EHAM 23-08-2009
Moderator: gatso76
Forum rules
- nuckleuz
- Scramble Addict
- Posts: 1515
- Joined: 07 Feb 2005, 19:16
- Type of spotter: None
- Subscriber Scramble: No
- Location: Alphen aan den Rijn
Re: EHAM 23-08-2009
KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
Re: EHAM 23-08-2009
Deze middag/avond (paar dubbele nummertjes, excuus):
JL -> 12:18A JA401J 8U -> 12:57A 5A-OND SU -> 11:45A VQ-BAY JI -> 12:38A B2439 Oost 12:33A DBV CS-DFR SK -> 12:11A LN-RCU EI -> 12:06A EI-DEP FI -> 12:58A TF-FIP CY -> 13:10A 5B-DBC AT -> 14:17A CN-RNW BD -> 13:13A G-RJXD VY -> 13:59A EC-KBU AF -> 13:41A F-GPXD KE -> 13:21A HL7715 TP -> 13:38A CS-TPC AZ -> 14:01A EI-DST BT -> 13:47A YL-BBP OK -> 14:15A OK-EGO MA -> 14:00A HA-LOA RO -> 14:00A YR-BGF LX -> 14:13A D-ABEE BA -> 14:20A G-BUSI BE -> 14:13A G-JEDW IB -> 14:32A EC-IZH Oost 14:31A CEQ CS-DHL BE -> 14:25A G-JECP MS -> 15:18A SU-GBW OS -> 15:49A OE-LFR AAN -> 16:50C PH-AAX (onder LBC vluchtnummer) Oost 16:15B SZG PH-ACE VY -> 15:59A EC-HTD JL -> 16:11T JA732J TK -> 16:23E TC-JFT AB -> 16:27E D-ABBJ SK -> 16:47C OY-KBO Oost 17:00 CEQ G-HCSA, 17:00 CEQ PH-MYX, 17:00 EGBP VP-CFT EI -> 17:02C EI-DEP CI -> 16:12T B18719 AY -> 17:36C OH-LXE Oost 18:00 LBG D-CPMU BD -> 18:10 G-RJXD TP -> 18:11C CS-TTA VY -> 17:51C EC-JTR XQ -> 18:39C TC-SNI CZ -> 18:43C B2058 EZY -> 18:45 G-TTOJ XQ -> 18:38C TC-SNJ IJ -> 18:57C B2433 SQ -> 18:31C 9V-SFN OS -> 19:25 OE-LVL NE -> 21:20C OM-CLB BCS -> 20:25 G-BMRJ TSY -> 21:45C SU-BMZ NE -> 20:55C OM-NGJ VY -> 20:50 EC-KHN DY -> 20:55 LN-NOS DY -> 21:00 LN-NOQ LY -> 21:00 4X-EKL Oost 21:20 NWU VP-BJD EK -> 21:30 N408MC OS -> 21:55 OE-LVB LH -> 22:10 D-AIQL LH -> 22:25 D-ACPL BD -> 22:35 G-DBCI SQ -> 23:00 9V-SFKGroeten Martijn
*just doing my thing*
Re: EHAM 23-08-2009
En dat was de KL1960 ex-ZRH.nuckleuz wrote:KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
Re: EHAM 23-08-2009
Dat vat ik ff niet....dan kan de KLM toch gewoon landen en de JAL moet het over doen????nuckleuz wrote:KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 23-08-2009
Dat was nou het eerste wat ik ook dacht........James wrote:Dat vat ik ff niet....dan kan de KLM toch gewoon landen en de JAL moet het over doen????nuckleuz wrote:KLM36B heeft net een missed approach uitgevoerd. De Japan Airlines zat er te dicht achter.
(tenzij de JAL wat krap in de Fuel zat door de eerder door Eric genoemde tegenwind )
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: EHAM 23-08-2009
LVNL weet hoe het hoort Kleintjes bij de grote jongens vandaan houden
De JAL zat gewoon netjes op de ILS 18R,
KLM Fokkertje deed een visual met 146 knopen final approach speed, komende vanuit de richting Haarlem.
JAL zat geloof ik op 160 knopen final (stond zelf langs de baan overigens)...
De KLM vloog te langzaam en moest er tussenuit.
Niks aan de hand verder.
Ter verduidelijking (met JL411 rechts op de ILS, de KLM vanuit het westen en in de achtergrond China Airlines Cargo die op de ILS draait):
En daarbij, 'low fuel' is in principe géén reden tot voorrang bij ATC.
Gr.
Eric
De JAL zat gewoon netjes op de ILS 18R,
KLM Fokkertje deed een visual met 146 knopen final approach speed, komende vanuit de richting Haarlem.
JAL zat geloof ik op 160 knopen final (stond zelf langs de baan overigens)...
De KLM vloog te langzaam en moest er tussenuit.
Niks aan de hand verder.
Ter verduidelijking (met JL411 rechts op de ILS, de KLM vanuit het westen en in de achtergrond China Airlines Cargo die op de ILS draait):
Uhhm, vanzelfsprekend is dat in het geheel niet het geval. In de berekeningen wordt óók met deze zaken rekening gehouden(tenzij de JAL wat krap in de Fuel zat door de eerder door Eric genoemde tegenwind )
En daarbij, 'low fuel' is in principe géén reden tot voorrang bij ATC.
Gr.
Eric
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: EHAM 23-08-2009
Dat mag ik wel hopenskycruiser wrote:Uhhm, vanzelfsprekend is dat in het geheel niet het geval. In de berekeningen wordt óók met deze zaken rekening gehouden(tenzij de JAL wat krap in de Fuel zat door de eerder door Eric genoemde tegenwind )
Gr.
Eric
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Re: EHAM 23-08-2009
dan heeft de lvnl toch haar werk niet goed gedaan lijkt mij want een kist met 160knts achter een kist die 146knts doet....hmmm
dan moet ie toch wat meer ruimte houden lijkt mij
dan moet ie toch wat meer ruimte houden lijkt mij
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Re: EHAM 23-08-2009
Update:
OZ -> 17:08A HL7436
SK -> 17:44T LN-RPX
BA -> 18:08E G-BUSI
IB -> 18:18C EC-HDO
AZ -> 18:03E I-BIKL
OK -> 18:32C OK-MEH
LO -> 19:02C SP-LID
Oost 19:08C NCE PH-DLN
SK -> 19:06C SE-DTH
KM -> 19:21C 9H-AEN
CAI -> 20:25C TC-TJF
AT -> 19:45C CN-ROU
EI -> 19:30C EI-DEI
LX -> 22:05 HB-IYU
Groeten Martijn
OZ -> 17:08A HL7436
SK -> 17:44T LN-RPX
BA -> 18:08E G-BUSI
IB -> 18:18C EC-HDO
AZ -> 18:03E I-BIKL
OK -> 18:32C OK-MEH
LO -> 19:02C SP-LID
Oost 19:08C NCE PH-DLN
SK -> 19:06C SE-DTH
KM -> 19:21C 9H-AEN
CAI -> 20:25C TC-TJF
AT -> 19:45C CN-ROU
EI -> 19:30C EI-DEI
LX -> 22:05 HB-IYU
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- Derice
- Scramble Addict
- Posts: 1703
- Joined: 24 Dec 2007, 14:12
- Type of spotter: F3
- Subscriber Scramble: Derice
Re: EHAM 23-08-2009
Stond ook langs de baan met scanner.James wrote:dan heeft de lvnl toch haar werk niet goed gedaan lijkt mij want een kist met 160knts achter een kist die 146knts doet....hmmm
dan moet ie toch wat meer ruimte houden lijkt mij
Men dacht in de eerste instantie nog dat het wel zou passen.
JAL moest langzamer gaan vliegen (voor zover mogelijk).
KLM zou een short final krijgen.
Snelheden van beide kisten werden opgevraagd, toen bleek dat de KLM te langzaam vloog om tijdig van de baan te zijn voordat de JAL binnen kwam.
Vandaar dat ie een go-around kreeg, met excuus van de ATC.
Was verder rustig, na de 747F van China Airliners kwam de KLM F70 alsnog binnen. Klein rondje dus.
Trouwens ook nog op de scanner:
Piloot tegen ATC: "Wanneer gaat de Center open?"
ATC: "Voorlopig nog even niet"
Piloot: "Hmm jammer, het geluk is weer met de domme"
ATC: "..."
ATC: "Sorry?"
Piloot: "Ik zei: het geluk is weer met de domme"
ATC: "Uhh.. ja?"
Piloot : "Laat maar"
ATC: "Ja, sorry ik snap het niet".
Re: EHAM 23-08-2009
Trouwens ook nog op de scanner:
Piloot tegen ATC: "Wanneer gaat de Center open?"
ATC: "Voorlopig nog even niet"
Piloot: "Hmm jammer, het geluk is weer met de domme"
ATC: "..."
ATC: "Sorry?"
Piloot: "Ik zei: het geluk is weer met de domme"
ATC: "Uhh.. ja?"
Piloot : "Laat maar"
ATC: "Ja, sorry ik snap het niet".
[/quote]
Hoorde m ook, was de KL862 tegen een vrouwelijke ATC, later op 121.2 maakte hij zich helemaal populair door tegen de (evenees vrouwelijke) ATC te zeggen "goh is t op zondag nu ook al vrouwendag bij jullie". De lolbroek
Piloot tegen ATC: "Wanneer gaat de Center open?"
ATC: "Voorlopig nog even niet"
Piloot: "Hmm jammer, het geluk is weer met de domme"
ATC: "..."
ATC: "Sorry?"
Piloot: "Ik zei: het geluk is weer met de domme"
ATC: "Uhh.. ja?"
Piloot : "Laat maar"
ATC: "Ja, sorry ik snap het niet".
[/quote]
Hoorde m ook, was de KL862 tegen een vrouwelijke ATC, later op 121.2 maakte hij zich helemaal populair door tegen de (evenees vrouwelijke) ATC te zeggen "goh is t op zondag nu ook al vrouwendag bij jullie". De lolbroek
check http://www.planepix.nl or aviationpix.nl for great images!
Re: EHAM 23-08-2009
Deze komt ook nog:
KRP5101/5102 23:30/23:59 TSR-AMS-IPX B95 YR-SBA S20.
Groeten Martijn
KRP5101/5102 23:30/23:59 TSR-AMS-IPX B95 YR-SBA S20.
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Re: EHAM 23-08-2009
Missed approach was het, geen go-aroundDerice wrote: Snelheden van beide kisten werden opgevraagd, toen bleek dat de KLM te langzaam vloog om tijdig van de baan te zijn voordat de JAL binnen kwam.
Vandaar dat ie een go-around kreeg, met excuus van de ATC.
Gr,
Eric