EHAM 31-08-2009
Moderator: gatso76
Forum rules
![]() ![]() |
Re: EHAM 31-08-2009
1146 OA SX-BVK
1357 RO YR-BGH
1357 RO YR-BGH
-
- Scramble Senior
- Posts: 332
- Joined: 12 Sep 2007, 11:36
- Type of spotter: F4
- Subscriber Scramble: yes
- Location: Vriescheloo (Oost Groningen)
Re: EHAM 31-08-2009
Ja dat vermoedde ik al en daarom snapte ik het niet. Bij voorbeeld de OM-CLA heb ik al vaker in de lijst gezien en zelf op de Polderbaan geplaat op 26 juli. Verder is dit geen kritiek hoor, ik wilde het alleen zeker weten.
Groeten van Ab Gobets.
Groeten van Ab Gobets.
SPL wrote:Heel goed Hans!
Groeten Martijn
Re: EHAM 31-08-2009
PH-BVD just departed at 14.25 from RWY 24 to Manila.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5541
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: EHAM 31-08-2009
Bell 206L-4, msn 52402. Gaat naar JNB toe.cHabu wrote:...en bij KLM Cargo staat een Bell 206.
Foto morgen avond pas in het forum.
Chris.
![Image](http://www.chickenwingscomics.com/links/cw468x60.jpg)
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- Polleke_NL
- Scramble Addict
- Posts: 1898
- Joined: 06 Apr 2004, 10:35
- Type of spotter: photography (military only)
- Subscriber Scramble: Ruud van Haaster
- Location: EHAM
- Contact:
Re: EHAM 31-08-2009
This morning noticed the Rossiya A319 with regi VQ-BAQ taking off...
How come this aircraft has no "RA" registration, as all their other do seem to have that? (as far as I know)
Is Rossiya considered to be strictly Government or do they operate commercially as well?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
How come this aircraft has no "RA" registration, as all their other do seem to have that? (as far as I know)
Is Rossiya considered to be strictly Government or do they operate commercially as well?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Last edited by Polleke_NL on 31 Aug 2009, 15:22, edited 1 time in total.
Ruud
Re: EHAM 31-08-2009
En de genoemde RJ was iets later dan gepland.
Heeft tussenstop gemaakt in ATH ivm medical emergency.
Groeten Martijn
Heeft tussenstop gemaakt in ATH ivm medical emergency.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: EHAM 31-08-2009
Dag Ab,polderbaan wrote:Ja dat vermoedde ik al en daarom snapte ik het niet. Bij voorbeeld de OM-CLA heb ik al vaker in de lijst gezien en zelf op de Polderbaan geplaat op 26 juli. Verder is dit geen kritiek hoor, ik wilde het alleen zeker weten. Groeten van Ab Gobets.
ik zag dit niet als kritiek hoor en dan nog kan ik wel tegen een stootje!
Ik probeer meestal de kisten 'vet' aan te duiden, die niet vaak komen, vrij weinig of helemaal nieuw zijn.
En dat is voor de één net even wat anders dan voor de ander.
Spotters die 1x in de week naar Schiphol komen vinden de bijna dagelijkse OM-CLA nog wel leuk spul!
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: EHAM 31-08-2009
Rossia heeft het vroegere Pulkovo overgenomen, en vliegt daarmee ook commercieel naast de overheidstaken. De Airbussen hebben ze VP-B (Bermuda) geregistreerd, maar sinds kort krijgen de nieuwe kisten een VQ-B (ook Bermuda) nummer. Het zou kunnen dat de VP-B serie "op" is en ze daarom met VQ-B verder zijn gegaan. Zelfde doet Aeroflot trouwens ook.Polleke_NL wrote:This morning noticed the Rossiya A319 with regi VQ-BAQ taking off...
How come this aircraft has no "RA" registration, as all their other do seem to have that? (as far as I know)
Is Rossiya considered to be strictly Government or do they operate commercially as well?
- MAS017
- Scramble Master
- Posts: 3068
- Joined: 30 Sep 2005, 09:18
- Subscriber Scramble: yes
- Location: 10 NM East of PAM VOR
Re: EHAM 31-08-2009
Last flight was really KL1264 as KL0963 now operated by PH-OFAMAS017 wrote:PH-OFF will be withdrawn from use 01sep2009.
Last commercial KLC flights planned on this aircraft for 31aug2009:
KL1263/4 - NCE
KL0963/4 - NCL
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: EHAM 31-08-2009
Denk dat dit een afsplitsing wordt, heeft nl. niks met 31 aug op SPL te maken. Maar ik geloof dat de Russische regering of wet verboden heeft om Westerse toestellen in Rusland te registreren. Vandaar dat je geen enkele Boeing of Airbus van een Russische airline met een RA-regi zal zien. De kisten van Rossiya met RA- regi's zijn allemaal Ilyushins en Tuups, misschien een Yak ook nog wel.
EDIT: Oeps, even een foutje eruit gehaald![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
EDIT: Oeps, even een foutje eruit gehaald
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
-
- Scramble Master
- Posts: 8671
- Joined: 18 Apr 2004, 21:53
- Type of spotter: S5, biz prio
- Location: AMS/SPL
Re: EHAM 31-08-2009
VIM Airlines B757-200's zijn RA- geregistreerd....Jan Stol wrote:Denk dat dit een afsplitsing wordt, heeft nl. niks met 31 aug op SPL te maken. Maar ik geloof dat de Russische regering of wet verboden heeft om Westerse toestellen in Rusland te registreren. Vandaar dat je geen enkele Boeing of Airbus van een Russische airline met een RA-regi zal zien. De kisten van Rossiya met RA- regi's zijn allemaal Ilyushins en Tuups, misschien een Yak ook nog wel.
EDIT: Oeps, even een foutje eruit gehaald
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Image](https://banners-my.flightradar24.com/Bokkum.png)
Re: EHAM 31-08-2009
Volgens mij heeft het feit dat er nauwelijks westerse toestellen met een RA- regi rondvliegen te maken met de extreem hoge belasting die door de Russische overheid wordt geheven wanneer een dergelijk toestel wordt geimporteerd.
Re: EHAM 31-08-2009
Je hebt gelijk, I stand corrected ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.internationallawoffice.com/N ... 56fb24c0f1" onclick="window.open(this.href);return false;
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://www.internationallawoffice.com/N ... 56fb24c0f1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hurricane
- Scramble Master
- Posts: 5417
- Joined: 05 Oct 2003, 18:03
- Type of spotter: F4 + H5
- Subscriber Scramble: Hurricane
- Location: EHVB
Re: EHAM 31-08-2009
Small addition, next to the tax system the RA- registrated Boeing/Airbus also result in Russian companies need to be certified to keep the maintenance qualifications for these types; this also costs a lot of money/time/planning ect that isn't available. With EI- or VP-/VQ- regies you avoid this problem.Jan Stol wrote:Je hebt gelijk, I stand corrected
http://www.internationallawoffice.com/N ... 56fb24c0f1" onclick="window.open(this.href);return false;
Adios, H.
Groeten,
Ron
Ron