EHAM 14-10-2009

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
adz
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2315
Joined: 01 Dec 2003, 21:23
Type of spotter: S2
Subscriber Scramble: ja
Location: Delft

Re: EHAM 14-10-2009

Post by adz »

Ze keerden terug vanwege een technisch probleem. Net als de N803NW, PH-HZF en de PH-EZG. Het is raak vandaag.

Gr.
Ard

PS. G-LCYD confirmed this afternoon.
# But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake #
User avatar
InterAvia
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 671
Joined: 27 Dec 2007, 11:33
Type of spotter: F2
Location: AMS

Re: EHAM 14-10-2009

Post by InterAvia »

InterAvia wrote:
2055   DY   B738   LN-NON
Now scheduled with LN-NOH
Brgds, Hans
User avatar
Nozem
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 800
Joined: 21 May 2005, 11:43
Type of spotter: F1
Location: Alkmaar

Re: EHAM 14-10-2009

Post by Nozem »

Rond 1430 ging de PH-BXI om 15.07 van 36 L weg
tijdens de take-off roll kwam er iets(ik denk brandstof) uit het eind van de rechtervleugel(als je voor het toestel zou staan).hij steeg op en draaide na en paar kilometer richting noordzee.daarna niks mee gezien of gehoord.even later stonden we in de kerosine dampen.
Weet iemand hier meer vanaf of is het een overdruk ventiel o.i.d. geweest.zag er vreemd uit...

Groet Ton
Image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3434
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: EHAM 14-10-2009

Post by Gietje »

I think I just saw D-CNAF, any confirmation?
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 14-10-2009

Post by B767-300ER »

Nozem wrote:Rond 1430 ging de PH-BXI om 15.07 van 36 L weg
tijdens de take-off roll kwam er iets(ik denk brandstof) uit het eind van de rechtervleugel(als je voor het toestel zou staan).hij steeg op en draaide na en paar kilometer richting noordzee.daarna niks mee gezien of gehoord.even later stonden we in de kerosine dampen.
Weet iemand hier meer vanaf of is het een overdruk ventiel o.i.d. geweest.zag er vreemd uit...

Groet Ton
Volgens mij heeft een 73 geen mogelijkheod tot het lozen van kerosine, al dan niet met ventiel
Wellicht dat een van de techneuten op dit forum er meer duidelijkheid over kan geven.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Gietje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3434
Joined: 03 May 2009, 14:33
Type of spotter: If it's got wings and engines...
Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Location: Rotterdam

Re: EHAM 14-10-2009

Post by Gietje »

En weet iemand ook misschien welke 777 van China Southern er om ongeveer 19:15 land?
Cheers,
Gideon
My photos at Flickr: http://www.flickr.com/photos/39101604@N08/
User avatar
skycruiser
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1957
Joined: 19 Mar 2005, 21:46
Subscriber Scramble: skycruiser
Location: AMS

Re: EHAM 14-10-2009

Post by skycruiser »

Gietje wrote:En weet iemand ook misschien welke 777 van China Southern er om ongeveer 19:15 land?
Even op pagina 1 kijken, daar staat je antwoord...

Grt,
Eric
User avatar
Hurricane
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5417
Joined: 05 Oct 2003, 18:03
Type of spotter: F4 + H5
Subscriber Scramble: Hurricane
Location: EHVB

Re: EHAM 14-10-2009

Post by Hurricane »

B767-300ER wrote:
Nozem wrote:Rond 1430 ging de PH-BXI om 15.07 van 36 L weg
tijdens de take-off roll kwam er iets(ik denk brandstof) uit het eind van de rechtervleugel(als je voor het toestel zou staan).hij steeg op en draaide na en paar kilometer richting noordzee.daarna niks mee gezien of gehoord.even later stonden we in de kerosine dampen.
Weet iemand hier meer vanaf of is het een overdruk ventiel o.i.d. geweest.zag er vreemd uit...

Groet Ton
Volgens mij heeft een 73 geen mogelijkheod tot het lozen van kerosine, al dan niet met ventiel
Wellicht dat een van de techneuten op dit forum er meer duidelijkheid over kan geven.
Het is voor sommige types (BBJ's) wel als optie aan te schaffen maar normale kisten hebben dit niet; wat je gezien hebt is waarschijnlijk de fuel-vent (opvangruimte waar tijdens tanken lucht door kan om te voorkomen dat de druk te groot word) want hier wil wel eens overtollige fuel verzamelen en dat word dan 'weggeblazen' naar buiten.

Adios, H.
Groeten,
Ron
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”