Ze keerden terug vanwege een technisch probleem. Net als de N803NW, PH-HZF en de PH-EZG. Het is raak vandaag.
Gr.
Ard
PS. G-LCYD confirmed this afternoon.
EHAM 14-10-2009
Moderator: gatso76
Forum rules
Re: EHAM 14-10-2009
Rond 1430 ging de PH-BXI om 15.07 van 36 L weg
tijdens de take-off roll kwam er iets(ik denk brandstof) uit het eind van de rechtervleugel(als je voor het toestel zou staan).hij steeg op en draaide na en paar kilometer richting noordzee.daarna niks mee gezien of gehoord.even later stonden we in de kerosine dampen.
Weet iemand hier meer vanaf of is het een overdruk ventiel o.i.d. geweest.zag er vreemd uit...
Groet Ton
tijdens de take-off roll kwam er iets(ik denk brandstof) uit het eind van de rechtervleugel(als je voor het toestel zou staan).hij steeg op en draaide na en paar kilometer richting noordzee.daarna niks mee gezien of gehoord.even later stonden we in de kerosine dampen.
Weet iemand hier meer vanaf of is het een overdruk ventiel o.i.d. geweest.zag er vreemd uit...
Groet Ton
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3434
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: EHAM 14-10-2009
I think I just saw D-CNAF, any confirmation?
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 14-10-2009
Volgens mij heeft een 73 geen mogelijkheod tot het lozen van kerosine, al dan niet met ventielNozem wrote:Rond 1430 ging de PH-BXI om 15.07 van 36 L weg
tijdens de take-off roll kwam er iets(ik denk brandstof) uit het eind van de rechtervleugel(als je voor het toestel zou staan).hij steeg op en draaide na en paar kilometer richting noordzee.daarna niks mee gezien of gehoord.even later stonden we in de kerosine dampen.
Weet iemand hier meer vanaf of is het een overdruk ventiel o.i.d. geweest.zag er vreemd uit...
Groet Ton
Wellicht dat een van de techneuten op dit forum er meer duidelijkheid over kan geven.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- Gietje
- Scramble Master
- Posts: 3434
- Joined: 03 May 2009, 14:33
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
- Location: Rotterdam
Re: EHAM 14-10-2009
En weet iemand ook misschien welke 777 van China Southern er om ongeveer 19:15 land?
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: EHAM 14-10-2009
Even op pagina 1 kijken, daar staat je antwoord...Gietje wrote:En weet iemand ook misschien welke 777 van China Southern er om ongeveer 19:15 land?
Grt,
Eric
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5417
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: EHAM 14-10-2009
Het is voor sommige types (BBJ's) wel als optie aan te schaffen maar normale kisten hebben dit niet; wat je gezien hebt is waarschijnlijk de fuel-vent (opvangruimte waar tijdens tanken lucht door kan om te voorkomen dat de druk te groot word) want hier wil wel eens overtollige fuel verzamelen en dat word dan 'weggeblazen' naar buiten.B767-300ER wrote:Volgens mij heeft een 73 geen mogelijkheod tot het lozen van kerosine, al dan niet met ventielNozem wrote:Rond 1430 ging de PH-BXI om 15.07 van 36 L weg
tijdens de take-off roll kwam er iets(ik denk brandstof) uit het eind van de rechtervleugel(als je voor het toestel zou staan).hij steeg op en draaide na en paar kilometer richting noordzee.daarna niks mee gezien of gehoord.even later stonden we in de kerosine dampen.
Weet iemand hier meer vanaf of is het een overdruk ventiel o.i.d. geweest.zag er vreemd uit...
Groet Ton
Wellicht dat een van de techneuten op dit forum er meer duidelijkheid over kan geven.
Adios, H.
Groeten,
Ron
Ron