Sinds wanneer zit QR bij Star Alliance?Roger wrote:QR (Staralliance)
NEWS - Summer Schedule 2010
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
QR zit inderdaad niet in Star Alliance, zoals Michel al aangeeft, dus dat punt gaat niet op. Maar er zijn ook andere redenen voor het openen van routes. Kosten van de luchthaven, verwachte passagiersaantallen, rechten etc spelen ook mee. Met dit soort tussenstops kan het zelfs weleens handiger zijn om niet via een hub te vliegen. Zo zullen de passagiersaantallen AMS-DOH wellicht te laag zijn voor een simpele retourvlucht, maar kan het wel goed genoeg zijn om de aantallen naar JFK aan te vullen.Roger wrote:ik (niet werkzaam in de luchtvaart) vind het wel een rare: QR (Staralliance) gaat via een hub van Skyteam naar JFK vliegen. Als spotter juich ik dit toe, maar mij lijkt dat FRA/MUC of LHR logischer zou zijn. Of is dit een te kort door de bocht redenatie?
Erwin
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16061
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
En vergeet ook niet dat de AAS een actief beleid (lees: leuke premies) heeft gevoerd om nieuwe maatschappijen binnen te halen...dit alles om het verlies van passagiers/vracht -na de vliegtax en recessie- weer een beetje goed te maken. Wellicht is Qatar Aw daar ook wel voor gezwicht.
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Hoi,
ik dacht oprecht dat QR tot de Staralliance behoorde; excuus voor het misverstand.
In elk geval weer wat geleerd voor wat betreft verdere argumenten om niet via een hub te vliegen.
Groet, Roger
ik dacht oprecht dat QR tot de Staralliance behoorde; excuus voor het misverstand.
In elk geval weer wat geleerd voor wat betreft verdere argumenten om niet via een hub te vliegen.
Groet, Roger
Flown with:
2L, 3Q, 4T, 4U, 5C, 5D, A5, AB, AF, AP, AR, AZ, BA, BD, CL, CRX, CY, DB, DE, DI, DN, DU, DY, EI, EN, EW, EZS, EZY, FR, HCY, HE, HLN, HV, IB, IQ, KL, KLC, LA, LH, LHI, LTE, LX, OK, OS, RG, SK, SN, SR, SU, SW, SWU, SZ, TU, UDN, UX, VE, VY, WH, WW, WX, XT
2L, 3Q, 4T, 4U, 5C, 5D, A5, AB, AF, AP, AR, AZ, BA, BD, CL, CRX, CY, DB, DE, DI, DN, DU, DY, EI, EN, EW, EZS, EZY, FR, HCY, HE, HLN, HV, IB, IQ, KL, KLC, LA, LH, LHI, LTE, LX, OK, OS, RG, SK, SN, SR, SU, SW, SWU, SZ, TU, UDN, UX, VE, VY, WH, WW, WX, XT
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Voor zover als ik heb begrepen heeft het staatsbezoek van NL aan Qatar (begin dit jaar) ook heel sterk de vraag in het leven geroepen voor een lijndienst van/naar AMS i.v.m. de stijgende lijn van zaken die tussen beide landen tot stand komen. Zelf denk ik wel dat een A319/320 makkelijker te vullen is dan een A330 maar dat is idd via de aanvoer van andere mensen ook te regelen (mensen vanuit NL hoeven dan niet meer via FRA, CDG, LHR, LGW te gaan dus daar haal je ook de mensen weg)ehusmann wrote:. Maar er zijn ook andere redenen voor het openen van routes. Kosten van de luchthaven, verwachte passagiersaantallen, rechten etc spelen ook mee. Met dit soort tussenstops kan het zelfs weleens handiger zijn om niet via een hub te vliegen. Zo zullen de passagiersaantallen AMS-DOH wellicht te laag zijn voor een simpele retourvlucht, maar kan het wel goed genoeg zijn om de aantallen naar JFK aan te vullen.
Erwin
En idd zoals gemeld door 'T7' de premie voor nieuwe airlines loopt lekker in de kijker.
Adios, Hurricane
Groeten,
Ron
Ron
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
De DOH-AMS-JFK v.v. vluchten betreffen vrachtvluchten.ehusmann wrote:Zo zullen de passagiersaantallen AMS-DOH wellicht te laag zijn voor een simpele retourvlucht, maar kan het wel goed genoeg zijn om de aantallen naar JFK aan te vullen.
Erwin
Doha/Qatar zal geen nieuwe bestemming worden voor Amsterdam, KLM vliegt reeds op DOH, echter in combinatie met een andere M.E. bestemming.Hurricane wrote: Voor zover als ik heb begrepen heeft het staatsbezoek van NL aan Qatar (begin dit jaar) ook heel sterk de vraag in het leven geroepen voor een lijndienst van/naar AMS i.v.m. de stijgende lijn van zaken die tussen beide landen tot stand komen. Zelf denk ik wel dat een A319/320 makkelijker te vullen is dan een A330 maar dat is idd via de aanvoer van andere mensen ook te regelen (mensen vanuit NL hoeven dan niet meer via FRA, CDG, LHR, LGW te gaan dus daar haal je ook de mensen weg)
En idd zoals gemeld door 'T7' de premie voor nieuwe airlines loopt lekker in de kijker.
Groet, Mike
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
- Qatari 6056
- Scramble Rookie
- Posts: 70
- Joined: 07 Aug 2007, 08:29
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Volgens mij is QR's policy is (en die van meerdere Golf-regio airlines) dat zij zelf al sterk genoeg zijn om buiten een alliantie te werken, maar bijvoorbeeld wel met samenwerking van andere airlines op bepaalde stations. Het zou dus kunnen zijn dat QR met KLM een feeder-service via SPL wil aanbieden.
PS: volgens mij heeft naast Gulf ook Etihad ooit aanvragen voor pax-vluchten gedaan.
QR in ieder geval niet, al moet ik wel zeggen dat er pas niets zeker is tot de airline zelf (of de luchthaven) de mededeling hierover doet.
PS: volgens mij heeft naast Gulf ook Etihad ooit aanvragen voor pax-vluchten gedaan.
QR in ieder geval niet, al moet ik wel zeggen dat er pas niets zeker is tot de airline zelf (of de luchthaven) de mededeling hierover doet.
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Hoi,
lees op luchtzak.be dat BD de lijn LHR-AMS per 27-03-2010 gaat schrappen. Kan dit worden bevestigd?
http://luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=40819" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Roger
lees op luchtzak.be dat BD de lijn LHR-AMS per 27-03-2010 gaat schrappen. Kan dit worden bevestigd?
http://luchtzak.be/forums/viewtopic.php?f=7&t=40819" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Roger
Flown with:
2L, 3Q, 4T, 4U, 5C, 5D, A5, AB, AF, AP, AR, AZ, BA, BD, CL, CRX, CY, DB, DE, DI, DN, DU, DY, EI, EN, EW, EZS, EZY, FR, HCY, HE, HLN, HV, IB, IQ, KL, KLC, LA, LH, LHI, LTE, LX, OK, OS, RG, SK, SN, SR, SU, SW, SWU, SZ, TU, UDN, UX, VE, VY, WH, WW, WX, XT
2L, 3Q, 4T, 4U, 5C, 5D, A5, AB, AF, AP, AR, AZ, BA, BD, CL, CRX, CY, DB, DE, DI, DN, DU, DY, EI, EN, EW, EZS, EZY, FR, HCY, HE, HLN, HV, IB, IQ, KL, KLC, LA, LH, LHI, LTE, LX, OK, OS, RG, SK, SN, SR, SU, SW, SWU, SZ, TU, UDN, UX, VE, VY, WH, WW, WX, XT
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Inderdaad, is bevestigd door British Midland zelf. Er worden ook 600 banen geschrapt en de vloot wordt drastisch verkleind.Roger wrote:lees op luchtzak.be dat BD de lijn LHR-AMS per 27-03-2010 gaat schrappen. Kan dit worden bevestigd?
Grt,
Eric
- worldliner
- Scramble Senior
- Posts: 275
- Joined: 19 May 2005, 17:33
- Type of spotter: F4
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Wat jammer. Dit had ik niet zien aankomen. Denken jullie dat deze ontwikkeling effect zal hebben op het aantal vluchten van KLM en BA tussen AMS en LHR?
Flown in: Airbus A318, A319, A320, A321; Boeing 737-300, 737-400, 737-500, 737-700, 737-800, 757-200, 757-300, 767-200ER, 767-300, 767-300ER, 767-400ER; McDonnell Douglas DC-10, MD-82; Fokker 70; Canadair CRJ-100ER; Embraer E-190, E-195; DHC-8; ATR-42
Will soon fly: Airbus A340-600
FlyBaboo... woohooh!!!
Will soon fly: Airbus A340-600
FlyBaboo... woohooh!!!
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Wie is My Way Airlines in deze lijst (8I)XYZ wrote:This would be an early version of the Summer 2010 slot coordination list.
Carrier - Prefix - Historic - Requested - Allocated
My Way Airlines 8I 222 222 222
Deze maatschappij is toch failliet?
grt, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
- worldliner
- Scramble Senior
- Posts: 275
- Joined: 19 May 2005, 17:33
- Type of spotter: F4
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Ze voerde vluchten uit onder de naam MyAir. Vliegvergunning is daarvan ingetrokken en ze zijn daarna failliet gegaan.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=31466" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=31466" onclick="window.open(this.href);return false;
Flown in: Airbus A318, A319, A320, A321; Boeing 737-300, 737-400, 737-500, 737-700, 737-800, 757-200, 757-300, 767-200ER, 767-300, 767-300ER, 767-400ER; McDonnell Douglas DC-10, MD-82; Fokker 70; Canadair CRJ-100ER; Embraer E-190, E-195; DHC-8; ATR-42
Will soon fly: Airbus A340-600
FlyBaboo... woohooh!!!
Will soon fly: Airbus A340-600
FlyBaboo... woohooh!!!
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Hoi,
misschien groter materiaal ipv de gangbare 319, 320 (BA) en KL 737?
Wel interessant is te bezien wie de vrijgekomen slots op LHR en AMS krijgt. Want hoe gaat dat eigenlijk - een airline schrapt een route waarop meerdere rotaties per dag zitten en waarschijnlijk worden er geen nieuwe vluchten door BD gestart dus lijkt het erop dat er slots vrijkomen. Worden die verkocht aan een nieuwe airline of hoe werkt dat? Misschien - voor de overzichtelijkheid van dit topic - een reactie als pm dan wel een nieuw topic in het correcte forum?
Groet, Roger
misschien groter materiaal ipv de gangbare 319, 320 (BA) en KL 737?
Wel interessant is te bezien wie de vrijgekomen slots op LHR en AMS krijgt. Want hoe gaat dat eigenlijk - een airline schrapt een route waarop meerdere rotaties per dag zitten en waarschijnlijk worden er geen nieuwe vluchten door BD gestart dus lijkt het erop dat er slots vrijkomen. Worden die verkocht aan een nieuwe airline of hoe werkt dat? Misschien - voor de overzichtelijkheid van dit topic - een reactie als pm dan wel een nieuw topic in het correcte forum?
Groet, Roger
Flown with:
2L, 3Q, 4T, 4U, 5C, 5D, A5, AB, AF, AP, AR, AZ, BA, BD, CL, CRX, CY, DB, DE, DI, DN, DU, DY, EI, EN, EW, EZS, EZY, FR, HCY, HE, HLN, HV, IB, IQ, KL, KLC, LA, LH, LHI, LTE, LX, OK, OS, RG, SK, SN, SR, SU, SW, SWU, SZ, TU, UDN, UX, VE, VY, WH, WW, WX, XT
2L, 3Q, 4T, 4U, 5C, 5D, A5, AB, AF, AP, AR, AZ, BA, BD, CL, CRX, CY, DB, DE, DI, DN, DU, DY, EI, EN, EW, EZS, EZY, FR, HCY, HE, HLN, HV, IB, IQ, KL, KLC, LA, LH, LHI, LTE, LX, OK, OS, RG, SK, SN, SR, SU, SW, SWU, SZ, TU, UDN, UX, VE, VY, WH, WW, WX, XT
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5415
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Waarschijnlijk heeft LH andere plannen met BD en heeft dit hier direct mee te maken; de slots op LHR kan je tegen geod geld verhandelen dus dat is xtra cash voor de LH-groep.Roger wrote:Hoi,
misschien groter materiaal ipv de gangbare 319, 320 (BA) en KL 737?
Wel interessant is te bezien wie de vrijgekomen slots op LHR en AMS krijgt. Want hoe gaat dat eigenlijk - een airline schrapt een route waarop meerdere rotaties per dag zitten en waarschijnlijk worden er geen nieuwe vluchten door BD gestart dus lijkt het erop dat er slots vrijkomen. Worden die verkocht aan een nieuwe airline of hoe werkt dat?
Adios, H.
Groeten,
Ron
Ron
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Re: NEWS - Summer Schedule 2010
Doodzonde. BMI is echt de beste airline voor AMS-LHR, heb er altijd prima mee gevlogen (en tegen best nette prijzen ook).