk een Kenko Pro300 2x teleconverterplaatsen op mijn Sigma 70-300 4.5 - 5.6 APO.
Heb ook een Sigma 75-200 2.8 - 3.5 lens voor mijn Sony. Deze lens gebruik ik normaal op Schiphol en in Dusseldorf. Ook hier wil ik de teleconverter voor gebruiken.
Het probleem op Schiphol is dat ik altijd en eeuwig naast de verkeerde baan sta!!! Sta ik naast de 18R, dan land net die ene kist die ik wil platen op de 18 C. Of ik sta naast de 06 en de kist die ik wil hebben vertrekt van de 36R!!!
Wie weet raad wat te doen.
Edwin
- Pancake
- Scramble Senior
- Type of spotter: F 1
When i go to Schiphol, i look at the weather forecast (for the wind)and
http://www.luchtverkeersleiding.nl/fram ... an_actueel" onclick="window.open(this.href);return false;.
And yes, listen to my scanner.
Have fun,
Johan
http://www.luchtverkeersleiding.nl/fram ... an_actueel" onclick="window.open(this.href);return false;.
And yes, listen to my scanner.
Have fun,
Johan
MY PERSONEL GALLERY AT PLANESPOTTERS.NET
Nikon D90 + Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD
Nikon D90 + Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD
Heb dezelfde lens, maar dan op een 30D of 40D body.DJdeRidder wrote: Hier een testshot weer met 'n 20D, 70-200/2.8 en Kenko 1.4 (de 3 gecropte delen zijn 100% crops):
Weet iemand een winkel in Nederland waar deze Kenko Teleplus PRO 300 1,4 x converter nieuw wordt verkocht ?.
edit: kom er eentje op Marktplaats tegen, Kenko pro 300DG 1.4, is dit dezelfde DJdeRidder als die jij bedoelt en wat is eventueel de meerwaarde van de aanduiding 'DG'.
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
Bij nader inzien heb ik ook de DG versie, denk dat dat voor digital staat.gatso76 wrote: Heb dezelfde lens, maar dan op een 30D of 40D body.
Weet iemand een winkel in Nederland waar deze Kenko Teleplus PRO 300 1,4 x converter nieuw wordt verkocht ?.
edit: kom er eentje op Marktplaats tegen, Kenko pro 300DG 1.4, is dit dezelfde DJdeRidder als die jij bedoelt en wat is eventueel de meerwaarde van de aanduiding 'DG'.
Ik heb 'm zelf op Ebay gekocht bij een winkel in Hongkong. Daar was ie de helft van de prijs in Nederland (90 i.p.v. 170)..
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
- herky
- Scramble Senior
- Type of spotter: photographer/reader
Kijk eens op http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=137&sg_id=538" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb de Kenko DG AF 1.5 voor mijn Canon 100-400 lens en vind het resultaat prima.
En het belangrijkste: De AF blijft werken!
Ik heb de Kenko DG AF 1.5 voor mijn Canon 100-400 lens en vind het resultaat prima.
En het belangrijkste: De AF blijft werken!
Ik gebruik de Kenko 1.4 regelmatig maar dan in combinatie met een 300mm prime, werkt wel goed vindt ik.
http://www.airliners.net/photo/KLM---Ro ... 1616211/L/" onclick="window.open(this.href);return false; even een voorbeeld.
Ruud.
Ps het is geen alternatief om van de ene baan boven de andere te kunnen fotograferen.
http://www.airliners.net/photo/KLM---Ro ... 1616211/L/" onclick="window.open(this.href);return false; even een voorbeeld.
Ruud.
Ps het is geen alternatief om van de ene baan boven de andere te kunnen fotograferen.